Nintendo visar upp sin nya Zapper
Rätta mig om jag har fel men Wii-kontrollen känner väl inte av var man pekar, utan bara hur kontrollen förflyttas utifrån det läge den befann sig när man startade spelet? Detta skulle medföra att det krävs en väldigt exakt kalibrering av dels mittpunkt samt känslighet för att den ska få zapper-effekten, d v s att man siktar där man vill skjuta. Problem uppstår isåfall om kontrollens användare skulle byta position.
Någon, helst någon som på riktigt vet hur detta kommer fungera i praktiken, som kan upplysa mig?
Edit: För övrigt görs ej längre speltillbehör i samma häftighetsklass som denna:
http://nes.kreese.com/grafik/tillbehor/zappergrey.jpg
Rätta mig om jag har fel men Wii-kontrollen känner väl inte av var man pekar, utan bara hur kontrollen förflyttas utifrån det läge den befann sig när man startade spelet? Detta skulle medföra att det krävs en väldigt exakt kalibrering av dels mittpunkt samt känslighet för att den ska få zapper-effekten, d v s att man siktar där man vill skjuta. Problem uppstår isåfall om kontrollens användare skulle byta position.
Någon, helst någon som på riktigt vet hur detta kommer fungera i praktiken, som kan upplysa mig?
Edit: För övrigt görs ej längre speltillbehör i samma häftighetsklass som denna:
http://nes.kreese.com/grafik/tillbehor/zappergrey.jpg
Det spelar ingen roll tror jag... Jag brukar ge brorsan Wii-moten och han brukar sitta i fotöljen, 2 meter åt sidan. Det verkar inte ha någonting med någon "mittpunkt" att göra?
Det spelar ingen roll tror jag... Jag brukar ge brorsan Wii-moten och han brukar sitta i fotöljen, 2 meter åt sidan. Det verkar inte ha någonting med någon "mittpunkt" att göra?
Och nu snackar vi om ett spel där siktet ska (eller bör) hamna där man pekar? För spelet i filmen är väl ännu inte släppt?
Det är väl så att den inte känner av vart du pekar men pekfunktionen använder heller inte gyrot i kontrollen utan sensorn på tippen som läser av IR-ljuset från sensor baren. Så att sikta är inga större konstigheter i spel som Medal of Honor och Call of Duty.
Det spelar ingen roll tror jag... Jag brukar ge brorsan Wii-moten och han brukar sitta i fotöljen, 2 meter åt sidan. Det verkar inte ha någonting med någon "mittpunkt" att göra?
Och nu snackar vi om ett spel där siktet ska (eller bör) hamna där man pekar? För spelet i filmen är väl ännu inte släppt?
Hmm, har faktiskt inte provat det hära. Normalt när man spelar tittar man ju bara på skärmen och rör wii-moten så att grejen på skärmen pekar där man vill. Vet inget om att man faktiskt pekar där med wii-moten.
Hursomhelst känns den hära zapper prylen som en rätt onödig grej, som alla dom andra wii-mote tillbehören som racket, slagträn osv...
Hursomhelst känns den hära zapper prylen som en rätt onödig grej, som alla dom andra wii-mote tillbehören som racket, slagträn osv...
Jag håller med om att det känns onödigt beträffande tennisracket, slagträn och liknande, men när det gäller en zapper så känns det helt rätt. Annars kan man ju även tycka att bilrattar att lira bilspel är onödiga de också eftersom det fungerar bra att spela med kontrollen som den är.
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Edit: För övrigt görs ej längre speltillbehör i samma häftighetsklass som denna:
http://nes.kreese.com/grafik/tillbehor/zappergrey.jpg
Den första varianten var ju inte helt olik, undrar om den också är på väg eller om den utvecklades till denna istället.
Rätta mig om jag har fel men Wii-kontrollen känner väl inte av var man pekar, utan bara hur kontrollen förflyttas utifrån det läge den befann sig när man startade spelet? Detta skulle medföra att det krävs en väldigt exakt kalibrering av dels mittpunkt samt känslighet för att den ska få zapper-effekten, d v s att man siktar där man vill skjuta. Problem uppstår isåfall om kontrollens användare skulle byta position.
Någon, helst någon som på riktigt vet hur detta kommer fungera i praktiken, som kan upplysa mig?
Edit: För övrigt görs ej längre speltillbehör i samma häftighetsklass som denna:
http://nes.kreese.com/grafik/tillbehor/zappergrey.jpg
Missta inte den gamla tekniken för wiis teknik.
Du behöver aldrig kalibrera eller sikta som damen på videon. Du kommer ha ett kikarsikte på skärmen och det funkar på samma sätt som lilla handen i menyerna.
Eftersom detta styrs utifrån vart Wiimoten ser IR dioderna från sensorbaren så kommer du i princip aldrig att kunna ha ett spel där du siktar genom ett kikarsikte på wiimoten eller något tillbehör då alla har olika avstånd från sensorbaren till tvns mittpunkt. Istället löser man det med ett kikarsikte onscreen som visar vart du siktar.
Spiken: Trodde att den pikan blev denna, men jag läste att det var en tredjeparts så den andra kanse kommer ändå
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..
Kommer i princip att vara exakt så som det i menyerna etc.
Är jag den enda som tycker det känns lite trögt att 'sikta' på wii:n?
"Pistolen" är ju bara ett fodral för wii-moten.
Ser ut som en disruptor i star trek eller någon sci-fi serie.
http://delivery.viewimages.com/xv/72045278.jpg?v=1&c=ViewImag...
Wiimoten är faktiskt inte helt perfekt när det gäller att sikta. Den träffar lite över där man siktar. Man kan kalibrera den dock, jag har bara inte förstått hur.
Den första varianten var ju inte helt olik, undrar om den också är på väg eller om den utvecklades till denna istället.
Hmm, hade för mig att den redan var släppt. Men så verkar ju inte fallet vara.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=63930
Tror priset var runt 150kr för denna Zapper! Är ju bara ett skal i princip där man kopplar på både nunchuck och wiimote. Underlättar extremt i spel som RE:UC, speciellt när man ska ladda om. Sedan för dom som inte kalibrerat rätt är ju en annan sak, allt beror på hur högt upp man sitter i soffan samt hur högt/lågt bilden är i rummet.
Den är formad som en tommy gun, antagligen för att när man håller en tommy gun siktar man inte längs med pipan som med ett gevär eller pistol.
Man skjuter "from the hip" om ni förstår vad jag menar.
Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD
Dom.. såg ju ut att ha kul. xD
Trevlig, ordet Zapper väcker känslor *drömmer sig tillbaka till slutet av 80-talet och spel som Duck Hunt och The Adventures of Bayou Billy*
Ser dock lite klumpig ut att hålla (får testa).
Hade velat ha bullpup design som t.ex. Steyr aug (kanske tom liknat en sådan). Dock så hade väl moraltanterna gått i taket, orginal zappern var ju formgiven som en riktig pistol men som de gjorde om inför släppet i USA/Europa pga lagar osv.:)
How can we win when fools can be kings?