Hearts of Iron 2: Doomsday
Spelar du tysk och behöver hjälp mot ryssen gör du fel nånstans... Alltid krossat rysshelvetet som tysk och samma sak andra hållet. Bara lite svårare då man e ryss. Men det är bara köra på att ha pansar som skär in och mech eller mot som hakar på efter och ockuperar provinserna så att man stänger inne ryssen i fickor och sedan är det bara "implodera" fickorna och så har de ingen armé kvar.
tycker det låter lite konstigt faktist, och ni är allierade?
btw, om man vill så går det att skriva ett commando som gör att dom släpper in dig, säg till om du vill veta, eller googla
Jadå, allians, 200+ i relationer osv. Helst vill jag ju slippa att fuska (om det nu räknas) :P. får försöka lösa det, föresten, vad menas med dissent och belligerence?
ingen aning, inget jag har brytt mig om trotts jag har kört det varje vecka sen det kom ut ^^
det är konstigt att dom inte vill ge dig axes helt klart.
jag ser det inte som fuska, utan "spela spelet som du vill spela det"
tex som swe, så brukar jag ge mig allt ifrån 500 till 2000fabriker sen är det bara å bränna över världen, helt underbart.
R.I.P The_maxx
Spelar du tysk och behöver hjälp mot ryssen gör du fel nånstans... Alltid krossat rysshelvetet som tysk och samma sak andra hållet. Bara lite svårare då man e ryss. Men det är bara köra på att ha pansar som skär in och mech eller mot som hakar på efter och ockuperar provinserna så att man stänger inne ryssen i fickor och sedan är det bara "implodera" fickorna och så har de ingen armé kvar.
Är inte berädd att vara 100% på det där. Jag har alltid skitsvårt att äga upp ryssen, men det kan vara för att jag älskar att industralisera Tyskland + att jag alltid tar över England(och västfronten) och stor styrka i söder mot afrika. lämnar inte m,ycket kvar mot storebror!:evil:
"Spelar du tysk och behöver hjälp mot ryssen gör du fel nånstans... Alltid krossat rysshelvetet som tysk och samma sak andra hållet. Bara lite svårare då man e ryss. Men det är bara köra på att ha pansar som skär in och mech eller mot som hakar på efter och ockuperar provinserna så att man stänger inne ryssen i fickor och sedan är det bara "implodera" fickorna och så har de ingen armé kvar."
Är inte berädd att vara 100% på det där. Jag har alltid skitsvårt att äga upp ryssen, men det kan vara för att jag älskar att industralisera Tyskland + att jag alltid tar över England(och västfronten) och stor styrka i söder mot afrika. lämnar inte m,ycket kvar mot storebror!:evil:
Det ska fungera bra, det organiseras MP-spel på Paradoxs forum i alla deras spel.
Måste man inte ha maxuppgradera transportplan för fallskärmshoppare? Testa forska upp det till max.
Skulle vara kul om det fanns en hamachi server med folk som gillar HoI2. Hittar ingen i min omgivning som gillar det. Dock tar det ju en sån tid att spela ut multiplayer.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
Upptäckte precis HOI2 DD Armageddon men kan inte få det att funka efter installation. Får felmeddelande : "please install the latest milestone".
Nån som stött på motsvarande problem och kan hjälpa till?
Yes!
"This happens if you do not install Armageddon in the Doomsday folder."
R.I.P The_maxx
Det bästa är som tysk är att ta över frankrike så fort som möjligt sedan invadera U.K..allt detta ska hända innan 1940..helst..blir mycket lätare då..sen är det bara att fokusera på ryssland.
Fast USA har en tendenns att landstiga i U.K så fläska på med garnisoner osv där
Btw..hur för jag enklast över trupper från europa till afrika?...jag menar...transport båtarna lär ju ta sig över halva atlanten och blir i 90& av fallen sänkta.
Blev tvungen att ta över spanien enbart för att fixa någolunda hamnar som jag kunde "spawna" tranport båtar i..
Har eu3 och för några månader sen så installerade jag demot ( lite irreterande att man bara kan köra en halvtimme, sen inte ens installera om det och köra igen:(:evil: )
Jag körde som Sverige, men det slog mig att jag kunde inte förklara krig mot nästan någon, i EU3 så är det nästan aldrig "declare war" knappen som är grå, mitt enda krig var när jag stöttade Finland mot sovjet, Gotland blev bombat på 0,000000001 sekund:(
Fråga1: Är det svårare att förklara krig i Hoi2 än i EU3?
Fråga2: Kan man bara få testa demot en gång? Finns det något sätt att " ändra" så man kan göra det flera gånger?
Fråga3: Jag har sett på en bild att det inte fanns , Sverige, Danmark eller Norge.
Bara ett land som hette Scandinavia eller något sånt, hur kan man "skapa" det landet?
Har eu3 och för några månader sen så installerade jag demot ( lite irreterande att man bara kan köra en halvtimme, sen inte ens installera om det och köra igen:(:evil: )
Jag körde som Sverige, men det slog mig att jag kunde inte förklara krig mot nästan någon, i EU3 så är det nästan aldrig "declare war" knappen som är grå, mitt enda krig var när jag stöttade Finland mot sovjet, Gotland blev bombat på 0,000000001 sekund:(
Fråga1: Är det svårare att förklara krig i Hoi2 än i EU3?
Fråga2: Kan man bara få testa demot en gång? Finns det något sätt att " ändra" så man kan göra det flera gånger?
Fråga3: Jag har sett på en bild att det inte fanns , Sverige, Danmark eller Norge.
Bara ett land som hette Scandinavia eller något sånt, hur kan man "skapa" det landet?
Om man tar över Sverige, Norge och Danmark så kan man skapa Skandinavien via fliken >Diplomatics>Liberate Nations
Ja,om du köper expansionen Armagedon så kan man göra så att demokratiska länder kan förklara krig mot andra, själv är jag (sverige) allierad med Tyskland
Jag har Norge, Danmark och grönland..hade island men dom där islänningnarna gjorde uppror -.- sen är mina transport båtar för gamla så jag kan inte skicka dit mina marinsoldater.