Sommarlov :D
Gah! Sista officiella skoldagen imorn (pluggar på distans). Sen blir det arbetslöshet för hela slanten. Söker jobb å praktik som galet och gjorde misstaget att gå med i AMS. Första gången jag var dit så inga pengar får man, blir väl sos nästa. Ah denna underbara sommartid.
mm AMS suger innan man är 20år, min flicka gick dit efter skolan var slut, förvånad jag blev då, inte ett ennda jälva skit kan de göra, och inga pengar får man, vad ska man göra när man är under 20år, sälja sin kropp eller vad?
Läser man reglerna så är det inte så jävla kasst längre. Jag är visserligen 22 nu i sommar och jag får pengar först i början av september för att jag inte jobbat under tiden som varit. Men testa att gå dit och fråga frågor lite tidigare nästa gång.
mm AMS suger innan man är 20år, min flicka gick dit efter skolan var slut, förvånad jag blev då, inte ett ennda jälva skit kan de göra, och inga pengar får man, vad ska man göra när man är under 20år, sälja sin kropp eller vad?
Läser man reglerna så är det inte så jävla kasst längre. Jag är visserligen 22 nu i sommar och jag får pengar först i början av september för att jag inte jobbat under tiden som varit. Men testa att gå dit och fråga frågor lite tidigare nästa gång.
det som gällde var, under 20 så är föräldrarna ansvariga för ekonomin, de man kunnde få var komunal praktik, 100% aktiv arbets dag och,,, 2500kr,, oj vad mycket, hrm..
ang frågor, jag var mest surg å arg på henne som man fick 0 nytta av, förutom massa papper å sån skit.
R.I.P The_maxx
Mjo ams är riktigt dåliga. Men praktik är bra för min del, då får jag den erfarenhet som alla arbetsgivare söker. Har vart på flera intervjuer där jag vetat att jag skulle klara jobbet men de har svarat på samma sätt "Ja vi behöver någon med erfarenheten". Då blir man lite putt, menmen, får se vad som sker. Lycka till alla iaf.
Själv har man haft sommarlov i ett drygt halvår nu, eftersom man hoppade av skolan av onämnbara anledningar. Men grattis alla er som kan se fram emot att slappa i drygt 2 månader!
Haha, den här tråden påminner mej om Pippi Långstrump f.ö., när hon skulle börja i skolan bara för att få sommarlov!
I would rather be infamous than not famous at all!
Så hur har den första månaden på sommarlovet varit för alla människor då?