F.E.A.R. Combat släppt
Laddar torrenten från http://www.joinfear.com/main och den är på 1,76gb :s
Aja, hoppas spelet fortfarande är lika skoj som demot var
Duktigt av dom att använda torrent iaf, vissa envisas ju fortf med att använda överbelastade servrar..
Skum torrenttracker de använder...
Jag ser peers som tankar i 1.3+mb/s, med samma BBB adsl jag har.
Dock kommer jag inte över 70kb/s.
Aldrig stött på det här problemet innan.
Med så här många peers, ska jag kunna maxa min nerladdning med mindre än 200 peers, om jag räknar med att jag får max 5kb/s från varje.
Problemet är detta om man tar Blizzards Torrents som exempel:
Ny patch kommer, dom har 100 servrar som delar ut.
Det är över 10000 som tankar och vill ha filen.
hastigheten går ner och eftersom "dom flesta" stänger av efter dom har laddat ner så kommer det fortfarande va dom 100 servrarna som delar ut.
Om man istället tankar senare så har man en bra hastighet för då ger som servrarna bara till 100 eller 1000 som då ökar hastigheten för dom få.
Så stäng inte ner Torrent programet efter ni är klara! låt det gå ett tag!
"]Problemet är detta om man tar Blizzards Torrents som exempel:
hastigheten går ner och eftersom "dom flesta" stänger av efter dom har laddat ner så kommer det fortfarande va dom 100 servrarna som delar ut.
Om man istället tankar senare så har man en bra hastighet för då ger som servrarna bara till 100 eller 1000 som då ökar hastigheten för dom få.
Det stämmer inte helt och hållet... då varje ny nerladdare, automatiskt laddar upp allt han har laddat ner.
Så det ska inte bli någon sådan här belastning alls...
Det är ju det som är fördelen med torrents.
De måste ha något fel på sin tracker, för antalet users bara stiger och stiger, medans hastigheten förblir detsamma.
Eller så är det så att typ 80% stängt av sin upload, i tron att det får nerladdningen att gå snabbare.
"]Problemet är detta om man tar Blizzards Torrents som exempel:
Det stämmer inte helt och hållet... då varje ny nerladdare, automatiskt laddar upp allt han har laddat ner.
Så det ska inte bli någon sådan här belastning alls...
Det är ju det som är fördelen med torrents.
De måste ha något fel på sin tracker, för antalet users bara stiger och stiger, medans hastigheten förblir detsamma.
Eller så är det så att typ 80% stängt av sin upload, i tron att det får nerladdningen att gå snabbare.
Men alla som börjar tanka har inget att ladda upp