Blizzard arbetar på en okänd MMO-titel
Bleh, aja längtar till SC2, Diablo 3 och WOTLK nu då
Vad trevligt. Då kanske de kan förstöra ännu en av deras fina spelserier genom att göra ett MMO av det. =(
Hur kan en hel serie förstöras bara för att man inte gillar ett spel i serien? Warcraft 2 och 3 kommer ju alltid vara lika bra som de är oavsett vad man tycker om WoW...
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Jag tvivlar starkt på att det blir varken Starcraft eller Diablo MMO. Jag menar, de ger ju ut båda spelen ganska så snart antagligen, iaf SC2, och de lär ju spelas online så det står härliga till, eller hur?
Därav skulle det ju vara ganska onödigt att göra ännu ett spel i samma serie, som kommer ut något år efter, som är MMO. Det låter helt fel.
De kanske håller på med något helt nytt? Man hoppas ...
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Ingen mer än jag som tror på world of war eller något sånt, sc, Diablo och wc i samma spel?? Välj en sida, tekonologi (SC), kraft/styrka, (WC), kraft/styrka halv realistiskt (Diablo)
Hoppas jag på iaf, grymt att få vara en zerg och käka gruntar eller vara en barbar och slå ner protos
Vad trevligt. Då kanske de kan förstöra ännu en av deras fina spelserier genom att göra ett MMO av det. =(
Hur kan en hel serie förstöras bara för att man inte gillar ett spel i serien? Warcraft 2 och 3 kommer ju alltid vara lika bra som de är oavsett vad man tycker om WoW...
Jo, sant men storyn har ju förstörts helt och vi kommer aldrig, enligt vad jag tror, få se ett Warcraft 4. Nu efter TBC finns bara Lich King och Sargeras kvar av de riktigt stora elakingarna... Finns ju inte direkt kvar något mer efter det eller har jag missat något? Jag spelar WoW och gillar det men inte PvE-delen, just för att den lilla rollspelaren inom mig anser det smått omöjligt att döda sådana som Illidan...
Jag anser att dem förstörde serien Warcraft i och med World of Warcraft. Warcraft 3 + expansion var dem första spelen i serien som faktiskt hade en egentlig story som enligt mig dessutom hade ett väldigt fint djup dessutom. Blizzard sket mer eller mindre i att fortsätta med den berättelsen utan låter nu spelarna i WoW döda alla elakingar som de skapade i de 3 strategispelen.
Vad gäller det här nya MMOt blir det väl samma sak befarar jag.
EDIT: Jag skulle kunna tänka mig att det är WoW 2, eller något helt nytt. Detta säger jag eftersom, som det redan påpekats i tråden, Blizzard håller redan på med Diablo 3 som kommer att spelas online många år framöver och likaså Starcraft 2.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.