Playstation 2 hetast i Japan
Ehm. Ok. Vänta nu. Enligt denna artikeln så är allså PS2 den mest populära konsolen, men enligt denna som ni skrev för 6 dagar sedan så är det Nintendos spel som säljer mest. Har PS2-ägare färre spel eller hur går det ihop?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Ehm. Ok. Vänta nu. Enligt denna artikeln så är allså PS2 den mest populära konsolen, men enligt denna som ni skrev för 6 dagar sedan så är det Nintendos spel som säljer mest. Har PS2-ägare färre spel eller hur går det ihop?
Det var en väldigt orättvis jämförelse då nintendo släpper långt mycket fler spel än något annat företag. Om du har en konsoll från nintendo så har alla minst 1 spel (det som följer med), ofta många fler, som det står nintendo på.
Det var en väldigt orättvis jämförelse då nintendo släpper långt mycket fler spel än något annat företag. Om du har en konsoll från nintendo så har alla minst 1 spel (det som följer med), ofta många fler, som det står nintendo på.
Är Nin utvecklare, utgivare eller både och? Räknas alla spel in om de är båda?
Jag tolkade det först som att dom avsåg "spel till en Nintendolåda", men det är var nog fel av mig då.
@Gottn:
Kan vara att dom ville ha en skiva i för att det ser bra ut, utan att göra reklam för ett visst spel(?).
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Är Nin utvecklare, utgivare eller både och? Räknas alla spel in om de är båda?
Jag tolkade det först som att dom avsåg "spel till en Nintendolåda", men det är var nog fel av mig då.
Nintendo är både och vilket är lite konstigt med dagens referensramar, men nintendo är ju ganska så gammalt. Nintendo EAD utvecklar de flesta nintendospelen. Det är ju där Shigeru Miyamoto jobbar.