Secret of Mana till Iphone nu i december
Klassiskt Super Nintendo-rollspel i en portabel äppelmörsare nära dig inom kort.
varför inte "secret of mana 3"/sieken densetsu 3. Gudomlig gameplay och epic story.
För att 1an är/har:
1. ..första delen i serien
2. ..översatt av Square redan
3. ..mindre invecklad story/spelmekanik
4. ..mindre omständig grafik och kontroll så det blir "lättare" att anpassa för iphone.
5. ..redan "er-/känd" av massan i Väst
Seiken Densetsu 3 är för mycket av en chansning för att släppas till iphone, men om 1an slår stort så kommer det öka sannoligheten.
varför inte "secret of mana 3"/sieken densetsu 3. Gudomlig gameplay och epic story.
För att 1an är/har:
1. ..första delen i serien
2. ..översatt av Square redan
3. ..mindre invecklad story/spelmekanik
4. ..mindre omständig grafik och kontroll så det blir "lättare" att anpassa för iphone.
5. ..redan "er-/känd" av massan i Väst
Seiken Densetsu 3 är för mycket av en chansning för att släppas till iphone, men om 1an slår stort så kommer det öka sannoligheten.
Ska man vara petig så är detta japanska tvåan.
sådana här kontroller passar sig inte för rörelsekänsliga skärmar. De borde vänta till Sony Ericsson släpper sin playstation-telefon eller bara släppa till Nintendo DS
Håller med. Spel till iPhone är bara på leksaksnivån än, och lär säkert stanna där. Det är som roliga flash-spel. Beroendeframkallande, men inte mer. Ett komplicerat spel som SoM. Tveksam. Köpte MegaMan 2 när jag fick min iPhone, men gav upp, det var värdelöst. Kontrollerna funkar inte på plattformen.
Vilken skittrailer!
Mer än hälften av filmen var loggor och sen en statisk bild.
Det kan bero på att det där inte var en trailer alls, mer teaser.
Finns ju någon film som visar det lite mer från E3 också, har för mig att FZ skrev om den tidigare.
Finns på denna Youtube-länk iallafall.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
sådana här kontroller passar sig inte för rörelsekänsliga skärmar. De borde vänta till Sony Ericsson släpper sin playstation-telefon eller bara släppa till Nintendo DS
Håller med. Spel till iPhone är bara på leksaksnivån än, och lär säkert stanna där. Det är som roliga flash-spel. Beroendeframkallande, men inte mer. Ett komplicerat spel som SoM. Tveksam. Köpte MegaMan 2 när jag fick min iPhone, men gav upp, det var värdelöst. Kontrollerna funkar inte på plattformen.
Håller definitivt inte med om. De har lämnat "leksakenivån" för ett bra tag sen. Finns massor med "riktigt" spel på Appstore nu och fler lär det bli nu när de stora utvecklarna som id och Epic Games har gett sig in och rejält höjt nivån för vad man grafiskt sett kan förvänta sig av ett iPhone spel i och med Rage och Infinite Blade.
Min nuvarande tidsfördriv är iPhones egen Gran Turismo, Real Racing 2. Fantastiskt välgjort och snyggt bilspel med grymt skön kontroll: http://www.youtube.com/watch?v=0kl_9Y3e0m0
Även sugen på att testa Aralon: Sword and Shadow HD som är ett open world RPG som skall vara riktigt bra men det får vänta: http://www.youtube.com/watch?v=ofzeOJQgTLY
Touch kontroll är en vanesak och inget jag längre har något som helst problem med i majoriteten av spel jag kör.
Hur mycket jag än älskar min iPhone och spelen som finns till det så har även jag insett att Apple MÅSTE släppa en addon som ger riktiga knappar. Hade det kommit så hade Apple sprungit om Nintendo och Sony över en helg...
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..