Crysis-skaparna gör MMOFPS
Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...
Wrong eftersom du inte måste köpa. Gör dom t ex som i league of legends så funkar det ju bara fint
Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...
Wrong eftersom du inte måste köpa. Gör dom t ex som i league of legends så funkar det ju bara fint
Sant i League of legends får man aldrig känslan att någon har stora fördelar för att de har betalat pengar för något.:up:
Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...
Wrong eftersom du inte måste köpa. Gör dom t ex som i league of legends så funkar det ju bara fint
Det beror på. Nu har jag iof inte spelat League of Legends på ett år men senast jag gjorde det så kunde man inte köpa grejor som gjorde ens karaktär bättre. Detta är ett BRA upplägg för spel som har mikrotransaktioner.
Däremot om man kollar på BF: Heroes så inser man snabbt att mikrotransaktionerna ger spelare chansen att köpa vapen som har t.ex. mera skott samt gör mer skada. Detta innebär att om man inte väljer att betala så har man ett ganska stort undertag jämtemot de spelare som betalar. Alltså måste man i stort sätt betala för att kunna spela spelet på lika villkor.
Vill aldrig någonsin spela ett spel med mikrotransaktioner, alltså att spela seriöst med det och börja betala o köpa grejjer. Betalar hellre månatligt - inte mycket ska det kosta heller.
Köpa ett spel fullpris och sedan får det vara bra är det som gäller helst, tvekar på att köpa spel som man behöver betala för i längden dock.
Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...
Wrong eftersom du inte måste köpa. Gör dom t ex som i league of legends så funkar det ju bara fint
Sant i League of legends får man aldrig känslan att någon har stora fördelar för att de har betalat pengar för något.:up:
Dock är League of Legends det enda som använt sig av mikrotransaktioner på ett bra sätt. Så vitt jag vet.
guildwars har ett bra system med microtransactioner.. du behöver inte köpa ett smack för att ha ett fullgott spel.. men du kan krydda med lite saker som costumes o grejjor för typ 70kr om man vill.. eller köpa extra karaktärslots när du gjort av med dina 8
spriten räddade mig från sporten
Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...
Wrong eftersom du inte måste köpa. Gör dom t ex som i league of legends så funkar det ju bara fint
Det beror på. Nu har jag iof inte spelat League of Legends på ett år men senast jag gjorde det så kunde man inte köpa grejor som gjorde ens karaktär bättre. Detta är ett BRA upplägg för spel som har mikrotransaktioner.
Däremot om man kollar på BF: Heroes så inser man snabbt att mikrotransaktionerna ger spelare chansen att köpa vapen som har t.ex. mera skott samt gör mer skada. Detta innebär att om man inte väljer att betala så har man ett ganska stort undertag jämtemot de spelare som betalar. Alltså måste man i stort sätt betala för att kunna spela spelet på lika villkor.
vad synd då att man kan köpa saker som gör dig bättre /runes i lol sen kan du köpa boosts som gör att du levlar snababr som gör att du blir snabbare detta har man kunat göra sen betan men men kan skaffa det mä'sta om du tillbringar runt 8h per dyngn i spelet.
men annars måste jag säga att jag inte gillar gratis spel med mirco och inte för balance utan för att spelen inte i sig blir bra utan för det mästa ren skit som tex lol (lol är inget bra spel men det speler ingen roll om man itne spelar seriöst).
ursäkta min stavning är dyskrafiker.
guildwars har ett bra system med microtransactioner.. du behöver inte köpa ett smack för att ha ett fullgott spel.. men du kan krydda med lite saker som costumes o grejjor för typ 70kr om man vill.. eller köpa extra karaktärslots när du gjort av med dina 8
men dom började ganska sent med det ahr jag för mig och sen så var det ju ett pris på att köpa spelet först vilket gör att jag inte tolkar spelet till micro beroande.
ursäkta min stavning är dyskrafiker.