Nintendo 3DS får massiv prissänkning
Priset kapas med ungefär en tredjedel i augusti. Du som köpt konsolen till fullpris får 20 klassiker som plåster på såren.
#nyhetstips, #nintendo, #super-mario-bros, #donkey-kong-jr, #balloon-fight, #ice-climber, #the-legend-of-zelda, #yoshis-island, #super-mario-advance-3, #mario-kart-super-circuit, #metroid-fusion, #warioware, #inc-minigame-mania, #mario-vs-donkey-kong
Schysst att de tänker på folket som köpt konsolen till fullpris. Det förväntade jag mig inte.
Nu blir jag nästan lite intresserad av att köpa en.
jag väntar nog på PSV. Jag tycker att den verkar intressantare än 3DS. Men vem vet, det kanske kan bli ett köp av en 3DS så småningom bara för Nintendos spel!
Jo, det beror väl helt och hållet på vilka spel man vill ha. Det enda jag spelar på min DS Lite är pokémon, så jag ser ingen större anledning till att köpa 3DS.
Vita känns typ som en bärbar PS3 för mig. Jag spelar hellre på stor skärm.
Verkar som Nintendo är desperata.
Desperata vet jag inte, det var ju känt sedan innan att maskinen kostade mycket mindre att tillverka
än vad dom säljer den för.
Det nintendo verka göra är att minska på marginalen så att övergången från DS blir lite lättare.
Och då kanske lavinen äntligen kan börja rulla.
Någon som vet när man' kan börja ladda ner? för jag gick in och kollade och hittade inga gratis spel?
Något speciellt man måste göra för att "låsa" upp dem?
Om man ska gå efter vad FZ har skrivit så är det September för nes och gba slutet av året.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Blir nog att köpa en bara för att köra igenom ocarina of time 3D och majoras mask 3D om det nu ska släppas
Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty
Jag har ju typ redan alla roliga NES och GBA-spel, så jag kanske skulle slå till efter prissänkningen.
Det här har inte hänt sedan Xbox. Alltså att man sänker priset och ger de tidiga köparna grejor som plåster på såren. Då fick man två spel och en gamepad, värde 1800 kr. Spelen 700 styck och paden 400. Fast inget av spelen var ju egentligen värt 700 kr men det är en annan femma.