Microsoft: "Xbox 360 ska överleva sju år"

Medlem

Ps2 och xbox säljer fortfarande idag, barnfamiljer etc köper det till sina barn, alla i min bekantskapskrets.

En barnfamilj lägger inte 3000kr-4000kr på en konsol, en normal familj, en barnfamilj är normalt inte rik Så 1000kr lockar betydligt mer och en massa spel på köpet för det priset.

Medlem

Problemet med för lite utrymde på CD skivor kan lösas genom att förse nya konsoler i framtiden med inga CD spelare.
I stället ha en inbyggt stor hårdisk i TB storlek som man kan ladda & köpa ner spelet istället via internet. Så slipper man ha jobbiga CD skivor.
De borde de ha gjort så för länge sen. Så sparar man miljön och inga cd eller plast behöver tillverkas.

Inaktiv

http://www.gametrailers.com/player/18049.html

Tycker att det är en liten skillnad på grafiken till PS3s fördel där faktiskt. Känns som dom lyckats bättre med ljuset samt bättre texturer.

Medlem
Skrivet av skogsturken:

Tycker att det är en liten skillnad på grafiken till PS3s fördel där faktiskt. Känns som dom lyckats bättre med ljuset samt bättre texturer.

men så släpptes ps3 versionen ett par månader senare också..

signatur

<3

Skrivet av jovviz:

men så släpptes ps3 versionen ett par månader senare också..

...och i en intervju har utvecklarna hävdat att det ENBART var den extra utvecklingstiden som gjorde att resultatet blev bättre.

Inaktiv

7 år känns lagom. Jag menar då har den här maskinen typ 4 år kvar eller så?

Medlem

I slutändan spelar det ingen som helst roll vad vi sitter i detta forum och gnabbar om.
Våra åsikter ger mindre utslag än en droppe i havet.

Och till dig Slartibartfast vill jag sända en fundering.
Kan det vara så enkelt att din egen gräns är nådd, och inte alls den hårdvara du jobbar med?
Jag tänker inte gå så långt som att kalla dig för lögnare, men du har konstant undvikit att nämna vart du jobbar när någon frågar.
Förvisso din rätt helt och hållet att inte sprida det, men vilken skada skulle det göra att berätta det?
Att jag själv har nämt att jag jobbar som undersköterska har inte fått mig nedtryckt i skorna och överöst med skit från höger och vänster av folk som spyr galla över den svenska sjukvården, vilket dom som tycker så har fullständigt rätt i att den är skit. Men det hör hemma i en annan tråd.
Tyckte dina inlägg var intersanta att läsa från början men ibland undrar jag om du inte vill ha lite "online-fame" genom att hävda dig.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Bonik:

Problemet med för lite utrymde på CD skivor kan lösas genom att förse nya konsoler i framtiden med inga CD spelare.
I stället ha en inbyggt stor hårdisk i TB storlek som man kan ladda & köpa ner spelet istället via internet. Så slipper man ha jobbiga CD skivor.
De borde de ha gjort så för länge sen. Så sparar man miljön och inga cd eller plast behöver tillverkas.

Själv skulle jag älska denna idén då jag KAN ladda ner spel med en 100/10 lina, men folk i skogen som sitter med ADSL, vad ska de göra när spelen på 9GB plötsligt måste laddas ner, och folk som inte har något internet alls, nehe, ingen konsoll för de asså.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Skrivet av Tassel:

Och till dig Slartibartfast

För att mina privata åsikter inte skall kunna tolkas som uttalnanden från mitt företag.

Och varför fortsättar jag gnälla? Ja du, varför skriver folk insändare till tidningar? och varför bloggar folk? och varför finns det folks om kommenterar dessa bloggar?
Något mänskligt behov av att skrika så fort man ser något som är fel antar jag...

Inaktiv

dem hämnar spelutvecklingen.....................

signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

ps3an kanske men inte krysslådan.

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Bonik:

Själv skulle jag älska denna idén då jag KAN ladda ner spel med en 100/10 lina, men folk i skogen som sitter med ADSL, vad ska de göra när spelen på 9GB plötsligt måste laddas ner, och folk som inte har något internet alls, nehe, ingen konsoll för de asså.

jag tror faktis det är snabbare än att dra ut till butik och köpa ett spel för 700kr (game/ebgames) när du kan fixa det billigare förhoppningsvis på nätet..ingen har låg adsl speed längre alla som har typ konsol har rätt så höga.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

GAAAH!
Ge oss [spelutvecklare] nya konsoller pronto! Jag är så trött på att begränsas av kass hårdvara (Och till er pc-fans: Jag är ÄNNU tröttare på att göra spel som måste stödjas på era gamla crappiga DX9-burkar).

Och jag hoppas verkligen inte att Sony blir först ut nästa generation. PS2 var en enorm begränsande faktor förra generationen. I denna generation är det bättre, men det är fortfarande Sonys maskin som begränsar hur avancerade spelen kan bli rent grafiskt, trots att japanerna hade ETT ÅR mer än microsoft på sig.
Om Sony blir först ut igen och skapar ännu en klen konsoll (men med hjälp av sin enorma propagandamaskin får fanboys att tro att den är bra), så tänker jag fan överväga att sluta att jobba som spelgrafiker.

Gamla crappiga dx 9 burkar ?? O_o starka ord där, först och främst inte för att dx10 har visat någon som helst övertygelse ännu och vad som kunnats göras hittills på det ena har gått på det andra bevisat och klart.

Körde med ett 8800gts 320mb ett halvår PRÖVADE ALDRIG ens att lägga in vista och terra DX10 inte ens värt det.. kör nu ett 512 V2 versionen hade vista en vecka sen gick jag dirr tebax till XP, inte fan tänker jag ha det skit OP systemet för en så liten fjuttig grej som DX10.

Pc måhända vara jobbig när man ska anpassa sig till så mångas hårdvara, annars tror jag nog fan de inte är så mkt värre än något annat.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Pc måhända vara jobbig när man ska anpassa sig till så mångas hårdvara, annars tror jag nog fan de inte är så mkt värre än något annat.

Icket då. Så länge det inte handlar om drivrutinsutveckling finns med mängder av fria bibliotek som gör applikationer i princip hårdvaruoberoende

Medlem

Haha löjligt ! Det blir ingen Ps2 kopia av 360 inte.. Snarare Ps3an som håller flera år efter det kommit nya konsoler, precis som sin föregångare.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Det låter verkligen lite som i överkant.

*Väntar på att skogsturken ska entra tråden och ge oss, ännu en gång, en intellektuellt utformad uppfattning om konsollen*

haha skönt sagt om skogsturken han kmr med rätt sköna kommentarer som inte innehåller något

Medlem

"Överleva sju år"

HAHAHAHAA!

signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv
Skrivet av skogsturken:

Kollade nu igen. Hahah "Loading Area" på 360 så ser man hur ruinerna byggs upp... Skulle den här konsolen konkurrera med Super Nintendo?

Skrivet av zauii89:

Körde med ett 8800gts 320mb ett halvår PRÖVADE ALDRIG ens att lägga in vista och terra DX10 inte ens värt det.. kör nu ett 512 V2 versionen hade vista en vecka sen gick jag dirr tebax till XP, inte fan tänker jag ha det skit OP systemet för en så liten fjuttig grej som DX10.

Vänta bara tills spelen börjar bli DX10-exklusiva.

Jaja, problematiken med DX10 är, förutom det horribla operativsystem som det är kopplat till (<3 Ubuntu), är att så många delar din attityd. Hur ska det kunna göras spel som drar nytta av DX10 till fullo sålänge som folk vista-vägrar och tvingar utvecklarna till att göra designer som är skalbara ner till DX9?

KoP
Medlem
Skrivet av MillionStylez:

360'n har dom redan maxxat grafikmässigt, kommer inte bli så mycket bättre än GoW det kan jag lova. Ps3'an är långt ifrån maxxad. Alltid vart så med Sony's konsoller dom är alltid svårhanterliga i början men det går bara uppåt hela tiden. 360'n var maxxad från dag 1 imo så förvänta er inga mer surprises (förutom rrod) på den maskinen inte

Tror du det? 360'n dras fortfarande med en kraftfullare gpu än ps3'an. I slutändan är det endå maskinen med dom bästa spelen och inte spelen med den bästa grafiken som "vinner".

Skrivet av Cortex:
Skrivet av albertalbertsson:

Blue-ray ?
Varför ska de byta till blue-ray?
Blue-ray är ju inte direkt någon revulotionerande teknink.

Jag tror på HVD, ska komma nu i år enligt en källa.
3.9 TB ska rymmas,
det är 160ggr större en va blue-reay klarar.
Överföringshastighet på 120mb/s (1Gbit/s)

Tror inte jag behöver säga så mkt mer.

HVD för konsumenten...troligt hörru...Och i år...

Nej, iår kommer det nog inte nå konsumenten men det är ju fel o säga att blue-ray är revulotionerande och en av anledningarna att ps3 kommer hålla i 10 år

signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Bonik:

jag tror faktis det är snabbare än att dra ut till butik och köpa ett spel för 700kr (game/ebgames) när du kan fixa det billigare förhoppningsvis på nätet..ingen har låg adsl speed längre alla som har typ konsol har rätt så höga.

Det tror du alltså, så det är inga som sitter med ADSL längre? Hehe, joda, snacka med flera på Live om detta och vet ett antal personer som använder ADSL, funkar bra i spelen men att ladda ner, nej tack!

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Längtar redan till 2010-11 då man får veta att xbox kommer med ett nytt konsol :D:D fan vad skönt bara 4 år kvar :D:D

KoP
Medlem
Skrivet av Pojii:

Längtar redan till 2010-11 då man får veta att xbox kommer med ett nytt konsol :D:D fan vad skönt bara 4 år kvar :D:D

Javisst! Och låt oss hoppas på att dom inte tummar på kvalitetskontrollen denna gång.

Inaktiv

Låter bra

signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Känns ju bra, detta betyder ju att man inte behöver köpa en ny dyr låda på ett ta

signatur

B lup

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Bonik:

Det tror du alltså, så det är inga som sitter med ADSL längre? Hehe, joda, snacka med flera på Live om detta och vet ett antal personer som använder ADSL, funkar bra i spelen men att ladda ner, nej tack!

Vadå?? Jag drar ner ett spel på ~4GB på typ en halvtimme...

signatur

B lup

Medlem

7 år var o ta i.... Det tror jag inte på.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

7 år var o ta i.... Det tror jag inte på.

tror han menar från release .. så om 4år ungefär :b

Inaktiv

Skönt:)

Det gillar vi faktist

Skriv svar