Stalker-uppföljaren släpps via Steam
Kommer utvecklingen ta lika länge på detta?
Yes! Uppföljare till ett av de roligaste spelen på länge. Och dessutom så är det tillgängligt för oss nissar som bor i en liten håla utan pc-spels butik, the joy!
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..
Något som är betryggande är att vi kommer kunna förvänta oss ett bättre spel denna gången.
Med största sannolikhet kommer spelet i år, det förra blev så pass försenat på grund av dess komplexa AI-system, som de tråkigt nog skalade av i slutändan.
Blä för nedladdning och Steam. Hårdvara skall det vara!
Stalker var enligt mig ett av årets spel förra året. Mycket spännande och inlevelsefullt. Så jag ser mycket fram emot uppföljaren. Skall se till att lira igenom orginalet en gång till innan dess bara.
Im whit you baby!
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Blir det vehicles denna gång eller måste man modda minsta sak som i chernobyl ?
Menar du fordon?
Blä för nedladdning och Steam. Hårdvara skall det vara!
Stalker var enligt mig ett av årets spel förra året. Mycket spännande och inlevelsefullt. Så jag ser mycket fram emot uppföljaren. Skall se till att lira igenom orginalet en gång till innan dess bara.
Håller helt med. Älskar STALKER, spelar det forfarande och moddar det friskt för att hålla liv i det. Ett så pass bra spel måste man ha snyggt förvarad i hyllan.
Så har kriget om nätkunderna börjat, från att från början ha varit en hatad företeelse, så tror jag säkerligen att inom kort 100% av spelen säljs via nätet.
Nja, det ska ju va fristående. Då räknas det väl som en uppföljare, och inte som en expansion då det oftast handlar om extramaterial för en tidigare version.
Orginalet är så trasigt och ostädat, så det är lika bra att köra på en ny fristående installation tycker jag.
Hoppas på att det blir ett fristående spel för då kan jag behålla alla mina moddar och tweaks i mitt vanliga STALKER. Kan nog bli problem annars ifall expansionen ska uppdatera spelet till en nyare version.