Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Medlem
Skrivet av xhosa:

Väldigt mycket

Vill bara säga: Varje ros har sina taggar.

signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

Ett av de bästa spel jag spelat, men konstigt nog blev jag besviken på att de inte var mer filmer än vad de faktiskt var, de är så underhållande och bra gjorda, man sitter och njuter.

Inaktiv

Störde mig bara på "Erkänn, du vill ha en PS3:a nu" ..

Som att vi som har andra konsoller ska känna att vi är fail och att vi gjorde fel val.

Nä otroligt omoget skrivet faktiskt.

Medlem

Får min "Bästa spelet på år och dar" award iaf. Slutet var nåt av det bästa jag sett och blir nog ett varv till på spelet när man kan köra från början med allt man låst upp

ptr
Medlem

är det DD 5.1 eller DTS ljud?

Jag hade tänkt att spela metal gear solid I - III innan jag sätter igång med fyran fan vad jag ska njuta metal gear på semestern! och allt gnäll om mellansekvenser så går det inte att jämföra mellansekvenser i det här spelet med andra spel. I metal gear är mellansekvenserna verkligen en stor del av spelet, och som det stod, så känns det som en belöning när man når en mellansekvens. Se det som en interaktiv film istället! Jag älskar det!

Medlem
Skrivet av bleak:

Störde mig bara på "Erkänn, du vill ha en PS3:a nu" ..

Som att vi som har andra konsoller ska känna att vi är fail och att vi gjorde fel val.

Nä otroligt omoget skrivet faktiskt.

Om du tog illa upp av den raden får du nog revidera vem som är omogen.

Är det verkligen så ont om spel i konsollsvängen att ni alltid måste gråta om vilken konsoll som är bäst? Ingen gillar en gråtmild fanboi, inte ens emo-kidsen.

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Folk som klagar har ingen smak på speldesign. Dom vill ha deras handling över ett radio medelande medan dom bunnyhoppar med Master chief.

Betygsystemet 5/5 betyder som jag läser det, att det är det bästa spelet hittills i sin Genre, vilket det är för dom som uppskattar denna typ av spel.

Sen så ger MGS4 mer speltid än dom flesta av dagens spel. Dessutom får du Film material som uppnår Lord of the Rings Trilogin. Vill du inte titta på det, kan du slå av.

Laddningstiderna när man byter "område" tog kanske 10 sek, kan man inte stå ut med det, är det lika bra att lägga av med spel överhuvudtaget.

Medlem

Väldigt kul spel, även om handlingen luktar mer krystade nödlösningar än episk design i mina ögon. Trots allt det roliga är det lite saker som förvånar mig:

1. Snitslade banor. På en del banor är där vissa kanter du kan hoppa över, men inte kanten brevid. Leder till samma område, ser i stort likadan ut, men det går bara inte. Gör att spelet känns ganska begränsat i de fallen då det händer.
2. Dåliga texturer på en hel del detaljer. Dock förståeligt när man betänker den begränsade minnesmängden på PS3.
3. Utrusta Snake med ett vapenset, cutscene (laddning sker i bakgrunden), och Snake har dumpat ditt vapen och har plötsligt en pistol dragen. Pistolen är sedan uppe som ditt defaultvapen och du får gå in i inventory och utrusta det vapen du ville ha på den sloten. Slarvigt.

Hade personligen hellre sett mer fokus på bandesign och mindre på media. Givetvis är det ohyggligt dumt, jag förstår inget, alla de år jag spelat är meningslösa etc för jag förståååår ju inte det otroligt episka som är MGS 4. Eller hur.

Trots detta är det ett fantastiskt spel. Solklar 4/5, 9/10 eller hjärtan eller glada bjäörnungar eller vad fan man nu vill. Roligare kombination mellan smygande och skjutande får man leta efter.

Själv ser jag fram emot Metal Gear Theft Auto, stalkersimulatorn

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag applåderar till dig, sir Tompa.
Detta var en helt utsökt recension som gick in lite mer än bara det grafiska.
Du har så rätt så, jag skulle vilja ha en PS3:a, dock bara på grund av detta spelet.

Om det någonsin blir en port till 360 så är detta ett givet köp, ett känslofyllt actionmästerskap är ingenting som man kan missa!
Blir nog nästan till att låna en polares PS3:a för att spela Kojimas mästerverk

Underbart.

fue
Medlem

vilket spel! Jag vart lite ledsen när jagspelade det då jag vet att detta blir sista spelet. Så jävla bra spel. inte värd en 5'a dock. 7/5 ! SJU AV FEM MÖJLIGA FATTA!

Medlem

Jag kan tänka mig att MGS4 är ungefär lika hypat som GTA4.
Att endast dom mest inbitna fansen kan älska spelet när dom väl klarat av det. Det är ju oftast först efter åt som man kommer o tänka på hur dåliga/irriterande vissa saker var.
FZ gav ju även GTA4 5/5, jag som ändå räknar mig som ett normalt fan för GTA-serien, vill ge det 3-4/5. Verkligen inte jackpot, då det blev VÄLDIGT drygt efter ett tag och man endast spelade det för att klara av storyn. Sen efter jag klarade av storyn så sket jag totalt i spelet och har lånat ut det.
Men visst, en hype är ju alltid en hype.

Medlem

Jag förstår inte, de som inte gillar långa cutscenes eller kanske ens mgs generellt, varför ens uttala sig?
Jag är inte inne på Halo-forum och snackar skit om halo, så varför måste ni komma hit och whina om mgs?
Om man inte gillar ett spel, trolla inte i dess forum, ganska enkel livsregel, fast på internet finns ju tyvärr ingen etikett...

signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Du har rätt, varför komma hit till Metal Gear Solid forumet och vara upproriska? Folk som uttalar sig om saker som rör grejor dom inte gillar är avskyvärda.

Livet hade varit mycket enklare om alla bara var ja-sägare och höll med, och sen kunde folk som inte håller med vara tysta. Man kanske skulle införa böter?

Men vad skulle hända med dom som kom till publika spelforum och gnällde på de som gnällde om det som skrevs? Spöstraff låter passande, no?

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Kanske missade det, eller så stod det inget om fps'n i recensionen. Flyter det på i 30 eller 60 fps hela tiden eller förekommer det frame drops som i GTA 4 t.ex?

Inaktiv

Det är lite utav en oskriven regel att folk gnäller på exklusiva storspel på konkurrerande system. Inget att bry sig om.

Medlem

Jobbigt med dom av oss som äger flera system och klagar oavsett format då det finns negativa detaljer. Men visst, total censur av åsikter hade varit rätt bekvämt.

Ännu vanligare än det som skrevs här ovan är folk som enbart äger ett system och försvarar systemet av någon underlig lojalitetskänsla, vilket leder till överseende med missar då dom känner sig personligt förnärmade av klagomål gällande produkten.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Citat:

Du har rätt, varför komma hit till Metal Gear Solid forumet och vara upproriska? Folk som uttalar sig om saker som rör grejor dom inte gillar är avskyvärda.

Ge mig en orsak till varför det är vettigt att göra det? det handlar inte om en åsikt, åsikter ber man om.

Det är ungefär som om du står med dina polare och snackar om ett ämne, och HELT plötsligt bryter ngn random person på gatan och börjar yla om att ni alla har fel, att det ni gillar eg. suger av anledningar som bara relaterar till honom.

signatur

Medlem
Skrivet av simulacra:
Citat:

Ge mig en orsak till varför det är vettigt att göra det? det handlar inte om en åsikt, åsikter ber man om.

Det är ungefär som om du står med dina polare och snackar om ett ämne, och HELT plötsligt bryter ngn random person på gatan och börjar yla om att ni alla har fel, att det ni gillar eg. suger av anledningar som bara relaterar till honom.

Detta är inget MGS/PS3-forum.

Inaktiv

Trodde vi var förbi den tiden med långa laddningscener.

Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av simulacra:
Citat:

Detta är inget MGS/PS3-forum.

Detta är en tråd om mgs, det är samma sak, knappast så att man kan råka trilla in här och försent inse vad det talas om.
Om man inte gillar mgs och postar här så har man en klar avsikt att slänga fram sin åsikt, oavsett om den är relevant eller inte.

signatur

Medlem

I övrigt har ingen bett om din åsikt om våra åsikter. Utöver det är du off topic.

Vi kanske kan återgå till att diskutera recensionen och våra åsikter om spelet? Sådär som man gör i ett forum.

signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Jag kan tänka mig att MGS4 är ungefär lika hypat som GTA4.
Att endast dom mest inbitna fansen kan älska spelet när dom väl klarat av det. Det är ju oftast först efter åt som man kommer o tänka på hur dåliga/irriterande vissa saker var.
FZ gav ju även GTA4 5/5, jag som ändå räknar mig som ett normalt fan för GTA-serien, vill ge det 3-4/5. Verkligen inte jackpot, då det blev VÄLDIGT drygt efter ett tag och man endast spelade det för att klara av storyn. Sen efter jag klarade av storyn så sket jag totalt i spelet och har lånat ut det.
Men visst, en hype är ju alltid en hype.

antar att det beror på vem man frågar, men jag kan hålla med dig om att jag hade högre förväntningar på gta 4 än det levde upp till efter alla 10: or. Däremot gäller det inte mgs 4, den lyckades faktiskt överträffa mina förväntningar... utan tvekan det bästa spel jag någonsin spelat, ända negativa är installationerna. ser att en del pratar om byte av skivor och liknande, men tror det gäller rätt mycket att det går snabbare att ladda från hårddisk än skiva. vet att oblivion till ps3 använde hdd:n för att minska framerate problemen från 360:n, vilket även gta 4 gjort.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Kanske missade det, eller så stod det inget om fps'n i recensionen. Flyter det på i 30 eller 60 fps hela tiden eller förekommer det frame drops som i GTA 4 t.ex?

Det flyter på i 60 FPS, men med vissa slowdowns, dock inte så massiva som i GTA IV.

MGS4 är precis så bra som alla skriver, det är inte över-hypat som GTA IV var/är. I MGS4 ställs man hela tiden inför nya uppdrag, mysterier, fiender osv.
Men så är spelet inte heller lika varandra i spelsättet. Jag gillar båda spelen, men det är klart att ett "Åk dit, döda X, få pengar" (GTA IV) kan bli tröttsamt i längden...

Medlem
Skrivet av Light:

Folk som klagar har ingen smak på speldesign. Dom vill ha deras handling över ett radio medelande medan dom bunnyhoppar med Master chief.
......

Sen så ger MGS4 mer speltid än dom flesta av dagens spel. Dessutom får du Film material som uppnår Lord of the Rings Trilogin. Vill du inte titta på det, kan du slå av.

Du tog inte i så du sprack nu va? ^^

Alltså, skulle kunna göra så många sköna citeringar här, men det skulle nog bara ge upphov till en grund för att säga att jag trollar ^^ Men herregud. Bäst är ju ändå ni som sitter och dividerar om helt andra förutsättningar en vad någon annan spelare har haft på sin konsol med installationer på 20sekunder och jag vet inte vad.

Och det mest patetiska av det alla, någon idiot som tyckte att man skulle hålla sig härifrån om man inte tyckte spelet var bra. Jag dog .slut

Det sköna är även hur folk inte tar upp de saker som verkligen kunde ha gjorts bättre i spelet , sådant bortser man ifrån helt och hållet, både många användare och i recensionen. Spec det här med vapnena är ju sjukt störande.

Medlem

Jag erkänner, jag vill ha en ps3'a nu!

Medlem

Klart den bästa spelserie som har gjorts. MGS4 är helt klart GOTY 2008.

Håller med om minus delen, det var det ända som var dåligt.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hade inte spelet varit så fruktansvärt fult hade man kanske kunnat testa de=/

Medlem
Skrivet av Spectral:

Det är 60 fps, dock är det mycket framedrops i spelet(och då blir det pågränsen till segt). Speciellt under vissa delar.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Jag förstår inte, de som inte gillar långa cutscenes eller kanske ens mgs generellt, varför ens uttala sig?
Jag är inte inne på Halo-forum och snackar skit om halo, så varför måste ni komma hit och whina om mgs?
Om man inte gillar ett spel, trolla inte i dess forum, ganska enkel livsregel, fast på internet finns ju tyvärr ingen etikett...

Inte så mycket internet etikett att gå offtopic heller är det? hypocracy ftw.

Medlem
Skrivet av Kloker:

Hade inte spelet varit så fruktansvärt fult hade man kanske kunnat testa de=/

e du full eller?

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skriv svar