I Am Alive-utvecklarna: pc-spelarna bara bitchar
"Vi har hört klart och tydligt att pc-spelarna bitchar om att det inte blir nån version för dem. Men om bara 50 000 människor köper spelet är det inte värt det."
Så länge spelutvecklare portar spel till PC så kommer det att sälja dåligt men som sagt de vill ju bara ta genvägar och göra allt så enkelt som möjligt för sig själva. Man använder piratkopierings snacket som en ursäkt.
Saknar tiden så alla spelutvecklare la verkligen ner tid och energi för att skapa underbara spel som man efter 10år fortfarande spelar.
Meh. vilket skitsnack... Börja göra bra spel så ska ni se att det går runt!
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Det är tråkigt att dom pc-spelare som väljer att faktiskt lägga en slant på spel ska behöva lida. Att säga att "pc-spelare bara bitchar" tycker jag är att vara lite trångsynt, bara för att vissa hörs och syns mest.
Jag får en känsla av att pc-spelandet mer och mer håller på att dö ut. Det är fler och fler utvecklare som tänker i samma banor utan att hitta eventuella lösningar istället. Inte ens DICE valde att gå pc hela vägen trots deras uttalande. Jag antar att det är mer smärtfritt att lägga det åt sidan och utveckla till konsoler istället.
Det är skit synd, speciellt när man själv är en pc-spelare som gärna betalar en slant för ett välgjort spel. Enligt Bethesda så är pc en huvudvärk pga. piratkopiering och dess hårdvarukonfigurationer. Piratkopiering och datorers olika hårdvarukonfigurationer har ju alltid funnits. Varför är det här något som plötsligt har blossat upp bland utvecklare på senaste tiden?
Jag måste faktiskt hålla med honom lite. 90-talet, aka PC-eran är över, och nu är det långt ifrån lönsamt att bara utveckla till PC, och många PC-gamers är jävligt bortskämda.
Jag vet inte om det har med ökandet av curlingföräldrar eller vad det nu kan vara men är inte ett spel utvecklat exklusivt mot PC så klagas det alltid på att det lider av konsolifiering och att det är fördummat. Varför ska man som utvecklare satsa på en plattform som kräver mer arbete och där mer än hälften bara klagar och tar för sig utan att betala?
Visst, det är tråkigt att det går utför för PC när det gäller kvalité, men som det ser ut nu så är det långt ifrån kul att bara utveckla spel till PC, både när det gäller optimering och att få intäkterna att rulla på. Detta är dock något som spelindustrin själv har skapat. Dom gör oss konsumenter allt mer osäkra och idag kan man inte ens lita på att högt respekterande speltillverkare som Id Software ska ge oss bra valuta för pengarna.
Jag måste faktiskt hålla med honom lite. 90-talet, aka PC-eran är över, och nu är det långt ifrån lönsamt att bara utveckla till PC, och många PC-gamers är jävligt bortskämda.
Jag vet inte om det har med ökandet av curlingföräldrar eller vad det nu kan vara men är inte ett spel utvecklat exklusivt mot PC så klagas det alltid på att det lider av konsolifiering och att det är fördummat. Varför ska man som utvecklare satsa på en plattform som kräver mer arbete och där mer än hälften bara klagar och tar för sig utan att betala?
Visst, det är tråkigt att det går utför för PC när det gäller kvalité, men som det ser ut nu så är det långt ifrån kul att bara utveckla spel till PC, både när det gäller optimering och att få intäkterna att rulla på. Detta är dock något som spelindustrin själv har skapat. Dom gör oss konsumenter allt mer osäkra och idag kan man inte ens lita på att högt respekterande speltillverkare som Id Software ska ge oss bra valuta för pengarna.
Så du tror att PC eran är över?
Vilka tror du du det är som får spel och teknik att utvecklas om inte det är hårdvarutillverkarna till PC. Konsol är en slaggprodukt av PC utvecklingen, utan PC kommer definitivt konsolbranchen gå under, eller så för ni nöja er att spela era begränsade spel som ligger 5-10 år bakom rent grafik / modemässigt...
Sen är det ju fjortisar och personer som inte vågat spela dataspel förut bara för att det var nördigt som köper konsol idag...
haha, ja för det piratkopieras ingenting till konsoller...
Det är inte ens "nästan" lika många som kopierar på konsoller som på PC.
Spel säljer över lag bättre till smålådorna. Klart att utvecklarna satsar på dem.
Jag har slutat bry mig på pirater. De enda jag bryr mig på är de där dryga mupparna som känner att de behöver få mitt godkännande - "Jag laddar ner spelet för att se om det är bra. Är det bra så köper jag det"... fast vi vet ju alla att det blir samma visa varje gång, de spelar genom det och tänker 'ja, det var ju bra. Men inte tillräckligt bra för att jag ska spela det igen'.
Varför de envisas med att försöka ljuga för mig förstår jag aldrig. Fast vem vet, det är kanske inte mig de försöker ljuga för utan sig själva.
haha, ja för det piratkopieras ingenting till konsoller...
Det är inte ens "nästan" lika många som kopierar på konsoller som på PC.
Spel säljer över lag bättre till smålådorna. Klart att utvecklarna satsar på dem.
Jag har slutat bry mig på pirater. De enda jag bryr mig på är de där dryga mupparna som känner att de behöver få mitt godkännande - "Jag laddar ner spelet för att se om det är bra. Är det bra så köper jag det"... fast vi vet ju alla att det blir samma visa varje gång, de spelar genom det och tänker 'ja, det var ju bra. Men inte tillräckligt bra för att jag ska spela det igen'.
Varför de envisas med att försöka ljuga för mig förstår jag aldrig. Fast vem vet, det är kanske inte mig de försöker ljuga för utan sig själva.
Tror ärligt talat att _ingen_ bryr sig om att få Ditt godkännande
Seså nu, hoppa ned från de höga hästarna! Hur känns det?
Jag måste faktiskt hålla med honom lite. 90-talet, aka PC-eran är över, och nu är det långt ifrån lönsamt att bara utveckla till PC, och många PC-gamers är jävligt bortskämda.
Jag vet inte om det har med ökandet av curlingföräldrar eller vad det nu kan vara men är inte ett spel utvecklat exklusivt mot PC så klagas det alltid på att det lider av konsolifiering och att det är fördummat. Varför ska man som utvecklare satsa på en plattform som kräver mer arbete och där mer än hälften bara klagar och tar för sig utan att betala?
Visst, det är tråkigt att det går utför för PC när det gäller kvalité, men som det ser ut nu så är det långt ifrån kul att bara utveckla spel till PC, både när det gäller optimering och att få intäkterna att rulla på. Detta är dock något som spelindustrin själv har skapat. Dom gör oss konsumenter allt mer osäkra och idag kan man inte ens lita på att högt respekterande speltillverkare som Id Software ska ge oss bra valuta för pengarna.
Så du tror att PC eran är över?
Vilka tror du du det är som får spel och teknik att utvecklas om inte det är hårdvarutillverkarna till PC. Konsol är en slaggprodukt av PC utvecklingen, utan PC kommer definitivt konsolbranchen gå under, eller så för ni nöja er att spela era begränsade spel som ligger 5-10 år bakom rent grafik / modemässigt...
Sen är det ju fjortisar och personer som inte vågat spela dataspel förut bara för att det var nördigt som köper konsol idag...
Så du tycker seriöst att spel och teknik har gjort stora framsteg sen senaste generationens konsoler släpptes? Det var inte fören nu i oktober som ett rejält steg togs i och med att BF3 släpptes, annars har det sett likadant ut dom senaste 5 åren.
Om det är något som håller spelbranschen vid liv så är det ju konsoler. Glöm inte bort att även klassiska maskiner som NES är en konsol, och jag tror nog att flera här på FZ började spela tack vare NES än en PC, och innan det så var det förmodligen Atari som fick folk att bli spelintresserade.
Du snackar om konsoler som om det vore nån ny trend som bara dagens tonåringar använder, men konsoler har varit med betydligt längre än vad PC har.
Och FYI, high-end komponenter utgör en väldigt liten del av marknaden och är knappast det som driver utvecklingen framåt. Det är bara företag som Intel, AMD och Nvidia som vill få gamers att tro att hela deras verksamhet kretsar kring dom, bara för att få folk att betala överpris för deras produkter, som inte ens behövs för det finns inga spel som kräver den senaste hårdvaran då majoriteten utvecklar spel för konsoler. Större delen av hårdvarutillverkares intäkter kommer från mainstream, framförallt laptops och nu på sistone även surfplattor m.m., och att även samarbeta med större spelaktörer som t.ex. Sony, Microsoft och Nintendo.