Inlägg av mrsarun

Inlägg som mrsarun har skrivit i forumet

Hell yes! Kommer bli en "evolving" upplevelse i likhet med Path of Exile. Det finns så mycket att ta från Forgotten Realms att en early access nu kommer vara större än vad BG2 var. Tvivlar på att det blir enstaka timmar man spelar. Finns ett fåtal titlar jag köper som EA, Baldurs Gate är en av dem!

Bennet ovan pekar dock på det jag oroar mig över lite också.
Rädd för att detta blir ännu ett Neverwinter-spel. Hoppas verkligen inte det! Vill ha vad man fick från BG1 och 2, samt mycket mycket mer! Det finns så mycket lore för detta att hälften hade varit nog!

Skrivet av AplAy:

Första bilden påminner mig om den första banan i Super Ghouls n' Ghosts.

En sak som ni skulle kunna implementera innan spelsläppet (som jag såg en streamer kommentera om) är möjligheten att kunna toggla av/på för kartan längst uppe åt höger om det inte redan går att göra så att säga.

Det går (Betatestare)
Inte klar med spelet men njuter var sekund jag lirar!

Skrivet av educk:

är lite sugen efter å sett Jackfrags spela det

https://www.youtube.com/watch?v=-DPnQDhF348

Samma, som en gammal "köttare" i Enemy Territory så är detta spel perfekt!
Men väntar ytterligare en stund och kollar hur det går!

Skrivet av IluvBread:

Kört Wc3 modden?

Battlerite är inte ens i närheten samma spel.

Ingen som sa att det var samma spel, bara att det ser ut som en fattigare och tråkigare version/tolkning av Battlerite.
Kan hålla med om att det påminner väldigt mycket om Battlerite.
WC3-modden (Warlocks) och Spellsworn är inte heller i närheten av att vara samma spel, typ som att påstå att DayZ SA är detsamma som ARMA2-modden.

Kan lika gärna lira WarFrame tbh, inte så impad, blir inget köp för min del.
Kul för er som älskar det iaf, bara att gratulera!

@Adezj: Tyvärr är den bara privat för tillfället, vänner och vänners vänner. Vi har just nu inte tid med att göra den publik, med allt det innebär. Sorry

Har spelat sedan slutet av april och inte haft så roligt med ett spel sedan Americas Army i början av 2000-talet, skrattar mer än någonsin och antalet personer på vår discord har ökat med ca 20 pers sedan just april, så det finns någon att lira med nästan hela tiden.

Visst har det en massa barnsjukdomar och rörelse av karaktären är inte den bästa, trots detta känner jag att det är långt bättre än t.ex H1ZI och DayZ SA.
Informationen till oss spelare om vad som händer i utvecklingen är utöver det normala av vad man är van vid dessutom.

Tror inte det kommer kunna mäta sig mot LoL i spelarantal, men det kommer mest troligt toppa Steam Charts väldigt snart.
Känns som att många spelare undviker Steam också, den stora massan speciellt. Om man släppt utanför steam hade spelet nog haft större chans att fightas om spelare än nu.

@skogsvilden: De har två nya kartor på gång så när Early Access är slut så vi se även dessa + andra kartor under utveckling.

Skrivet av Ecodot:

Låter toppen!
Har du någon länk till info om vad som tänkas komma med hardcore ranked?

De snackade om det på E3, så i någon av de videos som finns på tuben om PU:BG hittar du säkert det.
Sen har du FAQ:en på gamepedia som länkats ovan.

Skrivet av Ecodot:

Custom game med låsning till förstapersonsvy på hela servern skulle vara väldigt trevligt.
Att man kan kika bakom hörn utan att synas känns inte helt rätt.

Utvecklarna har snackat om "Hardcore ranked" där endast förstaperson är möjligt, så det lär vi nog se i en snar framtid.

@azynkron: Ok, så du gav spelet en timme och sågar det? Trots att det är EA och långt mycket bättre och mindre buggigt än H1Z1?
Senaste patchen gjorde nytta för spelet, stabilare FPS nu t.ex.
Gamla H1z1-nördar har gått över helt till PUBG pga att det är bättre. Grafiken må vara "meh" men det kommer förbättras. Tänk på att utvecklingen av spelet började tidigt 2016, så på mer än ett år han man matchat och sprungit förbi bugfest-H1z1 med hästlängder.

Ge det en chans till säger jag.
Dayz SA ska vi inte snacka om, ett spel som varit i alpha sedan 2013 och ändå suger apballe.

Skrivet av Makkapakka:

@Carl Johansson-Sundelius: Fast fortfarande, det känns som ett rehashat H1Z1

Läs mitt inlägg igen är du go!

Skrivet av Soul:

Vad är du inte förstår?

xD

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Makkapakka: Inte så mycket ripoff som designat av samma person, som designat andra King of the Hill-grejer innan. Och det här är skapat av communityt, inte Bluehole.

PLAYERUNKNOWN (Brendan Greene) har moddat till Arma 2 (DayZ: Battle Royal).
När DayZ sen gick till Standalone så började Brendan att modda ett Battle Royal för Arma 3.
H1Z1-utvecklarna tog in Brendan som konsult och därifrån kom King of The Hill och Just survive.
Det blev alltså två spel genom samarbetet med Daybreak.

Bluehole kontaktade Brendan efter detta just för att utveckla ytterligare ett Battle Royal-spel och efter 2-3 veckor blev Brendan CD (Creative Director) på Bluehole i Sydkorea.
Tidigt 2016 påbörjades utvecklingen och idag är vi här.

Därmed är INTE PUBG ett community-skapat spel utan ett spel designat av Bluehole, enkelt uttryckt.
PLAYERUNKNOWN har dock skapat sin karriär genom communityt och man kan väl säga att han lyckats utomordentligt väl?

Ok att ni har reklam, det är bra för alla! Vi får bra content och ni får pengar.
MEN... Just space över själva main är riktigt sunkigt!
Ni har inte lärt er om första intrycket eller? Visst, ni har många återkommande, jag är en av dem, men att skjuta ner själva sidan 170px för ads när ni redan har en stor adSpace under menyn är ett misstag. Ha det på sidorna, helt ok, men 170px från toppen? Nej nej nej!
Annars ser det stilrent och härligt ut!

Tjena!
Tycker nog att det är dags för FZ att göra en liten review på TESL nu efter patch 1.6.
Har hänt mycket sedan betan.

Har både HS och TESL installerat och tycker att TESL drar det längsta strået i "kampen" om bästa CCG och det kommer bli bättre.
Klandrar inte folk som föredrar HS, men jag personligen föredrar lore från Elder Scrolls mer än från Warcraft.
Och det strategiska är mycket mer givande i TESL med två lanes.
Krävs fortfarande arbete på balansen kan jag tycka, men vilket spel kräver inte det egentligen?
Nu väntar jag bara på Gwent också, sen får vi se hur det går

I ett spel, visst Hade Tyson då (1985-1989), mött en av de bästa tungviktarna i MMA idag så hade Tyson inte blivit världsmästare tror jag.

MEN, hade han varit 17-20 idag... Då hade han lätt varit det absolut största namnet i tungvikts-MMA! No doubt!

En renodlad boxare klarar sig inte länge i oktagonen där motståndaren lever brasiliansk jujutsu, kickboxning och judo m.m. Speciellt inte en slugger som Tyson, räcker att se hur det gick för Kimbo (även om han var 40+)

Skrivet av Alienshade:

En självklarhet är att dett är ett Dota fps spel har jag rätt?

Lite Unreal Tournament (old days) fast med champions/heroes som i LoL och Dota.
Med modes som kan liknas vid capture the flag och escort.

Lagen är ju 6v6 så det lär finnas en sorts meta som i Dota och LoL, typ 2 tanks, en assassin, en healer, 2 ranged, typ.

Ska bli intressant att testa, hoppas på invite denna gången.

TB gjorde nu att det minimala suget jag hade efter betan är helt bortblåst. Kul att släppa ett ofärdigt spel och bara förlita sig på sin motor verkar det som.

Ingen direkt nyhet, men oavsett så hade det inte blivit köp för min del.
Är snyggt och så, men tyckte inte det var i närheten av att vara kul. Håller mig till BF4,

Ursäkta mig, men känns inte Battlefront som ett Battlefield i SW-världen redan? Vilket betyder att Dice kommer att ha släppt 2 "Battlefield" innan 2015 är över?