Inga portaler i Prey 2
Även gravitationen har fått stryka på foten. Varför? Läs vidare!
#prey, #prey-2-2, #human-head-studios
10p: Vad har Rainbow6, Operation Flashpoint och Dragon Age gemensamt med Prey?
Dom har fått sämre och mer arkadiga/neddummade uppföljare?
Jag tyckte inte alls det var för mycket pussel i Prey. Riktigt trist om dom tar bort några av elementen som gjorde Prey riktigt coolt. Jag har sagt det förut och det skall sägas igen: Prey var sjukt underskattat. Jag hoppas dom inte dummar ner spelet, det finns nog en större marknad för lite tankeaktiverande och intressanta spel än vad folk tror bara dom vågar sätta lite stålar på att marknadsföra ett sådant. Nu var ju Prey inte ett speciellt klurigt eller pyssligt spel utan det var helt klart ett actionspel med lite breaks där man fick leka med häftiga idéer. Mer sånt, inte mindre.
subterranean homesick alien
jag ser det framför mig. en låda med namnet "prey 2" och ett spel som inte utmärker sig en milimeter från alla andra generiska tråkiga FPS spel som finns ute. bara för att spelskaparna är oroliga för att inte få in lika stor inkomst när man faktiskt behöver använda en hjärncell för att spela spelet.
sjukligt tragiskt.
// Bacon <3
Vänta vänta vänta vänta nu lite... Dom har sagt att Prey 2 så följer vi en gubbe från flygplanet som kom in I "The Sphere" I ettan (Man såg den fina krashen själv i första spelet) och nu säger dom
"– Portaler och gravitation var funktioner sprungna ur The Sphere [moderskeppet i det första spelet]. Och The Sphere är borta."
...Detta måste vara ett sent aprilskämt...
Det låter ju en smula märkligt att de två sakerna skulle försvinna.
Kunde gått åt vilket håll som helst, men dem verkar ha riktat in sig på 'ointressant'. Gör man en uppföljare så ska det en uppföljare vara, inte en spin-off.
Kunde gått åt vilket håll som helst, men dem verkar ha riktat in sig på 'ointressant'. Gör man en uppföljare så ska det en uppföljare vara, inte en spin-off.
Är ju ändå en uppföljare fasten dom ändrar på det. Räcker väll med att storyn fortsätter så borde det fortfarande räknas som en uppföljare? Om allting ska vara likadant så klart det inte blir någon större utveckling.
Kolla bara på cod, så du vill ha det?
Kunde gått åt vilket håll som helst, men dem verkar ha riktat in sig på 'ointressant'. Gör man en uppföljare så ska det en uppföljare vara, inte en spin-off.
Är ju ändå en uppföljare fasten dom ändrar på det. Räcker väll med att storyn fortsätter så borde det fortfarande räknas som en uppföljare? Om allting ska vara likadant så klart det inte blir någon större utveckling.
Kolla bara på cod, så du vill ha det?
Spelen berör, av det vi vet än så länge, inte varandra storymässigt - mer än att det handlar om samma aliens. Av det Jag har läst, så verkar det bli ett [nerdummat] 'GTA in space'.
Gamereactor:
"Den första delen av Prey 2 kommer att utspela sig parallellt med storyn i ettan"
"Rörelseschemat från Mirror's Edge, samma frihet som i Mass Effect2 och eldstriderna från Killzone 2"
Gamereactors intervju med HH så står det:
"Färre portaler... tekniken kunde bara användas på rymdstationen som Tommy Sprängde. I Prey 2 finns en annan typ av portaler som dock inte används lika ofta"
Och de har tydligen ändrat spelet en del gånger så att man var med i flygplanet man såg i Prey 1, var kanske någon tidig version? Behöver ju inte vara samma plan som i filmen de visat upp för den totalförstördes väl i ettan?
Bilderna på Gamereactors hemsida ser ut att också vara från gamla versioner, de i tidningen är från intervjuns tillfälle och precis som Jonas Mäki beskrev banan han körde så påminner det om Omega från Mass Effect2. Portalerna var ju inget man själv kunde skapa var man ville så att de är färre än att de skapar ett vapen som i Portal tycker jag var ett bättre drag, men visst är det synd att de tar bort den del av spelet som gjorde det intressant.
Det verkar ju inte komma mycket nytt precis, snarare som en klon med koncept från andra spel i snyggare förpackning. Hoppa och klättra som i Mirror's Edge, samma "öppna" värld som i Mass Effect2 och strider som i Killzone2 (har inte spelat något Killzone men, i stil med GoW kanske? cover/shoot=dead).
De säger också att Xbox är huvudformatet vid utvecklingen.
Att läsa FZ är lika med att läsa dödsannonserna nuförtiden
"Nästa Call of Duty går inte att ducka i, eller strafea"
"Nya Call of Duty säljer över förväntan"
"Diablo 3 förpassas till nutid, blir FPS istället för hack'n'slash""
"Blizzard: "Activision övertalade oss""
"102% av alla före detta hardcore-spelare ser inte längre någon mening med livet"
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Jaha, så de ska ta bort två av Preys mest utmärkande drag... jag begriper inte hur spelföretagen tänker längre.
Jag gillade faktiskt ettan, med sina lite "pussliga" banor. Blev lite som i Portal ibland.
Vill inte vara den som är negativ i onödan, men med detta besked kan jag ju säga att mina förväntningar på tvåan sjönk en hel del...
Synd.
Hela j*vla industrin har tappat huvudet. Antalet spel jag verkligen köper är uppe i max 2 spel om året på grund av all denna skit som tillverkas nu för tiden. Allt är bara uppföljare som försämrats med varje siffra efter spelnamnet. Spelen slarvtillverkas och görs dummare för varje år som går. Snart sitter väl hardcore spelarna med Angry Birds 21 och jagar ägg.