Sid Meier's Civilization Revolution avbildat
The hell.. konsollspel? o,o
Är mest intresserad av att se DS spawnen. Gillar egentligen inte att det kommer till konsol, det finns en överhängande risk att spelet tar en otrevlig vändning för PC då, se vad som hände med SimCity, nu var det ju inte inte pga konsollerna, men ändå.. otrevligt var det. För att vara lite positiv, så det bra ut, käns som att de jobbat speciellt med grafiken för att passa ett mer simpelt format, ser ut att blenda mjukare, inte så hardcore som storebror till PC...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
...men som dagens 18 bilder visar innebär det inte att han avviker från det vinnande koncept han byggt upp genom åren.
Lögn och förbaskad dikt! Pirates! klarade 3D-övergången hyfsat men CIV tyckte jag bara blev trist.
Det kanske bara är jag som är trött och gnällig just nu men CIV var bättre förr. Det är för mycket prylar fyran för min smak. Inget fel i sig men det käns inte alls lika streamlinat som föregångarna.
"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson
När spel går till 3d så brukar spelet bli helt annolunda än vad som blev tänkt. Spelen blir tråkiga. Om man kollar på heroes tex. När det blev 3d så direkt blev det VÄLDIGT segt spel. Tog flera timmar att klara en simpel bana. Och jag misstänker att detta spel också kommer bli segt.
Och eftersom det är civilization, flera dagar!
...men som dagens 18 bilder visar innebär det inte att han avviker från det vinnande koncept han byggt upp genom åren.
Lögn och förbaskad dikt! Pirates! klarade 3D-övergången hyfsat men CIV tyckte jag bara blev trist.
Det kanske bara är jag som är trött och gnällig just nu men CIV var bättre förr. Det är för mycket prylar fyran för min smak. Inget fel i sig men det käns inte alls lika streamlinat som föregångarna.
Jag tycker civ alltid blivit bättre, de kan ju gärna inte göra det simplare när det kommer ett nytt, det är inte som SimCity som man tydligen kan våldta lite hur som helst, eftersom man är oklar om vilken publik det riktar sig till.
När spel går till 3d så brukar spelet bli helt annolunda än vad som blev tänkt. Spelen blir tråkiga. Om man kollar på heroes tex. När det blev 3d så direkt blev det VÄLDIGT segt spel. Tog flera timmar att klara en simpel bana. Och jag misstänker att detta spel också kommer bli segt.
Och eftersom det är civilization, flera dagar!
Det var ju inte 3Dns fel att H5 inte blev så bra som de tidigare, det berodde ju på att Ubi ville cappa det så mycket, bara för att kunna pracka på spelarna mediokra expansioner senare.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det var ju inte 3Dns fel att H5 inte blev så bra som de tidigare, det berodde ju på att Ubi ville cappa det så mycket, bara för att kunna pracka på spelarna mediokra expansioner senare.
Att det är 3D-grafik är inget problem i sig men som vanligt lyckades man helt paja kameran, i detta fall genom att använda perspektivvy istället för axonometrisk projicering, vilket förstörde en hel del i utforskningen av världskartan där man måste snurra runt för att se allt som finns att plocka upp och i strid där man ofta måste snurra runt för att kunna attackera från rätt håll.
Civ 4 är däremot ett exempel på mycket lyckad 3D-fiering.