Den 20 december släpptes till sist #Star Wars: The Old Republic. Vi har hunnit recensera det galaktiska spektaklet och de flesta av er har antagligen hunnit en bra bit in i er rymdsaga och knutit an till era jedis, smugglare och sith-krigare. Men historien om SWTOR har antagligen bara börjat. #Bioware och #EA drömmer om att spelet kommer leva i tio år framöver, ja, kanske till och med tjugo. Finns förutsättningarna där, tycker du?
"Ja, jag kommer aldrig sluta spela", säger antagligen någon. "Usch, det här var dömt att misslyckas från start", är kanske en annan åsikt. Mmo är stora, rör upp känslor och livslängden på dem skiljer de från de flesta andra titlar. Se bara på #Everquest (1999) och #Final Fantasy XI (2003); för att inte tala om genrens husgud, #World of Warcraft (2005).
Hur har de två första veckorna med spelet varit? Särskilt online-rollspel tenderar att dras med ett antal mer eller mindre medgörliga barnsjukdomar, särskilt i dess begynnelse. I forumet kan du fråga om lösningar på problemen och även hjälpa andra spelare.
Själv har jag stött på en bugg och sättet den smittar på har gett den det mindre smickrande namnet "herpes-buggen" som förstört ett antal potentiella flashpoints-fester. Men, som sagt, detta snackar vi om i vår SWTOR-FAQ. Väl mött.