Shogun 2 släpps inte innan AI:n är perfekt
Jag tycker inte om att vara negativ men känner att jag blivit lite blåst av CA speciellt över hela Empire katastrofen. Har ett visst minne av alla deras "AI-videos" innan släppet där de försökte förklara varför AIn till just Empire skulle bli så fenomenal. Spelet kom och AIn var horribel.
Ungefär samma stil i ett PC-Gamer reportage för längesedan om M:TW2 där det sades att de var tvungna att dumma ner AIn för att den inte skulle vara så smart att det blev för svårt att spela mot den.
Hehe! Detta har vi hört inför alla spelen. Kan bara tänka mig att CA följer samma stil som innan. AI blir SÄMRE!
Tycker TW serien hade sin höjdpunkt med Medieval 1 sen har det gått brant utför! Visst, det har blivit snyggar men man kan samtidigt döpa om det till Total-Ospelbart!
Jag vill bara påpeka för alla att göra AI'n bra... SPECIELLT i spel som total war spelen. Som har många olika möjligheter i många olika situationer i olika svårighetsgrader... ÄR väldigt Svårt!
Att kritisera de för att göra AI'n dålig är som att kritisera någon som gör fel på en 10 000-50 000 bitars pussel, och bitarna ska sitta exact och är av nästan samma färger. (och göra det på en viss tid)
Det låter bara inte rätt i mina öron...
MasterKJK.. spelet är kasst med dålig AI. Det spelar ju ingen roll hur svårt det är att göra AI:n, kunderna bryr sig väl inte om det?
Jag menar; skulle jag försöka göra världens svåraste sak och faila fatalt så skulle jag inte få en massa creds för det.
Have a good time!
Självträna AI'n för f-n. Eller låt den studera bra spelares spel. Det finns sätt, känns som många speltillverkare inte verkar anställa bra ai-programmerare. Kan jag lära en dator spela jazz, fast jag inte kan det själv, så borde ett team med programmerare kunna lära ett spel sparka min röv.
Men en sak jag ofta stör mig på är omänsklig AI, ofta är det som om att AI'n har en omänsklig taktik. Svårt å förklara riktigt. Man kan se det när man tränar datorer att spela spel mot varandra, dom utvecklar snabbt en väldigt udda spelstil.
Jag ställer mig till den tvivlande skaran, tror inte att AI:n blir "perfekt". Självklart kan vi inte räkna med en AI jämförbar med en mänsklig spelare (än!), men den ska inte gå att besegra om och om igen med samma metoder eller göra uppenbart stenkorkade val.
Oavsett hur den blir är jag säker på att Shogun 2 kommer leverera
Blir väl bara till att hoppas på det bästa, kan inte säga att Rome: Total War imponerade på mig vilket ju var det senaste Total War spelet jag spelade. Men i vilket fall, hoppas de lyckas med detta. :-/
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Jesusbarnet, vilket gnäll!
Korkad AI är knappast creative-exklusivt och även om jag retar mig på en del saker så är det ingen deal-breaker för min del. Jag älskar total war-spelen.
Exempel på vad som retar mig är att på strategi-kartan flyttar vissa länder sina armeer en trupp i taget, till synes helt i onödan, fram och tillbaka, fram och tillbaka - slå ihop armen ffs.
Sedan i krigsläget har mina enheter en näst intill magisk förmåga att springa framför kanonerna - det hade varit löst om man kunde sätta ut waypoints som trupperna kunde gå efter.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Det låter ju bra. Då är det bara upp till bevis då, Creative Assembly. Visa att ni kan göra ett spel som är i närheten av lika spelbart som Shogun eller Medieval 1.
Jag vill bara påpeka för alla att göra AI'n bra... SPECIELLT i spel som total war spelen. Som har många olika möjligheter i många olika situationer i olika svårighetsgrader... ÄR väldigt Svårt!
Nej, pathfinding för ett tjugotal enheter på en stor öppen yta med relativt få hinder är inte partikelfysik direkt.