Inlägg av Nosnos

Inlägg som Nosnos har skrivit i forumet

Det må vara dyrt och ingenting för mig personligen, men jag tycker verkligen att det här är rätt sätt att hantera en samlarutgåva. Ofta tycker jag att de inte kostar så mycket mer än den vanliga upplagan men då får man också ofta poänglösa saker som tyvärr ofta är av rätt kass kvalitet.

Den stora skillnaden är att alla kan lyfta fram sina åsikter och det är i princip omöjligt att undvika det. Samtidigt så är det ju ett sätt att få uppmärksamhet och det är ju något som blivit allt viktigare i samhället. En semester var inte bra om inte alla vet om hur bra den var, alla måste veta att jag var på en häftig konsert, en fin restaurang, etc etc. Och är du "mellanmjölk" så märks du inte på samma sätt. Kan man inte vara känd så kan man iaf vara ökänd.

Trist såklart men jag är iaf glad över att jag inte märker AC det lika mycket i verkliga livet. Människor är mer nyanserade offline och är de inte det så är det lättare att bara ignorera.

Inte så konstigt om de skulle välja LCD före OLED. Nintendo har ju gång på gång bevisat att deras konsumenter inte bryr sig om att deras kundgrupp inte bryr sig tillräckligt mycket om det för att satsa på För dem är det ju istället viktigare för dem att en familj känner att de kan ha råd med att köpa 2-3 switches så att barn (och vuxna) har tillgång en maskin var. Så fullt förslåtligt, även om jag personligen gärna hade betalat mer för en kraftfullare maskin.

Skönt att det är över så man slipper läsa om det, även om det sista ordet nog inte är sagt, men som konsument har jag svårt att se det positiva på lång sikt i att allt mer kontrolleras av ett fåtal spelare på marknaden.

Måste vara Unreal Tournament 2003/2004, finns inga timmar loggade men borde väl vara över 1000h iaf, kanske uppemot 2. På senare tid har jag blivit mer one and done-person som någon annan person här uttryckte det och jag tycker faktiskt inte det är något dåligt i det. Visst är det kul att ha något spel att komma tillbaka till men då tar jag hellre något multiplayer-spel som är mer av social karaktär än något annat. På det stora hela så ser jag mer värde i att uppleva flera olika saker än att helt sugas upp i något, det finns så otroligt mycket där ute som är fantastiskt som man missar om man bara håller sig till sin grej. Det gäller för övrigt inte bara spel utan allt från mat och människor som man träffar till film, musik och vilka resmål man väljer.

Numbers don't lie. Tittar du på det finansiella resultatet så har han med allra största sannolikhet rätt. Jag menar skulle de tjäna mer pengar om spelen kostade 100kr så hade de givetvis gjort så, bara att de då skulle behöva sälja 7 gånger fler ex. Finns inget självändamål i att ha höga priser per spel om det skadar totalen. Sen att en liten del av de som spelar gnäller på forum, twitter etc är ju mindre intressant ut hans perspektiv, framförallt kortsiktigt.

Hoppas det går bra och älskar framförallt att det är ett BYOC-LAN. Även om jag nu för egen del bara är på mindre kontors-LAN så tycker jag att det är det överlägset bästa sättet att uppleva multiplayer-gaming.

Var länge sedan E3 behövdes för göra det enklare för företagen att få ut sitt budskap och för oss att ta del av det. Så ur den aspekten är det ju enbart väntat och inte en dag för tidigt. Däremot så är det imo väldigt trist eftersom det här faktiskt var ett event som vi gamers samlades kring. Alla såg samma sak samtidigt, man fick se sådant man normalt sett kanske hade missat eftersom man bara fokuserar på det man gillar på förhand. Alla communities behöver happenings och E3 var happeningen som vi gamers hade gemensam, spelade ingen roll om du föredrag PC framför konsol, Nintendo eller Xbox. Så väldigt trist när det försvinner, hur oundvikligt det än är.

Atari har ju inte direkt rosat marknaden den här sidan millenieskiftet, och de såg ju ut att ha fått en knäpp när de skulle investera i casinon, egen crypto-valuta, etc men det senaste de släppte var ju Atari 50 Anniversary och det ska en riktigt bra samling, så det här kanske kan bli bra ändå?

Skrivet av Mirage:

De kan, men de kan också köpa en studio med ett redan etablerat IP. Både säkrare och snabbare.

Självklart, hade jag varit MS så hade jag också köpt upp utgivare på samma sätt som att om jag var prins i Dubai så hade jag också köpt Mancester City eller PSG istället för att börja med en ny klubb i amatörligan. Inget fel i det annat än om man har någon form av moraliska betänkligheter kring det, eller en oro över att några få drakar kontrollerar för mycket av marknaden. Det lustiga är ju när de får det att framstå som något väldigt lätt och självklart när just deras oförmåga att ta fram lika många framgångsrika IPn som sina konkurrenter (och hålla dem vid liv) har gjort att de istället köper sig till framgång och marknadsandelar.

De kunde åtminstone gjort det lite humorisitiskt... typ "De kan ta 10 år på sig att bygga något som är lika framgångsrikt som Cod så att de blir värda för oss att köpa"

Inte för att vara den men om det var så enkelt så skulle väl MS isf kunna lägga ner lite tid, kraft och pengar på att bygga upp nya utvecklare och IPs istället för att behöva köpa jättar som Bethesda och Acitivision/Blizzard? Ingen häst i racet, mest fascinerade av nivån som börjar likna mer den man hör på sandlådenivå. Som om båda sidor bara säger sånt här för att elda på sina lojala tangentbordskrigare.

Har svårt att se att det skulle göras planteras in buggar för att en PS-version skulle fungera dåligt, men är det verkligen så svårt att se att Activision skulle lägga ner mer tid på att göra MS-versionen så bra de bara kan medna PS-versionen duger om den är okej? Jag menar de har ju trots allt begränsade resurser, så varför inte lägga mer resurser på det som är mest i deras eget intresse dvs deras egna plattformar.

Så att COD, etc kommer vara bättre optimerat för Xbox ser jag mer eller mindre som en självklarhet, sen om man ska se det som trasiga eller inte är ju en annan femma.

Handlar ju inte heller om att MS skulle vara värre än Sony på något sätt. Sony skulle prioritera på samma sätt och skulle Nintendo så inför samma situation hade de gjort så också. Varför göra en Zelda-version till Playstation, Xbox eller PC som är vida överlägsen det som kommer till deras egna maskin?

Vad som är bra längd på ett spel beror ju inte bara på spelet utan även som man märker här i tråden på hur man är som person och vad man vill få ut av ett spel. För mig personligen så har det där ändrats genom åren och då från att verkligen älska långa spel till att mer och mer tycka att de drar ut på det för mycket. Det kan ju visserligen ha att göra med att långa spel "förr i tiden" var ett spel som höll i mer än 10 timmar medan det i dagsläget anses vara kort. Har gått rejäl inflation, precis som det gjort för filmer för övrigt.

Det jag däremot har väldigt svårt för är när ett spels längd lyfts fram som någon form av definitiv måttstock för om ett spel är värt pengarna eller inte. Visst ett spel som är en timme ska kanske inte kosta 700 spänn, det är lite ovärt kan också jag tycka. Men är ett spel som tar 120h att ta sig igenom mer värt pengarna än ett som tar 20h bara för att det är 100h längre? Det tycker iaf inte jag. Spelet som tar 120h kan såklart vara bättre men då är det pga dess kvalitet, inte längden.

Kör i princip alltid på det förvalda, enda anledningen skulle väl vara i något fartfyllt FPS likt Doom eller någe där jag kan lyfta upp den några snäpp. Däremot så kan jag tycka som någon annan här sa att det hade varit bra om man kunde kalibrera det hela lite. Ska man få tydliga hintar till pussel, ska fienderna upptäcka dig vid minsta lilla ljud eller ska de var båda blinda och döva, etc etc Då kan man verkligen få ställa in det som man vill för att passa ens upplevelse.

Har dock inte heller några problem med att det inte finns svårighetsgrader öht, det är upp till utvecklaren och har de en väldigt stark vision av hur deras spel ska upplevas så är det ju deras val om de vill riskera att skärma av en del av marknaden. Är ju inte som att jag som konsument inte vet om det innan, förutsatt att jag läser någon form av förhandsinfo eller recension av spelet.

Man ska ju inte gråta några tårar för Microsoft, deras aktiekurs kommer nog må bra av det här. Jag väljer dock att fokusera på det rent mänskliga i det här, de tusentals personer som förlorar sin anställning, troligtvis på ett rätt chockartat sätt. Det är verkligen ingen picknick, framförallt inte om det sker i länder där det inte finns något vidare skyddsnät som tar emot dem. Nu är väl inte IT-branschen den svåraste här världen att få nya jobb inom, men det kan ju ändå innebära att man måste flytta sig själv och sin familj vilket inte är helt lätt heller...

Men men, hoppas att MS sköter det så snyggt de kan iaf.

Försöker att inte störa mig på saker och ting, inte till den grad att jag blir irriterad en längre preiod än den sekunden som man ser något att störa sig på Det finns dock två saker som verkligen irriterar mig och båda har med pendling att göra. (kom på en tredje)

1. Folk som inte vet var de ska efter att ha gått ur ett tåg, en hiss, en rulltrappa eller någon liknande situation som bara stannar efter att ha tagit ett steg och sen bara står där och tittar sig omkring. De kan ha 40 pers som vill gå ut efter de men ändå så ska de täcka dörren i ett tunnelbanetåg eller kanske ännu värre vid en rulltrappa så att folk åker in i personen vilket kan vara rent farligt. Istället för att bara ta några steg innåt och sen försöka lista ut vart man ska.
2. Folk som på morgonen ska göra en avancerad jävla kaffebeställning när allt man vill ha är en vanlig kaffe i morgonrusningen. Så måste man vänta på att en stackars barista ska göra en mochochocolattecreamplainvanillawithacherryontop i en kvart. Är det mitt på dagen eller en heldag när det är mer chill så är det fortfarande lite störande men då är inte tidsaspekten så viktig.
3. Människor som envisas med att använda mobilbiljett men inte verkar förstå att telefonen har slocknat, att den vridit sig fel eller att det blivit någon annan bild på skärmen för att de råkade komma åt touchen. Kan du inte hantera det, skaffa ett kort då är det svårt att missa och göra fel iaf.

Finns många och några av dem finns redan i tråden så lägger in två jag inte sett.

Sällar mig till skaran som tycker att Death Stranding är fantastiskt men det är ju verkligen som den här och (väl) i princip alla recensioner säger att det inte är för alla. Var själv rätt tveksam då jag inte är något superfan av Metal Gear Solid-serien, men hittade det relativt billigt och det visade sig bli ett av mina bästa spelköp någonsin. Storyn, miljöerna, etc fängslade mig men det som jag blev mest förvånad över själv var hur jag uppskattade gameplay-loopen, för det är verkligen en loop. Gillade också att bygga lite infrastruktur som andra spelare uppskattade vilket jag först såg som en ren gimmick, nästan lite läskigt vad en like eller två kan göra.

Men men, det är som sagt bara vissa personer i min närhet som jag skulle rekommendera att skaffa det och även för dem känns det som att det är 50/50 om de kommer älska eller hata det.

RIkigt trevligt Metroidvania, rekommenderas till fans av genren

Lite oklart men det här är de tre som jag kommer ihåg att jag spelade väldigt tidigt