Inlägg av Mirage
Inlägg som Mirage har skrivit i forumet
Har varit sugen på detta länge men tänkt att det kommer till Gamepass men nu blir det något ett köp eftersom det bara kostar ca en 100 spänn. Tack för en bra recension. Läst att man ska köra på hard för att det blir en bättre upplevelse då, för att då tål fienden mer. Undrar om det kan stämma.
Jag körde på normal och ja, allt är lite för lätt.
Detta spel blev en liten favorit för mig när jag körde igenom det 2021. Gillade storyn och i de få ögonblick när man är riktigt sårbar mot mördarrobotarna är stämningen verkligen på topp (önskade att de vore fler). Och musiken... Spelets har den kanske bästa versionen av ledmotivet.
Håller med, deras gitarrversion är inne i spelet är också underbar!
Terminator: Resistance
Jag fastnade för Teyon's Robocop och när en polare rekommenderade detta så trots deras jankyness så kändes det som det var värt att testa på en rea. Rean kom. Var det värt det? Se nedan...
The story thus far...
Du axlar rollen som en soldat i the resistance vid namn Jacob Rivers. Nej, han nämns inte alls i filmerna. Du har flytt från Skynet's Annihilation Line som drabbade Pacific division (mer om det i storyn om du spelar) och letar nu efter resistance i Pasadena, Los Angeles som den enda överlevande från den divisionen. Du springer på andra överlevande som du färdas med då grupper har större chanser för överlevnad. Eller något. Du lär känna dina fellow överlevande och detta bjuder in till en del mer eller mindre intressanta dialoger. Du går på uppdrag med dem och försöker hitta resistance soldater samtidigt. Givetvis springer du på olika typer av robotar, även den ikoniska T-800.
Allt eftersom storyn går vidare möter du olika överlevande och soldater, stöter på nya robotar som inte finns i filmerna och hittar nya vapen.
Spelmekanik
Terminator: Resistance är en renodlad FPS och gör absolut inget nytt eller vågat. Om du spelar detta eller ett CoD från 2010 så märker du knappt någon skillnad, grafiskt inkluderat. Det enda som är lite annorlunda är att du har ett inventory system och de olika baserna har trading så du kan köpa nya vapen eller medpacks för resurser du hittar i världen. Smygande spelar stor roll i början av spelet, men allt eftersom du får bättre vapen handlar det mer om en cover shooter än något annat. Det känns mer som en mix av Fallout och CoD eftersom du har ditt inventory system, crafting (om än väldigt begränsad) och trading med andra överlevare samtidigt som all skjutning är enormt arkadig. De har ett hacking system där du kan ta över turrets eller låsa upp dörrar som är ett lite minispel med helt rätt 80-tals känsla.
Med detta sagt så är spelet underhållande, storyn är lite klichig men eftersom de valde att blanda in viktiga karaktärer från Terminator universumet så bakbinder Teyon sig själva lite i sin frihet i storyn och dess element.
Med detta sagt så är det lite smygande, lite hackande, mycket skjutande och väldigt, väldigt lite taktik.
Ovanpå detta fick man ett spelläge som heter "Infiltration" där man spelar som en T-800 infiltratör som ska hittar Commandern som styr Resistance i området. Detta gör man genom att hitta "intel" i form av anteckningar från folk och fä spridda över kartan. Det fräcka här är givet att man spelar en T-800 med dess grafiska interface, taget direkt från filmerna, samt att du kan inte spara utan måste spela hela uppdraget eller börja om nästa gång du spelar. Hela uppdraget tar mellan 30-60 minuter beroende på hurpass noga du städar upp kartan.
Grafik & ljud
Redan när spelet släpptes kändes grafiken väldigt daterad. Den är absolut inget att hänga i granen, men den gör sitt jobb. Nästan. Animationerna av människor är inte särskilt bra utan är lika daterad som grafiken. Robotarna lyckades de med men å andra sidan rör sig robotarna väldigt kantigt. Terminator:Resistance's verkliga styrka kommer med ljud-designen. Atmosfäriskt ljud, vapenljud, bakgrundsmusik. Allt är 1000% Terminator och sätter verkligen in dig i världen, hur mycket än spelet försöker dra dig ur det med sin undermåliga animation och grafik.
Denna recension gjordes efter att ha spelat genom spelet vilket tog 9 timmar, sedan 1 timme på infiltration mode. Spelades på PC.
Spelat rollspel av och till de senaste 40 åren. Favoriterna helt klart är Vampire The Masquerade, Werewolf the Apocalypse, Mutant 2 och Warhammer Fantasy RPG.
Spelar fortfarande online med ett gäng gamla kompisar, blir mer och mer sällan dock. :/
Hade inkomstproblem för några år sedan och fick sälja hela min V:TM samling som var ganska stor... gör fortfarande ont.
Fast jo, det blir de ju eftersom rustningarna har förmågor och vapnen har olika egenskaper. Vissa av grejerna ger ju för- och nackdelar.
Jag lovar fördelen du har med din rustning du vill ha har funnits i minst 3 tidigare warbonds. Om du spelat spelet i snart ett år och aldrig fått råd med ett enda warbond gör du något fel.
Det du vill ha är hur rustningen ser ut. Dess effekt har du sedan innan i någon annan rustning.
Jag ser det mera som att de tyckte det där var jätte bra, PR, VD, Sony, alla utom spelarna som inte direkt var tillfrågade. Nu var de tvungna att pudla fett för att inte betygen skall sjunka.
Tycker du inte själv det är konstigt att gå ut med ett sådant pris och sedan behöva skänka bort sakerna? Det rimliga hade ju varit att sätta ett mycket lägre pris.
De testade vattnet, klantigt. Skänkte bort del två av det - kompensation för trampet i klaveret.
Inte konstigt alls.
Deras Warbonds innehåller nya vapen så det är verkligen inte bara kosmetiskt.
Som jag skrev, de spelar oftast ingen roll och de är aldrig nödvändiga för att kunna spela spelet. Ingen planet blir svårare för att du inte har vapnen eller rustningarna som de släpper i warbonds.
De är roliga på Arrowhead. De klantar sig första gången, sedan gottgör de istället för "vi har varit naiva". Äger sitt misstag och rättar det. Bra folk där!
Jag vill spela det för att ha kul och för utmaningen, inte för att springa runt och hålla på med något metagame för att hitta in-gamevaluta. Det tyder bara på dålig speldesign som utan tvekan hade kunnat tweakas så man inte tvingas spela på något nybörjarläge för att hitta det som behövs för att progressa.
Fast kosmetika är inte progress, och vapnen de släpper brukar vara värdelösa. Sen kan jag hålla med dig om att jag önskat annan speldesign, men eftersom de behöver få in pengar via SC och folks lathet att farma och inte bara få naturligt genom spelet, så förstår jag deras design.
I ett bättre spel hade vi kunnat göra som du, spela på nivån vi är bekväma och ändå få bra mängd SC. Tyvärr är det inte så
Heh, att säga att Gamereactor "fungerar" för att en skribent uttrycker en åsikt som inte är som en annans är nästan lite tragikomiskt.
Det är för det första en droppe i havet av sidans innehåll (så väl skapat av redaktion som användare), som i sig nästintill inte alls indikerar huruvida sidan fungerar eller inte. Det finns så många exempel (flera som tagits upp i tråden) som tyder på ett... mindre fungerande... diskussionsklimat, att det här snarare skulle vara undantaget som bekräftar regeln. Det handlar liksom inte heller bara om att två skribenter uttrycker två olika åsikter (för det händer här ibland också - se gästspelet från SweCs krönikörer som aktuellt exempel: åsikt 1 och åsikt 2).
@Sebastian Lind hade nyligen ett toppenexempel på hur modereringen kan "fungera" där, den var dock del av ett sidospår som togs bort.
Jättepoetiskt, men inte särskilt relevant.
Det är upp till den som driver det privata forumet att bestämma riktlinjer för hur diskussioner ska föras i dessa miljöer - återigen, precis som i andra slutna miljöer i samhället. Allt är inte "but muh yttrandefrihet!" överallt på Internet, det funkar inte så. Det finns platser för sådant, men alla platser måste inte vara sådana. På gott och ont.
Detta har inte med yttrandefrihet att göra utan att göra med att folk har svårt att skilja på saker de ogillar och saker som faktiskt är hat.
Vi spelar oftast på Extreme-svårighetsgraden och har man tur så hittar man oftast bara typ 10.
Skyll dig själv då. Det är ett större loot table och svårare att få rätt. Vill du farma SC, spela på 2-3.
Handlar väl inte så mycket om att inte hålla med. Titulerar man sig som Europas största speltidning har man ett ansvar för sin integritet och hur man vinklar sina redaktionella texter. Det är liksom en betydande maktfaktor i spelvärlden.
Säg det till IGN...
Totalt orimlig jämförelse. Förslagsvis så för man den här typen av debatt på en Spelsida, i en personlig blogg.
Det är vanligt idag att folk slänger ur sig Fobi-utrrycket idag utan att utveckla sin kritik. Det blir lätt inflation i ord. Har du några solklara exempel?
Petter skrev för många år sen en krönika om att pressbyrån under en vecka skulle byta namn till Bögbyrån och kritiserade det. Det är inte homofobi, men det är kritik kring ett fenomen kring den berörda gruppen. Om man därinot säger att honosexuella är mindre värda, eller uttrycker sig fördomsfullt om hur homosexuella är, då är vi inne på homofobi. Jag tycker att man måste skilja på rena påhopp på personer eller grupper, och kritik av fenomen som förstås, kan va saker som i hög grad kan samankopplas med gruppen eller berörda personer.
"There's a difference between hate speech and speech that you hate."
Få klarar tyvärr av att se skillnaden.
Detta är inte ett F2P spel, folk har redan betalt för att ha tillgång till HELA spelet.
Och du har tillgång till hela spelet. Detta är kosmetika som inte påverkar gameplay eller vilka planeter du kan spela på.
Jag har inte lyckats låsa upp en enda. Men det beror på att de har minskat mängden Super Credits man hittar.
Ska du hitta SC så spela på nivå 2-3 med en kompis så ni kan låsa upp buddy gates. Låg nivå har mycket mindre loot table, och SC finns på table. Går ett fåtal timmar på att få ihop ett warbond.
Klara önskemål i ingen direkt ordning (förutom första )
Days Gone
Warhammer 40,000 Darktide
Warhammer III
Bannerlord
Helldivers 2
Mordheim
XCOM
Blood Bowl
Freedom Force
Wartales
Max Payne
Vi kan ta ett verkligt exempel. Alla personer som genomgick hjärttransplantation innan det första lyckade försöket avled, är det också bevis på att det inte går att genomföra hjärttransplantationer?
Alla kvinnor som genomgått trial of grasses innan det första lyckade försöket (om det har skett, antingen Ciri eller någon annan) har avlidit, är detta ett bevis på att det inte går eller på att man inte hittat rätt metod för kvinnor?
Jag har inte läst böckerna, men ditt antagande utgår ifrån att all kunskap inom The WItcher-universumet är statisk och att ingen ny vetenskap kan upptäckas eller att metoder förfinas.
Poängen ovan är att bara för något har varit på ett sätt hittills innebär inte att att för all framtid kommer fortsätta vara på det sättet. Vi vet heller inte hur långt efter första spelet TW4 utspelar sig eller hur länge Ciri varit en Witcher.
Din jämförelse haltar, eftersom alla som genomgick hjärttransplantation dog inte, endast kvinnorna. Om du nu ska göra en riktig jämförelse.