Veckans fråga - vilken utvecklare är bäst?
Någon annan.... Tripwire!
Epic och Bioware är mina favoriter på listan, och ska man bara välja mellan svenska företag så ligger Starbreeze på första plats och Avalanche på en tät andra plats. Blizzard får inte vara med på listan pga brist på nytänkade, fan på 12år så har dom gett oss 3 nya titlar, ge oss ett nytt Lost Vikings och Rock n Roll Racing.
Creative Assambely är en av de främsta anser jag. Ensamma i sin genre då det handlar om fullskaliga krig. Men efter dem Relic!
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Gillar Crytek för deras sjuka grafik i nya Crysis och även Far Cry även om den inte är lika sjuk. DICE var heta när dom gjorde BF42, sen sålde dom sin själv till djävulen (EA) och efter det har dom bara blivit sämre för varje dag så dom har jag ingen respekt för längre tyvärr. Remedy för Max Payne, Valve för HL, Blizzard för SC/WC/WoW... Så rösten föll på dom. Men det finns många bra spel och utvecklare så jag borde nästan röstat på någon annan
What are you waitin' for... Christmas?
Småkidsen röstar på Blizzard fastän dom aldrig spelat något annat än WoW.
id software fick min röst. Vet inget annat spel förutom Quake/QuakeWorld som fortfarande är lika kul, trots att det är över 10 år gammalt.
Finns ju många som fortfarande lirar StarCraft som kanske gillar Blizzard extra mycket pga det.
Inge fel på dom, lite sega på att fixa nya titlar bara. Ett StarCraft 2 bör ha kommit för länge sen och vi borde fått en 3'a i år tycker jag. Men men...
Småkidsen röstar på Blizzard fastän dom aldrig spelat något annat än WoW.
Vet inte vart du drar gränsen för småkids, men 28 år lär väl knappast vara "småkids"?
Hursomhelst, röstade på blizzard av flera anledningar. Den främsta var dock inte WoW utan det faktum att jag alltid har haft kul när jag spelat deras spel. Ända från Vikings och Blackthorne fram till WoW.
Släpper alltid bra och genomarbetade spel med mycket spelglädje och det har dom min respekt för.
Ett av få utav dom stora företagen som släpper patchar för att förbättra spelet istället för att färdigställa spelet. Dice någon?
Insert funny qoute here
Valde Square Enix då deras RPG fått mig att slösa många timmar framför min tv. Har t.o.m. varit så illa att jag funderat på lösningar i skolan eller på jobbet, hur man tog sig förbi vissa saker.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.