Microsoft: "Xbox 360 ska överleva sju år"
Problemet med för lite utrymde på CD skivor kan lösas genom att förse nya konsoler i framtiden med inga CD spelare.
I stället ha en inbyggt stor hårdisk i TB storlek som man kan ladda & köpa ner spelet istället via internet. Så slipper man ha jobbiga CD skivor.
De borde de ha gjort så för länge sen. Så sparar man miljön och inga cd eller plast behöver tillverkas.
Själv skulle jag älska denna idén då jag KAN ladda ner spel med en 100/10 lina, men folk i skogen som sitter med ADSL, vad ska de göra när spelen på 9GB plötsligt måste laddas ner, och folk som inte har något internet alls, nehe, ingen konsoll för de asså.
jag tror faktis det är snabbare än att dra ut till butik och köpa ett spel för 700kr (game/ebgames) när du kan fixa det billigare förhoppningsvis på nätet..ingen har låg adsl speed längre alla som har typ konsol har rätt så höga.
Det tror du alltså, så det är inga som sitter med ADSL längre? Hehe, joda, snacka med flera på Live om detta och vet ett antal personer som använder ADSL, funkar bra i spelen men att ladda ner, nej tack!
Vadå?? Jag drar ner ett spel på ~4GB på typ en halvtimme...
tuff liten pojke du e.
"på slutet brinner vi som vackrast"
jag förstår inte...vem har sagt att PS3 har bättre grafik än 360?? ge mig bevis..den enda skillnaden är att dem har blu ray spelare och det går att lätt fixa med en add on..om ni inte visste det människor så håller MS och sony att sammarbeta angående blu ray...antigen en blu ray konsol eller add on.
Ja du har förmodligen inte spelat Uncharted eller GT: Prolgue.
3h3h3h3h3 Forza 2 är ju iofs grymmt snyggt med GT; Pro är ju så in i HELVETE JÄVLA DÅLIGT. GT suger, "the real driving simulator" jo tejna. Uncharted, är snyggt , men finns ju säkert nån titel till 360 som kan mäta sig.
SNälla byt bort din fula avatar och lägg ned dina jävla fanboy kommentarer 24/7. De har verkligen 0 konstruktivitet, det enda du gör är att klaga i trådar för en annan konsol alternativt quota någon rakt av ELLER skriva "nice".
OJOJ, något som totalt svamlar i nattmössan. Håll dina omogna jäkla kommentarer borta från FZ. Du klagar på att jag skriver okonstruktiva argument men vad gör du? Säger att GT suger och framhäver forza utan att komma med något vettigt argument. Dra dit pepparn växer din lilla skit!
Min citering och svar var lung och sansad och hade en fråga. Inga fanboyism utan bara ett stort frågetecken då både GT: Prologue och Uncharted anses vara bland de snyggaste spelen du kan spela på dagens konsoler. Men fortsätt du med dina aggressiva kommentarer.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Jag tror inte xbox kommer att hålla så lång tid till, möjligtvis 2 kanske. Men spelen har ju ökat kraftigt prestanda mässigt dom senaste åren, vad kommer då att hända med spelen om 2 år?, jo dom som då spelar xbox kommer sitta där och spela något som man tycker är likt nintendo 64-grafik i det läget.
Själv äger jag en X360.
Life is short , play more
PS3 är ju redan om 360 så ska BILL skaffa ny konsol så måste det ske väldigt snart, 7 år låter nintendo 8 bit
om 7 år låter SONY oss skapa ALLT vi vill så som att sluta jobba och bara spela TV-spel
jag tror inte du har fattat..
Alltså det är inte OM 7 år..det är 7 år från release så om 3-4 år..
Ja det måste ju vara från när den släpptes han menar. Om 7 år så avhandlas 360:n på Antikrundan typ, men då har det väll kommit en uppföljare, 720 eller vad de nu tänker kalla den.
Det intressanta är snarare hur Sony gör då, släpper de en ny maskin för att möta "hotet" eller väntar de?
nja x-boxen tror jag inte hänger med så länge kanske ps3 gör det
Ja Ps3:an måste ju hänga med ett tag... så att det hinner komma ut lite bra spel. xD
ja det är ju klart. det tar ju ett tag och utveckla bra snygga spel
8)
Ja du har förmodligen inte spelat Uncharted eller GT: Prolgue.
Uncharted hade varit snyggare på 360, och kanske till och med rullat i HD.
Konsumenter är så grundlurade...
Du kan inte vara seriös, känns som ett desperat försök att komma med något motargument som inte finns någon substans med. Vad har hänt med FZ, har alla Fragbits kids kommit hit eller?
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Okej... Det där tror jag inte på. Varför skulle ett spel vara snyggare på en konsol som har sämre prestanda? Klart det skulle vara snyggare på ps3. Är ju samma med GTA 4. Visseriligen är inte skilnaden enorm. Men fortfarande.
Btw jag äger en xbox 360. Så jag kan omöjligen vara en fanboy.
Playstation 2 kom 2000-2001 och är fortfarande omåttligt populär. Trots att den närmar sig 10 år.
Hur kan det komma sig? Tack vare prestanda eller bra spel?
XBOX 360 och PS3 kommer nog kunna överleva lika länge eller även längre ifall det bara utvecklas tillräckligt bra spel till dem.
För det är ju faktiskt ganska så ovesäntligt vad det är för prestanda i maskinerna ifall det inte finns några spel som är något att ha.
Kan mycket väl tänka mig att den gör det, så länge MS fortsätter att stödja den så kommer den leva länge det betyder ju inte nödvändigtvis att den ITE får en ersättare under tiden men det verkar ju många ha svårt att fatta.
Xbox skulle lungt kunna vart aktuell idag precis som PS2 med tanke på prestandan men det blev ju som det blev med det.
Du kan inte vara seriös, känns som ett desperat försök att komma med något motargument som inte finns någon substans med. Vad har hänt med FZ, har alla Fragbits kids kommit hit eller?
Jo visst finns det substans. Det är allmänt känt att PS3 har en GPU som är nämnvärt klenare än 360's. inte ens tekniskt kunniga Sony-fanboys påstår något annat i dagsläget. De djungelmiljöer som gör Uncharted så vackert är precis den typ av fragment-shader-tung grafik som PS3'n är som sämst på. (varför fungerar det då? jo, för att spelet är upplagt på ett smart sätt där den täta djungeln aldrig är mer än en tunn kuliss).
360 är betydligt mer kapabel när det kommer till den här sortens grafik tack vare unified shader architecture. (dock möjliggör PS3 en hel del annat mys, som t.ex. riktig HDR-lighting)
Sedan är det också allmänt känt att många ps3 och 360-spel kör i sub-HD-upplösning, därbland Uncharted.
Varför? För att spelen är för fragment/pixel-shader-tunga!!! och det är just precis på det området som PS3 är som sämst!
Jo visst finns det substans. Det är allmänt känt att PS3 har en GPU som är nämnvärt klenare än 360's. inte ens tekniskt kunniga Sony-fanboys påstår något annat i dagsläget. De djungelmiljöer som gör Uncharted så vackert är precis den typ av fragment-shader-tung grafik som PS3'n är som sämst på. (varför fungerar det då? jo, för att spelet är upplagt på ett smart sätt där den täta djungeln aldrig är mer än en tunn kuliss).
360 är betydligt mer kapabel när det kommer till den här sortens grafik tack vare unified shader architecture. (dock möjliggör PS3 en hel del annat mys, som t.ex. riktig HDR-lighting)
Sedan är det också allmänt känt att många ps3 och 360-spel kör i sub-HD-upplösning, därbland Uncharted.
Varför? För att spelen är för fragment/pixel-shader-tunga!!! och det är just precis på det området som PS3 är som sämst!
kunde inte uttryckt mig bättre
Det är också allmänt känt även för den mest inbitne xbox fanboys att detta vägs upp av antalet processorer som kan erbjudas på PS3. Du kan ta och lyssna på criterion games som är skaparna av Burnout paradise. I deras podcast besvarade det fanboy krig som råder och säger där att om man använder PS3:an rätt så kan man få MINST lika bra resultat som på xbox360 fast den inte har lika kraftfull GPU. Så sluta vinkla. De sa också för att få bästa resultat på både xbox360 och PS3 så ska man programmera spelet till PS3 och där efter porta över till xbox360 vilket visar att om man gör saker RÄTT så blir det minst lika bra resultat.
Sedan åter till min fråga långt tillbaka, säg något spel som xbox360 har som kan slå grafiskt Uncharted och GT: Prologue.