#Diablo III må ha dragits med ett katastrofalt släpp och drabbade många spelare med en gigantisk hyprekyl, men #Blizzard har sedan i princip dag ett arbetat hårt för att förändra spelet till det bättre. I en längre bloggpost har de nu utvecklat hur de vill att spelarna framledes ska tänka kring prylar, vad de vill förändra och hur det ska gå till. Exempelvis tänker de att legendariska prylar alltid ska vara något speciellt, att du inte ska känna: "Åh nej, inte den skräpbågen" utan istället fisa ett hål i stolen och tänka: "Åh, hur grymt kommer inte det här bli?!".
Andra tankar kring förändringar är att de funderar kring att låta legendariska (och set-prylar) släppas på den nivån som monstret som nedgjordes hade. Det vill säga, istället för att legendariska lågnivåprylar är total sörja, kommer du kunna släppas på maxnivå när du dödar rejälare bestar på svårare Inferno-nivå. Ett långtgående mål är att de inte vill att folk ska leta alla sina föremål på auktionshuset, utan genom att dräpa monster. De medgav relativt nyligen att auktionshuset inte fungerar som tänkt och troligtvis kommer fler förändringar ske i den riktningen.
Du som inte gett upp på spelet (eller kan tänka dig att ge det en chans till i framtiden) rekommenderas att läsa hela blogginlägget.
Borta på officiella forumet har de även konstaterat att de ämnar utöka den kooperativa effektiviteten i och med version 1.08.
Vad tycker du att Diablo III saknar idag?