John Romero: "Jag är färdig med hardcore-spelarna"
Nu har den legendariska designern av Doom, Wolfenstein 3D och Quake siktet inställt på Facebook-publiken.
#doom, #wolfenstein-3d, #quake, #daikatana
"Den evigt långhårige Johan Romero"? Har den gode utvecklaren gått och blivit försvenskad på äldre dar?
EDIT: Älskar att ni har Daikatana under artikeln!
Ja varför inte, hade väll sett han fortsatt med det "han är bra på", men alla väljer sin väg och han får ju fortfarande göra spel så
Vad gör han egentligen? Tycker han snackar mycket och levererar sjukt lite?
John Romero: Hade tur att få jobba med talangfulla människor som Carmack och har surfat på det och lyckats stanna i rampljuset trots att han inte levererat ett skit sen dess.
subterranean homesick alien
Synd att alla andra företag också satsar på att "lära resten av världen att spela spel". John Romero om någon borde få en chans att göra något ordentligt för PC. Som speldesigner har herrn sagt mycket vettiga saker om industrin och mediumet och jag tror att om bara Romero fick slå sig ro och skapa god kemi med ett team av talangfulla människor tror jag att han kan göra mycket gott. Synd att under senaste tio åren har han istället fått ständigt påminnas av forna tabbar av just "hardcore-spelarna".
Varför inte ge "hardcore"-spelarna något oförglömligt på ett bra sätt istället.
han är inte man nog att erkänna att han inte har det rätta virket längre.
jag kan omöjligt tro att det är roligare att utveckla ett facebookspel än ett "riktigt" spel... men va gör inte folk för pengar.
“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”
Vaaaaaaaaa. e han dum?
Nä... det är precis vad han inte är. Facebookspel är extremt mycket billigare att utveckla än vad hardcore-spel är och man tjänar bra mycket mer pengar på Facebookspel än på hardcorespel. Så nej, han är inte dum. Bara elak som lämnar oss med riktig spelsmak
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Alltså, hade han bott i sverige hade det varit han, Anna book och Arja = kändisar vi inte blir av med trots att de inte gjort nått bra alls... typ. Hans inblandning i doom och Quake är väl åxå rätt överskattad... vad jag vet så fick han "sparken" av id...
Ja jag vet att jag är bäst!
Ja varför inte, hade väll sett han fortsatt med det "han är bra på", men alla väljer sin väg och han får ju fortfarande göra spel så
Håller med. Bra för honom om det är det han nu vill göra. Vi borde uppskatta allt han gjort i sin karriär istället för att bara gnälla.
Efter daikatana sa han att han skulle sluta med pc spel och bara göra spel till mobiler(tiden då de flesta mobiler var fortfarande utan färgskärmar). Så vad är det som är nytt med detta? Han har väl inte gjort ett enda PC spel sen daikatana och knappast något som är hardcore.