Crysis
Bra recension och bra spel! tycker inte det är nå som helst problem med spelkänslan, vapnena känns lagom realistiska och gameplayet är finfint. Miljöerna är dock det som är bäst med Crysis imo, så ruggigt välkomponerade banor.
En av de få negativa sakerna är slutet.. förvänta er ingen cliffhanger där
och Tomas btw,
Av någon anledning snackar nordkoreanerna engelska på de lägre svårighetsgraderna. Obegripligt, ta bort!
De snackar engelska för att spelarn då ska kunna höra deras taktiker eller nått i den stilen, om de ropar på förstärkning, planerar att flanka en, osv (som gör spelet enklare för en, därav engelska vid lättare svårighetsgrader).
Jag ska erkänna att jag inte häger med så mycket i dataspelsvärlden längre, men jag har inte sett något på fragzone om det här: http://www.sweclockers.com/recension/?id=5988 ("skillnaden" mellan DX9 och DX10)
Jag vet att det är en gammal nyhet, men är det någon som testat att lira crysis under DX9 med very high? går det snabbare än med samma inställning under DX10?
Dålig recension enligt mig känns som fz har blivit mutade av crytek... alla jag har snackat me tycker inte spelet har varit något vidare grafiken extrem men spelkänslan är inge vidare...
Enligt mig kan du lägga ner mutdiskussionen. Åsikter varierar alltid, jag är knappast ensam om att ha gett Crysis bra betyg.
Men du har ju så rätt så. Crysis förtjänar sitt betyg.
Allt detta tjafs om att åh, spelet är dåligt optimerat. Detta är endast för att alla datorfjortisar är besvikna för att deras nyköpta "pappa betalar"-datorer inte kan hantera spelet.
Tro mig, med lite tweaking så kommer ni lätt förbi på bästa grafiken, Crysis måste nog vara det enda FPS-spelet som faktiskt går att spela igenom på 15-25 fps.
Lite mer on-topic iallafall; Riktigt bra recension, jag håller med dig om i stort sett allt. Crysis, ett garanterat köp!
Så normal dator användaren kan köra detta på max upplösning osv... år 2010?
Förhoppningsvis!
Bra recension, fast jag tycker att det är lite märkligt hur även fast det finns vissa saker som sänker ner spelet (absolut inte fulländad fysik, att få en plåtbit över sig dödar en på en gång, och även jag som inte är vidare stark klarar att lyfta såna plåtbitar som husen är gjorda av), sen så är fienden verkligen för smarta, jag menar, visst så springer man runt i en svart rustning så att säga, men att dom kan spana in en DIREKT när man avfyrat ett ljuddämpat skott verkar ju onekligen märkligt.
Och att springa in i bilar så att man dör är ju också ganska märkligt
Men nog med gnällandet, har bara sett en mindre del av spelet in action så jag vet inte hur det blir senare, att det förtjänar bra betyg på grund av sin extremt bra grafikmotor ja, fast fysiken är lite sketchty fortfarande
overhypat spel, inte värt uppstådelsen den fått. Visst, schyst grafik, men spelmässigt är det inte en stor skillnad från far cry
Jösses... Det är ju samma skapare? Bara för att Far Cry 2 utvecklas av ett annat företag så betyder det väll ändå självaste f*n inte att Crytek inte får göra sin egna version eller? Sedan att jämföra detta med Far Cry är som att jämföra en snorkråka med en hund.
Crysis slår till på alla punkter, här har ju utomjordingarna en mycket bättre position i hela storyn. I Far Cry så dök det ju bara upp en massa monster out of nowhere.
Crysis är klart mycket bättre på alla möjliga sätt, storyn, känslan, grafiken, ljudet, fysiken, you name it. Dem går INTE att jämföra, trots att detta spel ändå är som Far Cry 2.
Dålig recension enligt mig känns som fz har blivit mutade av crytek... alla jag har snackat me tycker inte spelet har varit något vidare grafiken extrem men spelkänslan är inge vidare...
Enligt mig kan du lägga ner mutdiskussionen. Åsikter varierar alltid, jag är knappast ensam om att ha gett Crysis bra betyg.
Nej precis, Crysis får toppbetyg av de flesta recensenterna (stavas det så? )... och spelet förtjänar ett högt betyg.
Tjatet om hur mycket det kräver och bla bla lär väl fortsätta. Trots att folk borde ha vetat om detta LÅNGT innan spelet släpptes. Och speciellt ifall man läst på lite om CryEngine 2. Dagens datorer har inte kraften att göra den full rättvisa på långa vägar.
Storyn är ju det som är bäst med spelet, förutom grafiken då. Man verkligen känner hur de bygger upp stämningen inför att något stort ska hända. Älskar spelet, och skulle gå så långt för att kalla det ett av de bästa FPS-spelen någonsin.
med denna oerhörda hype som är kring spel som detta så skulle jag nog, i rollen som recensent, nästan känna mig tvungen att sätta ett högt betyg bara för att det förväntas av en. alla andra gör det så jag gör det med.
med detta säger jag absolut inte att så är fallet här men jag skulle av ren nyfikenhet vilja veta hur recensenten, om han har lust och tid att berätta, hanterar det såkallade mediadrevet? visst måste känna av det?
själv prövade jag bara demot och var inte alls impad. visst, grym grafik men jag får en känsla att det är för de redan invigda i fps-träsket som detta spel är tänkt för.
med denna oerhörda hype som är kring spel som detta så skulle jag nog, i rollen som recensent, nästan känna mig tvungen att sätta ett högt betyg bara för att det förväntas av en. alla andra gör det så jag gör det med.
med detta säger jag absolut inte att så är fallet här men jag skulle av ren nyfikenhet vilja veta hur recensenten, om han har lust och tid att berätta, hanterar det såkallade mediadrevet? visst måste känna av det?
Tja, som en jämförelse, fick exakt den känslan du beskriver när jag läste Super Mario Galaxy-recensionen. Jag står helt enkelt inte ut med denna intetsägande och fullständigt söndermjölkade franchise, dessutom i pixlig skitgrafik år 2007.
Så jag tror det är en rätt vanlig känsla när många gillar nåt man inte fattar grejen med.
Själv hoppas jag att mitt ex av Crysis ligger i brevlådan när jag kommer hem!
"Om du tänkt maxa grafiken måste du äga det absolut tyngsta i hårdvaruväg. Redaktionens testdator (se länk i högerspalten) räcker inte alls till med alla reglage uppskruvade"
TIPS: Kör winXP. ger brutalt mera fps... finns det nån idag som fortfarande tror på "Dx10" ? (och för den delen, tror på Vista..)
R.I.P The_maxx
Btw välldigt roligt spel med en enorm närvaro kännsla!
fattar inte hur folk kan säga att det INTE är kännsla i spelet... sjukt.
men men, gillar man CS,CoD osv.. så....
och vidare, jag kör med allt på high i 1024*768 (dock ingen AA) och det flyter som tåget, och ser välldigt snyggt ut. allt med ett simpelt 8800GTS320 kort.
var _smart_ kör winxp.
R.I.P The_maxx
Rekommenderar att lira på Delta nivå. Fienderna är inte överdrivet svåra och de talar koreanska istället för engelska, du har inget crosshair, kikaren är inte lika bra samt att du inte kan skjuta mounted vapen från bilar samtidigt som du kör.
Crysis har jag fått men jag tänker inte lira en meter till förrens mitt 8800gt landar i lådan.
AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music
Rekommenderar att lira på Delta nivå. Fienderna är inte överdrivet svåra och de talar koreanska istället för engelska, du har inget crosshair, kikaren är inte lika bra samt att du inte kan skjuta mounted vapen från bilar samtidigt som du kör.
åh fan, ungefär det som står i förklaringen på svårighetsgraden alltså?
crysis verkar nästan för bra för att vara sant, men jag kommer nog vänta ett år eller två innan jag lirar det, så man hinner uppgradera datorn ordentligt. ska man lira crysis så har jag på känn att man ska lira det på en dator som verkligen pallar av det.
Crysis får en klar 5a i grafik, men fan inte mer än en 2a i spelvärde, dom tänker suga ut denna franshen så mkt som det går.
Nej det finns bara 3st spel som är något att a detta året och det är följande
COD 4 - Totalt krossar allt motstånd, lätt GOTY !
Crysis - Grym Graffe, men lågt spelvärde och hållbaret
Unreal 3 - elt underbart spel, grymma banor och supersnygg graffe
Gears of war - kommer som en klar 4a
Årets Största Besvikelse och WGEIH - Worst game ever in history!
Blacksite!
Soldier of fortune - Payback!
Ok, graffe, man inte mer, knappt spelbart på en Quad Qx6850 eller Core 2 Extreme!, 4 gb ram, dubbla 8800 Ultror mm mm
Spelvärde, jodå gillar man att ta död araber så är det värsta reklamen för amerikanska armen och homeland sequrity.
Fan man skulle nästan tro att teamet bakom Sof 3 har gjort Blacksite oxå!
Obs! jag har inte dessa spel själv då det enligt gällande (nuvarande) regelverk samt moralisk uppfattning bör / är vara olagligt.
10 gb på ett spel och inget att visa upp!
Sen undrar dom varför det finns pirater!, alltså provkör du inte en bil innan du köper den, eller för dom mindre här (moppe)
Snacka om ripoff!, flera här kommer att whinea när ni köpt det, det garanterar jag er!
Nej inrikta er på, codden, crysis, och unreal 3 så är ni safe!
/mr lova lova:up:
Denon / Pioneer
Bra recension FZ men jag tycker ni borde i er alla spel recensioner posta FPS på den dator ni testade spelet...
FPS= frames per second
för att visa FPS i Cryses i konsolen skriv: r_displayinfo 1
skulle vara bra veta fps i olika upplösningar 800x600 - 1024x768 - 1280x1024 etc
De flesta spel brukar ha kommando såsom "stat fps" eller "fps" som visar den men i Crysis var det svårt all lista ut det var "r_displayinfo"
För det fösta så är spelet väldigt kort, för det andra så är motståndet näst intill odoliga man måste spraya ner dom går typ inte att aima iaf inte på ngt längre avstånd. Alien världen som de va så stort snack om va fan pinsam händer ingenting alls där aliens attackerar inte ens. För det sista slutet va så makalöst dåligt att man nästan började grina... va som bara att de sluta mitt upp i allt...
Käft.
Det är en bra recension, jag skulle gett spelet lika betyg. Tycker det är en erotisk spelupplevelse med många sköna stunder. Och då menar jag inte bara grafiskt, det sätter en ny ribba för gameplay.
Nämen!
Måste säga att jag vart väldigt besviken på spelet, visst e det snyggt men gameplayet sög verkligen, man kan komma undan nästan allt skjuta hejvilt runtomkring sedan lägga sig ner mitt på vägen och aktivera osynlighet, fienderna beter sig som om att man bara försvann, riktigt repetetivt och kort som attan, synd hade hoppats på mer.
Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander
Beroende på hur ni vill spela är det näst högsta eller högsta svårighetsgraden som gäller. Själv kör jag på Delta men det betyder också att man inte kan leka runt fullt så mycket med strength och speed boost i fighter. Det blir mera cloaking.
Spelet ser helt fantastiskt ut på min E6750, 2GB 1066MH DDR2 RAM och GeForce 8800GTS 640MB. (High settings, 1280x1024, 4x AA och konstant bra fps).
Okej story och väldigt bra spelkänsla. Kan tyvärr inte njuta helt och fullt av ljudet, men med den kvalitet jag kan köra på verkar det som att mycket energi lagts ner på det.