Nya Back to Karkand-detaljer
Vi vet vilka fyra banor som ingår i förbokningserbjudandet. Någon sugen på badsemester?
#nyhetstips, #battlefield-3, #battlefield-2
Ja ja, släpp officiella systemkraven någon gång.
Så man vet ifall man måste beställa hem ett uppgraderingspaket från Komplett eller inte.
Frostbite 1.5 Recommended System Requirements
Processor: Any Quadcore Processor
Memory: 2 GB
Video Memory: 512 MB (NVIDIA GeForce GTX 260)
DirectX: 10
Mitt HD5850 klarade spelet med: Allt på High, 4xMSAA, 1920x1080x60, Vsync/Hbao Off = 60fps
Alltså en valfri 4 kärnig processor i 3.0GHz+, ett HD5870/GTX470 klarar BC2/Frostbite 1.5 på högsta inställningar i 1920x1080
Och ett HD6950 kostar idag 2000kr~, klarar med väldigt stor sannolikhet BF3/Frostbite 2.0 på högsta inställningar
Tjah efter BF1942 släpptes fick alla definitivt uppgradera.
Då BF2 först visade ingame filmer dröjde det ett år eller så innan spelet släpptes, å då var det tyngsta kortet som fanns en 8800GTX då spelet kom ut, så jag vore inte det minsta förvånad om att även de high end kort som finns på marknaden idag kommer vara glada om det duger för medium settings.
dvs high eller very high settings har i tidigare BF spel har varit användsbart på nya grafikkort mellanklass grafikkort 1500-2000kr ca ett år EFTER spelet släppts.
men visst saker och ting kan förändras.
Väldigt bra kartval!
Road to Jalalabad och Masthuur City vore dock najs att få med också.
Sharqi Peninsula vars tv-torn skapade många intressanta strider
Snarare helikopterväntare...
Folk som abusade MEC helin och stog bakom kyrk.. tv tornet, så man inte kunde skjuta ner den med AA, så stog den där hela rundan och dödade alla som spawnade.. (75 kills/0 deaths)
Jag blev trött på våldtäkterna med fordon väldigt fort i 2:an.
Det gjorde att jag började köra infantry only.
Den enda kartan jag kör vehicle på är Wake Island, även om fordonen är brutalt äckliga där med.
Men gäller detta konsoler eller pc?
Både konsoler och PC, tror jag.
Karkand och Sharqi är ju lätt två av favoriterna. Synd dock att Gulf of oman och wake island var dom två andra dock förståligt då dom säkert vill visa upp flygplan.
Tyvärr. Flygplan var det enda jag inte gillade i BF2, kartorna var, trots sin storlek, så små att det såg direkt fånigt ut med jetplan, och en skicklig pilot hade alldeles för lätt att utrota allt som rörde sig på marken utan att ta någon skada själv. Tur att de flesta piloter INTE var skickliga :).
Ja ja, släpp officiella systemkraven någon gång.
Så man vet ifall man måste beställa hem ett uppgraderingspaket från Komplett eller inte.
Frostbite 1.5 Recommended System Requirements
Processor: Any Quadcore Processor
Memory: 2 GB
Video Memory: 512 MB (NVIDIA GeForce GTX 260)
DirectX: 10
Mitt HD5850 klarade spelet med: Allt på High, 4xMSAA, 1920x1080x60, Vsync/Hbao Off = 60fps
Alltså en valfri 4 kärnig processor i 3.0GHz+, ett HD5870/GTX470 klarar BC2/Frostbite 1.5 på högsta inställningar i 1920x1080
Och ett HD6950 kostar idag 2000kr~, klarar med väldigt stor sannolikhet BF3/Frostbite 2.0 på högsta inställningar
Tjah efter BF1942 släpptes fick alla definitivt uppgradera.
Då BF2 först visade ingame filmer dröjde det ett år eller så innan spelet släpptes, å då var det tyngsta kortet som fanns en 8800GTX då spelet kom ut, så jag vore inte det minsta förvånad om att även de high end kort som finns på marknaden idag kommer vara glada om det duger för medium settings.
dvs high eller very high settings har i tidigare BF spel har varit användsbart på nya grafikkort mellanklass grafikkort 1500-2000kr ca ett år EFTER spelet släppts.
men visst saker och ting kan förändras.
BF2 släpptes i Juni 2005, 8800GTX kom inte förrens i november året efter.
Kommer ihåg att jag lirade BF2 när det kom på ett X850XT och det var bland det värsta man kunde ha då. Nvidia släppte sin 7000-serie samma månad som BF2 lanserandes.