Efter en lång betaperiod börjar #Blizzard bli nöjda med den första expansionen till succén #Starcraft II: Wings of Liberty. Medan många väntar ivrigt på nya multiplayerenheter får vi heller inte glömma att berättelsen om Jim Raynor, Kerrigan och de andra karaktärerna fortsätter efter slutet i Wings of Liberty. Inte helt oväntat har den forna zerg-drottningen huvudrollen.
#Metro 2033 nådde nästan hela vägen, men bara nästan. Irriterande buggar i synnerhet hindrade det skräckslagna verket från att nå sin fulla potential. Något vi tror det kan göra nu. #Metro: Last Light återvänder till Moskvas undre värld. Vi anar slutet av atomvintern, ohyggliga mutanter bakom varje hörn och vi räknar kallt med att darra av skräck när Last Light äntligen når slutstationen.
#Pikmin 3 kändes som en given Wii-titel. Men #Nintendo tänkte annorlunda och våren 2013 ska istället Wii U förstärkas av hundratals pikmins i alla möjliga färger och former. Vi räknar med sinnrika kontrollmetoder med den speciella kontrollen, men allra mest hoppas vi på ett färgsprakande äventyr vars leksamma charm exploderar genom rutan.
Mörker är läskigt. Tystnad är läskigt. Monster är läskigt. Att kombinera dessa saker i ett och samma spel gjorde #Dead Space till en succé och även om tvåan drog sig mer åt actionhållet förväntas trean orsaka en och annan genant olycka. Den här gången blir du dock inte lika ensam, i trean kan en andra spelare hoppa in och hjälpa till som den nya karaktären John Carver.
De första vyerna från online-Tamriel vittnade om ett mmo bortom räddning. Det såg bedrövligt oinspirerat ut, ja, som ett kreativt bottennapp. Det såg inte ens ut som Elder Scrolls. Men så hände något, sakta men säkert. Klippen och bilderna började visa prov på sitt storslagna rollspelsarv. En gryende känsla av hajp började ta form. Det hopplösa hade blivit hoppfullt.
I veckan är det tio år sedan #Simcity 4 släpptes och fast #Sim City Societies försökte flörta med byggarbaroner är det först i år en riktig uppföljare släpps. Utvecklaren #Maxis har varit upptagen med att förse världen med nya The Sims-spel och grundaren Will Wright lämnade företaget för tre år sedan. Det femte Simcity-spelet har höga förväntningar att möta, eller smula sönder.