Just Cause går guld, ny demoinformation
att gå runt och 007á sig i FarCrylandskap
utan monster ska bli kul, har inga förutfattade
meningar om spelet, men hoppas på att ha roligt.
Har följt det här spelet sedan i höstas, nu börjar det äntligen dra ihop sig!
Har följt det här spelet sedan i höstas, nu börjar det äntligen dra ihop sig!
Har följt det här spelet sen jag såg Rock Solids grafikmotor första gången - innan de först "köptes" av Starbreeze, sen hävdes köpet, sen konkurs och sen startades Avalache.
Kan säga så här: både DICE nya motor (Refraction 4?) och Avalache egen motor kommer att ge Unreal Engine en rejäl match. Epics tools är dock överlägsna, iom att de satsar på licensiering av motorn.
Jag tror dock att både DICE nya (BF:Bad Company, och sen den riktiga BF3!) samt Avalache Engine skulle gå att licensiera om bolagen lade krut på det.
Är iaf sjukt impad av båda företagen.
Och: ja. Det ska bli KUL att leka Rico.
Ge det 4-5 timmar, sen är tidsbegränsningen lika knäckt som som Doom 3 fans.
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
(Refraction 4?)
Frostbite?
Har också hört att även Starbreeze har riktigt grymma utvecklare på teknologi-sidan.
Sedan kan man ju fråga sig hur mycket en bra spelmotor egentligen gör. Hela "OMFG, UE3!!1"-hypen har ju till stor del byggts upp av att Epic sitter på ett riktigt vasst team med 3d-grafiker. Något som spelar större roll är utvecklingsmiljön (inte den fysiska miljön som man sitter i, utan snarare alla verktyg, etc. ), och där har Epic gjort ett riktigt bra jobb.
Jaja, det ser ju iallafall ut som att för Avalanche så är det inte längre tekniska begränsningar som sätter gränsen för hur stor yta som ett spel kan utspela sig på, och det är ju en rejäl bedrift.
Någon som känner till något annat spel (med lika hög detaljnivå, alltså inte nerstrippat som en flygsimulator) som utspelar sig på större yta än Just Cause?
ska bli intressant och se om ens dator klarar spelet, annars blir det nog att skaffa till xbox
(Refraction 4?)
Frostbite?
Har också hört att även Starbreeze har riktigt grymma utvecklare på teknologi-sidan.
Sedan kan man ju fråga sig hur mycket en bra spelmotor egentligen gör. Hela "OMFG, UE3!!1"-hypen har ju till stor del byggts upp av att Epic sitter på ett riktigt vasst team med 3d-grafiker. Något som spelar större roll är utvecklingsmiljön (inte den fysiska miljön som man sitter i, utan snarare alla verktyg, etc. ), och där har Epic gjort ett riktigt bra jobb.
Jaja, det ser ju iallafall ut som att för Avalanche så är det inte längre tekniska begränsningar som sätter gränsen för hur stor yta som ett spel kan utspela sig på, och det är ju en rejäl bedrift.
Någon som känner till något annat spel (med lika hög detaljnivå, alltså inte nerstrippat som en flygsimulator) som utspelar sig på större yta än Just Cause?
Bra påpekande; Epic har extremt duktiga grafiker - men det lilla jag sett av motorn och dess tools är dock imponerande.
Än mer imponerande är dock att båda Avalache och DICE sitter på egna motorer som helt klart kan mäta sig med de bästa. Jag vet att både DICE och Avalache sagt nej till licensiering vid flera tillfällen. Man ska som du nämner heller inte glömma att även Starbreeze egen Magnus H är riktigt vass när det gäller motorteknologi.
Större yta än Just Cause? Känner jag inte till. Mkt coolt! När BF42 kom blev man ju impad av kartornas storlek, men detta är ju väääldigt mkt större.
Demot släpps 1500, nedräkning på gamespot:
http://www.gamespot.com/promos/2006/justcause-demo/index.html...