Resistance: Fall of Man

Inaktiv

Varför är gear of war begränsat till max 8 gubbar på skärmen samtidigt? I resistance har jag sett 40 pers braka lös mot varandra? kan någon svara på det nu när vi ändå e igång...fan va osis att någon faktiskt gillade resistance.

*Kramar min ps3:a*

Flakmonkey
Skrivet av bangalter:

Jag tror att de lågupplösta texturerna beror på PS3:ans relativt låga mängd videominne, 256Mb.

Insomniac har själv sagt att det är för att de inte han fixa texture streaming till Resistance... det kommer dock till övriga delar i serien och inte minst Ratchet & Clank

Medlem
Skrivet av Perre80:

Varför är gear of war begränsat till max 8 gubbar på skärmen samtidigt? I resistance har jag sett 40 pers braka lös mot varandra? kan någon svara på det nu när vi ändå e igång...fan va osis att någon faktiskt gillade resistance.

Ja jag skulle väl gissa på det beror på att GoW är något snyggare och att 360n har sämre hårdvara. Det är i denna faktor som Cell-processorn gör sin stora insats, att hantera fler objekt och karaktärer.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Perre80:

Ja jag skulle väl gissa på det beror på att GoW är något snyggare och att 360n har sämre hårdvara. Det är i denna faktor som Cell-processorn gör sin stora insats, att hantera fler objekt och karaktärer.

Posta gärna ngn länk med lite fakta ang hårdvaran jämfört med 360:ns.

Tack.

/intresserad

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Alla vet ju att Zelda OoT och Grim Fandango är världens bästa spel! GoW är bra, men inget nytt.

Zelda: A link to the past var bättre än Zelda OoT.

Och tyckte att ni gav Resistance för hög betyg. 3 eller 3,5 hade varit bättre

Inaktiv

Sjukt fula aliens

signatur

War never changes.

Medlem

Inget som lite smink fixar

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Perre80:

Tack.

/intresserad

http://www.digg.com/gaming_news/PS3_s_Cell_three_times_more_p...
http://www.n4g.com/ps3/News-14215.aspx
http://www.videogamesblogger.com/2006/11/07/ps3s-cell-three-t...

Har man följt utvecklingen av båda konsollerna så säger sunda förnuft de mesta också, 3 kärnor vs 7 kärnor, kärnor som går i samma hastighet och kommer från samma företag.

Google kan säkert hjälpa dig att söka reda på ännu mer information då det här är den enda nyheten som jag riktigt kommer ihåg.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mill:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Perre80:

Tack.

/intresserad

http://www.digg.com/gaming_news/PS3_s_Cell_three_times_more_p...
http://www.n4g.com/ps3/News-14215.aspx
http://www.videogamesblogger.com/2006/11/07/ps3s-cell-three-t...

Har man följt utvecklingen av båda konsollerna så säger sunda förnuft de mesta också, 3 kärnor vs 7 kärnor, kärnor som går i samma hastighet och kommer från samma företag.

Google kan säkert hjälpa dig att söka reda på ännu mer information då det här är den enda nyheten som jag riktigt kommer ihåg.

Tack!

Dock så stod det i artikeln (länkarna gick till samma) att de var jämnlika? Hur som helst så bör de flesta uppmärksammat att att MHz är inte det viktiga (AMD vs Intel tex).

Sökte runt lite själv istället:

Det är inte riktigt vanliga CPU-kärnor i Cell-processorn, de är mkt mer lika DSP:er som används huvudsakligen till signalbehandling och inte så mkt general purpose-programmering.

I slutändan spelar det inte så stor roll vilken som är snabbast på pappret, utan hur mkt man lyckas klämma ut i praktiken, och det är nog därför PS3:an kommer dra det (ngt) kortare strået av att dömma av det man läst hittils pga svårt att utnyttja flera trådar samtidigt och sämre utvecklingsverktyg.

Källa: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2453

Medlem
Skrivet av Perre80:

Spelet är gjord för ett visst antal spelare. Hur skulle det se ut med 40 spelare på GoW? Kalabalik! Näej, 8 pers är perfekt.

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Perre80:

Mer spelare gör inte spelets multiplayer aspekt automatiskt bättre. Säger inte att Gear är bättre än resistance i multi många föredrar mindre spelare för att de inte ska bara bli spawn- skjut ett par skott-dö och sen köra den cirkeln om och om igen. Detta var väl vad epic var ute efter har ja för mig, att skapa mer taktiska matcher.

Medlem

fanboys is teh shit

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Men hua asså Cliffy sa att de använde typ 30% 360ns processor kraft till Gears anledningen att det bara är 8 pers är att det är spelets design tajt och taktiskt inte 40 pers i gibbfest.

Orka jämnföra med Gears hela jävla tiden btw, gears är något helt annat.

Jag säger som gamereactor, spela istället CoD 3 för Resistance.. fast å andra sidan så var 360 versionen bättre enligt dem oxå... aja sucks to be a PS3 owner hahaha
*väntar på hat medelande*

Inaktiv
Skrivet av Dogge:

aja sucks to be a PS3 owner hahaha
*väntar på hat medelande*

Tänk om jag skulle säga åt folk som inte har en ps3a att dom inte har en för att dom inte har råd.

Eller att folk som köper ett frafikkort för 5-6 tusen inte riktigt har alla hemma så att säga.

Jag är en nöjd ps3, 360 och 8800 gtx ägare men jag tråkar inte folk för saker som dom har eller inte har. Det är en fråga om intresse och vad man vill och kan unna sig.

P.S Jag äter nudlar hela April och Maj månad (Surt sa räven)

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av bangalter:

Jag tror att de lågupplösta texturerna beror på PS3:ans relativt låga mängd videominne, 256Mb.

Insomniac har själv sagt att det är för att de inte han fixa texture streaming till Resistance... det kommer dock till övriga delar i serien och inte minst Ratchet & Clank

Jag tror att sanningen ligger någonstans mittimellan.

Streamingen har inget med detta att göra. du KAN inte ha mer än 256Mb texturer på skärmen samtidigt på en PS3:a.

Om de inte kan komma runt begränsningen och använda sig av lite system minne på något sätt.

12
Skriv svar