Slåss med stil i actionrollspelet Kingdoms of Amalur
Slåss Som En Hjälte, eller "Så dräpte jag min första kobold". Senaste Kingdoms of Amalur-videon förklarar hur du blir bäst på att slåss.
Om det här spelet kommer ha co-op känns det som det kan bli något otroligt intressant, så någon som vet om det kommer ha det eller inte?
Nej, det är singleplayer enbart.
Tanken är att de ska göra fler spel i världen Amalur, de har pratat om ett MMO t.ex. Man får väl se hur det går med första spelet.
Svårt att veta hur det blir, jag är i alla fall intresserad. Enligt deras utsago är det ett open world RPG som designats av flera kända rollspelsnissar. En del ideer verkar nästan lånade från Elder Scrolls vilket inte är så konstigt då Rolston jobbat på Bethesda tidigare.
Stridstekniskt ser det ut att att vara betydligt mer action-orienterat med bra respons i strider (och hit-animationer m.m.). Kanske ett stridssystem som ett enklare Darkssiders? Sen är spelet tecknat i stilen, möjligen liknar det Fable lite. Det är väl den delen jag kanske gillar minst, men är det bra och inlevelsen finns där så kan jag bortse från det.
Får se nästa år om det håller i alla delar. Jag säger i alla fall inte nej till ett bra nytt open world RPG om de lyckas.
Kommer nog bli att köpa detta, ser väldigt lovande ut.