Diablo III presenterat

Medlem
Skrivet av zauii89:

Seriöst det ser ju riktigt grymt ut , både grafiskt, fysiskt och teknologiskt.

Och med det menas?!

Medlem
Skrivet av wEctro:

Delvis har du rätt för D1 är riktigt mörk och hängig. D2 är det inte genomgående, varesig act2 eller act5 är speciellt gotiskt mörka. Det lilla man sett, för kom ihåg att det är lite, av D3 har visat prov på både skön natur och mörka katakomber.

Jag föreslår att alla laddar ner gameplay i högupplöst format och studerar den ett par gånger. Har aldrig någonsin sett en så passande, detaljerad och facinerande miljö för ett sådant spel. Att jämföra det med WoW eller att säga att det är fluffig stämning är för mig helt oförklarligt efter att ha sett barbarian slakta sig igenom forgotten tombs med ghouls som klättar uppför väggarna...

Precis! Blizzard har valt att göra mer utomhusmiljöer, men samtidigt behålla katakomberna och grottorna man är van vid. Jag kan inte annat än att hålla med dig, Diablo 3 har fantastiskt detaljerade miljöer som ger mig iaf en oerhörd känsla och inlevelse. Som sagt: Ladda ner gameplay-filmen i högupplöst format. Inget fluffigt eller glatt över Forgotten Tombs inte.

Inaktiv
Skrivet av henks:

Gårdagens pajasinlägg. För det första kan du inte veta om ett spel är bra så fort det har announcats, även om detta är Blizzard och de tenderar att enbart släppa spel som faktiskt är bra/väldigt bra.
För det andra behandlar du bara din egna åsikt och ingen universiell sanning, dvs, din åsikt om vilka spel som är bra går inte att dra över andras.
För det tredje får detta en bara att tro att du alltså medger dig tanka hem spel och spela illegalt då du troligtvis spelat fler spel än fem i ditt liv (och dessa övriga inte bara hos kompisar som har retail eller något sådant).
För det fjärde (titta vilken lång lista jag får upp åt dig) lägger du, enligt min personliga åsikt men jag tror många delar den, CS:S i ett fack av spel som det inte passar in i överhuvudtaget. Bra motivering av "jag köper enbart bra spel :)!!!!". Sluta self-promota dig själv och njut av att Diablo III är på gång istället.

Men vad vill du!? Ordbajsa på någon till döds? Du tar plats i mitt cyberspace, försvinn från oss!

Inaktiv
Skrivet av Aer0:
Skrivet av zauii89:

Och med det menas?!

Känns det bra att vara nonchig på world wide web?
Typ "hadärfickjagtilldet!" fast alla ser att du är den stora löken som kör -"jag ifrågasätter folks glädje så gör jag någon annan än mig själv osäker"

Inaktiv

Ang Blizzards "cartoon" grafik som började med WC3 sedan WOW,SC2 och nu D3. Det är nog helt enkelt deras stil, som blivit lite av ett trademark nu för deras spel. Men jag tror det ligger lite mer bakom det. Dom kan hålla en lägre upplösning på texturerna i deras spel men samtidigt hålla det på en snygg nivå(det är inte så detaljerat men håller stil).
Därmed sänker dom system kraven och fler kan spela deras spel. Sen att dom tjänar mer cash på det för att fler kan spela deras spel kan väl inte ha med saken o göra?
Älskar Diablo och starcraft serien och mig gör det mindre att det dom kör med denna stil så länge spelen är roliga.

Medlem
Skrivet av Bt:

Gameplay-filmen finns här nu att tanka ner i en snabb torrent här: http://www.speltorrents.se/details.php?id=908

(Innehåller alla tre filmer men välj bara den 800mb stora gameplay filmen)

Tackar! Seedar själv nu.

Medlem

Men snälla, sluta klaga ...

Medlem
Skrivet av meskalin:

Ang Blizzards "cartoon" grafik som började med WC3 sedan WOW,SC2 och nu D3. Det är nog helt enkelt deras stil, som blivit lite av ett trademark nu för deras spel. Men jag tror det ligger lite mer bakom det. Dom kan hålla en lägre upplösning på texturerna i deras spel men samtidigt hålla det på en snygg nivå(det är inte så detaljerat men håller stil).
Därmed sänker dom system kraven och fler kan spela deras spel. Sen att dom tjänar mer cash på det för att fler kan spela deras spel kan väl inte ha med saken o göra?
Älskar Diablo och starcraft serien och mig gör det mindre att det dom kör med denna stil så länge spelen är roliga.

Att göra ett spel som kräver lite mindre, Diablo 2 kunde nästan alla köra oavsett om man hade en ny dator eller en som rullat ett tag. Detta gör att de har en större community än bara de som har råd att köpa superdatorer för 25k för att spela ett av de största och mest efterlängtade spelen någonsin. Detta är ett av de största spelnyheterna jag sett på flera år.

Man skapar en community som är bra mycket större än andras. Titta på wow och systemkrav i början. Jag körde första patcharna på en maskin som presterade under halva systemkraven utan större problem. AoC däremot har bra mycket högre systemkrav än andra spel jag sett på senare tid och det är ett MMO som ska konkurera med andra jättestora spel om spelare.

Smart drag av Blizzard som vanligt, men dock kan jag erkänna att jag kanske skulle vilja ha lite mörkare men om det går att dra ner brightness i spelet så är jag nöjd.

signatur
Medlem

HELVETE! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Medlem

ja, hur man ens kan tycka att den här skiten påminner om Diablo 3 kan jag inte ens förstå, om ni ungar skulle se en intorkad hundbajs på gatkanten skulle det se ut som WoW.

[/quote]

För er som glömt hur Diablo II såg ut har ni ju en påminnare här. oj! en gubbe med rustning,,,, oh svärd??? och en massa kossor???!!?! shit har dom kopierat WOW?!?!?!?!

Medlem
Skrivet av Lambo:

WTF ytterliggare ett spel från Bli$$ard som har influenser från WOW, alldeles för stora rustningar, alla vapen och attacker ska lysa och sig, för ljusa färger mm....
Fan också trodde faktiskt detta skulle slippa sånt trams och bli mer vuxet...

om man tittar på screenshotten från D2 ovan tycker åtminstonne jag att han har en stor rustning på sig och ett stort vapen. den där portalen ser ganska glänsande ut, och shit är det inte ljuseffekter under hans ben?!?!?! det är ju bara för barnsligt!!

och gud förbjude att tekniken ska gå framåt på nästan 10 år. Det var ju bättre förr! 256 färger till folket och VGA upplösning!!

Jag är övertygad om att gnällfarbröder inte blir det av att bli gamla, dom föds till det och dör som det man kan inte lära gamla hundar (eller kretinvalpar) att sitta heter det ju

Medlem
Skrivet av SundanceKid:

Men vad vill du!? Ordbajsa på någon till döds? Du tar plats i mitt cyberspace, försvinn från oss!

Men snälla, är du en till person som inte förstår att forum är till för att diskutera på en sansad nivå där regler skall efterföljas osv. Du är dessutom den enda som klagade på inlägget, sen följer du upp med att göra en post till direkt efter där du försöker sätta någon annan på plats. Du inser inte att du är just en sån människa som du tror du sätter på plats? Det som du skrev nedan är ju precis vad du själv försöker åstadkomma, om än inte på exakt samma vis.

Skrivet av SundanceKid:

Känns det bra att vara nonchig på world wide web?
Typ "hadärfickjagtilldet!" fast alla ser att du är den stora löken som kör -"jag ifrågasätter folks glädje så gör jag någon annan än mig själv osäker"

Håll dig till ämnet istället. Denna tråd är direkt bunden till nyheten "Diablo III presenterat" så håll dig gärna till att skriva om saker som berör det på ett eller annat plan än att sitta och munhugga mot andra i efterhand i faktiskt ren form av spam. Och döp dig inte efter en kent-låt om du vill tas på den seriösa nivå du verkar vara ute efter men inte uppnår.

Jag väntar iaf med lite spänning på hur bra D3 kommer bli, kan eventuellt tänka mig spela det när det kommer, gärna med ett par kompisar så man får ett bra party att ha kul tillsammans med, för det är enligt mig med kompisar som spel blir som roligast

Medlem

Jag tror det kommer bli kanon, kan inte tänka mig annat.

Medlem
Skrivet av andreij:
Skrivet av Rolle:

Det blir säkert köp för mig. Jag köper endast spel som är bra, hittils har jag köpt 5 original spel i mitt liv - WoW, EVE Online, CS:S, LFS, CoD4. Nu blir det Diablo 3

tre skitspel i den där listan ;D

enda spelet jag köpt är quake 3 arena för en himla massa år sedan.

och det är du stolt över?

signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av ReDog:

Jag tror det kommer bli kanon, kan inte tänka mig annat.

Samma här broder, gammalt hederligt lan hos mig med mina bröder o sambon "snart" då ;D

signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av andreij:
Skrivet av Rolle:

Det blir säkert köp för mig. Jag köper endast spel som är bra, hittils har jag köpt 5 original spel i mitt liv - WoW, EVE Online, CS:S, LFS, CoD4. Nu blir det Diablo 3

tre skitspel i den där listan ;D

enda spelet jag köpt är quake 3 arena för en himla massa år sedan.

och det är du stolt över?

Han nämde 3 skitspel, dvs ett han råkade tycka vara bra, det talar för CS-S för hans del ^^

signatur

Retro.

Medlem

Mjo, men det jag menar är jag tycker inte något av spelen är "skit". Men jag gillar inte några av dom, men dom e ju absolut inte utdömda till skitspel...

Sen tycker jag bara synd om PC Utveklingen och vilket håll det går åt just i dagens läge. Med tanke på att det bevisar lite att spelbolagen har delvis rätt om piratkopiering. Aja, nåja back on topic.

Längtar grymt till Diablo III.
Tycker verkligen inte grafiken och den artistiska känslan på Diablo III liknar WoW, och sen tror jag att det kommer se grymt mycket snyggare ut om ett halvår redan. För alla som inte vet så har Blizzard stränga regler angående färgsättning på sina olika universes (Starcraft, Warcraft och Diablo). Så ja lovar, om det är någon som vet hur diablo skall se ut och färgsättas så är det dom. Men i vilket fall som helst så är jag positiv till lite ljusare och mera färggrannare miljöer. Då blir inte spelen så grådassiga och trista.

Sedan kan man ju se det på ett annat sätt, diablo III utspelar sig 20 år efter diablo II då ondskan besegrades. Världen är ju under uppbyggnad efter diablo II scenariot, dvs 20 år senare som sagt, då har nog "naturen" och "världen" blivit lite ljusare och vackrare utan den ondskefulla mörka påverkningen. För det är ju nu som "diablo" kommer tillbaka.

Men det är ju bara en teori.

signatur

Nämen!

Medlem

snälla kom till console

signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Inaktiv
Skrivet av Eazt:

snälla kom till console

Klipp dig skaffa ett jobb och joina oss på Battlenet på release dagen

Medlem
Skrivet av Aer0:
Skrivet av zauii89:

Och med det menas?!

att det kommer att äga:)

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Warspawn:
Skrivet av Eazt:

snälla kom till console

Klipp dig skaffa ett jobb och joina oss på Battlenet på release dagen

Om han ska jobba missar han ju speltid!

Medlem
Skrivet av LocSin:

Känner inget annat än tomhet inför Diablo3, de tidigare spelen var rätt mediokra med tråkigt gameplay och jobbigt community, detta lär nog inte bli bättre.

*Söker skydd bakom något stort och tungt*

du kanske kan söka skydd bakom en kossa:)
(dom är stora och tunga...fast med en yxa då och går på två ben:))

signatur

Inaktiv
Skrivet av Monocryl:

Om han ska jobba missar han ju speltid!

Sant förvisso jag menade att han skulla skaffa pengar så han kunde köpa sig en PC eftersom han vill ha det till konsol...

ok nej när det här kommer tar man semester

Inaktiv

Spel som Diablo 1-2 och även gammla spel som Fallout 1-2 har väldigt många fans som släpper moddar, och tillomed patchar som ej är officiella att de har så många fans kan ju bara bero på att spelen är bra och inget annat.

Listan kan bli väldigt lång, iafall kolla sidan:
http://www.gamebanshee.com

Och under "Banshee Network" så ser ni endel väldigt bra spel som ännu lever idag även då endel av dom är gamla.

Medlem

Vart är Diablo forumet btw?

Medlem
Skrivet av Oneone:

Vart är Diablo forumet btw?

om du menar här på fz så tror jag det inte finns ännu, men det kommer nog att komma snart:)

signatur

Inaktiv

Skrattretande hur vissa inte ser likheterna mellan D3,WOW.WC3,SC2.

Det är den nya stilen Blizzard använder sig av i alla sina nya spel, färgerna, låga polygon antal, karaktär modellerna mm...fan undersök ögonen ifall ni inte ser likheterna.

Visste att IQ nivån var låg här på FZ men inte såhär låg...

Medlem
Skrivet av Der Untergang:

Visste att IQ nivån var låg här på FZ men inte såhär låg...

Skönt att du finns då. Du visar verkligen upp en helt annan dimension av intelligens genom att ............ ?

Forum är till för att diskutera och det är fritt fram att säga vad man tycker och tänker. Att göra personangrepp eller påpeka att någons IQ är låg hör inte hemma här enligt mig.

Personligen tycker jag det ser riktigt bra ut. Kollade HD-trailern för gameplay och det finns så mycket sköna detaljer. Fysiken är skönt implementerad och erbjuder en ny dimension istället för att vara en dum effekt. Den där rätta känslan i slagen finns där vilket är ett måste för att göra oss Diablo 2 fans glada.

Sedan finns det mycket detaljer Blizzard valt att inte säga något om. T.ex. om man kollar "inventoryt" tar numera allting 1 plats vare sig det är yxa, armor osv.

Hade som vissa säger sett lite mörkare miljöer även om det såg väldigt bra ut som det var. Men Diablo 3 är inte klart och Blizzard gör STORA ändringar till spelen under utvecklingstiden, och speciellt beta perioderna. WC3 och Starcraft är bra exempel på detta.

Hur som helst håller Blizzard just nu på att utveckla två av mina favoritspel. De ligger verkligen inne med stora titlar i sina serier och de behöver inte oroa sig för att det ska sälja dåligt för att det är PC-marknaden :).

Medlem
Skrivet av Der Untergang:

Skrattretande hur vissa inte ser likheterna mellan D3,WOW.WC3,SC2.

Det är den nya stilen Blizzard använder sig av i alla sina nya spel, färgerna, låga polygon antal, karaktär modellerna mm...

Håller med fast med en snällare ton. För dem som inte läst hela tråden så tycker jag den här bilden som länkades i början visar ypperligt vad det hela handlar om:
http://img110.imageshack.us/img110/1681/1214657022122wu5oq6.j...

När Diablo2 kom så var det inte speciellt tecknat. Nu när grafiken har blivit så mycket snyggare i spel så framhävs Diablo2s grafik som tecknad i jämförelse. Om man struntar i den sämre grafiken hos Diablo2 och jämför med DiabloIII så ser man tydligt att de har gjort DiabloIII MER tecknat med flit.

Jag skulle helt klart föredra om de gjorde om grafiken så att D3 blir att se ut som den nedre bilden.

För mig så är det den tecknade grafiken i Mythos som är det mest avtändande med hela spelet. Jag skulle uppskatta spelet mer om de hade samma grafik som Diablo2 eller till och med Diablo 1.

EDIT: Diablo 2 är mitt mest spelade spel genom tiderna, och om jag har tid så kommer jag även nöta Diablo3 oavsett vilken grafik spelet kommer med, men jag skulle HELLRE ha grafiken från den nedre bilden.

Medlem

Ställ om gamman då allla som klagar på färgerna, det är så jävla löjligt så att det är skrattretande. om ni har nvidia kort går det iaf så det är bara dra upp grayscale! gogo

Skriv svar