GC: World of Warplanes visar upp sig
Trött på World of Tanks och sugen på nåt mer högtflygande? Oroa dig inte, Wargaming har mer på gång!
#world-of-warplanes, #wargaming, #world-of-tanks, #gaijin-entertainment, #world-of-planes-1
Kan tänka mig att det här kan bli bättre balanserat än WoT iom att det faktiskt handlar om jaktflyg. Visst, det kommer vara skillnad på en I-16'a och en BF109 G-6, men det blir förhoppningsvis inte lika illa som en leichtraktor mot en knugstiger.
Sen lär det väl per automatik bli mindre enformigt pga att man snurrar runt i luften och har sig och inte bara på marken.
Varför använder man termen MMO egentligen? Varför inte bara säga att det är ett MP-spel och ange antalet spelare?
Kanske en knasig fråga men jag är inte så insatt i MMO-världen.
Jag håller faktiskt med dig där, att kalla ett spel med 15-30 spelare per match är väl knappast ett MMO. I sånt fall skulle man ju kunna kalla Counter Strike ett MMO..
Angående World of Warplanes tycker jag att det kan bli intressant. Dock har jag väldigt liten erfarenhet av flygspel bortsett från ett spel jag glömt namnet på där man flög runt små modellplan i inomhusmiljö
INGET flygspel än så länge har gått att kontrollera tillfredställande med w,a,s,d .. och skulle bil för jobbigt att köra runt med musen hela tiden för att styra ..och lyckas dom inte få till styrningen, vilket jag inte tror, så blir det här en flopp .. knappast någon som köper en flygspak för 2000 bara för ett f2p spel.
+ att det skulle utesluta alla vänsterhänta .. då alla sk. flygjoysticks är greppvänligt utformade för högerhänta, och med knapparna på fel sida. ..
knappast någon som köper en flygspak för 2000 bara för ett f2p spel.
Någon som kan förklara denna logiken för mig? För den gick långt över mitt förstånd.
+ att det skulle utesluta alla vänsterhänta .. då alla sk. flygjoysticks är greppvänligt utformade för högerhänta, och med knapparna på fel sida. ..
Det finns faktiskt bra joysticks med omnigrepp. Polaren har t.o.m. en joystick just för vänsterhänta just p.g.a. han ÄR vänsterhänt.
Själv skulle jag helst använda Tac-2 om knapparna räckt till.
Var har ni nyheten om World Of Battleships?
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110816/world-of-battleshi...
Jag var inte så mycket för World of Tanks men det här ser jag fram emot. Hoppas verkligen att dom får till flygkänslan!