Se Flashpoint 2 i aktion
Filmen tar upp två saker: Hur fantastisk grafiken och motorn är, samt hur smidigt allt ska vara. Lite orolig blir man ju. De verkar gilla skuggor, ansikten, och annat. Men spelkänslan då? Gamla OFP var ju inte snyggt men bäst ändå... kanske rentav för att man fokuserade på annat än just cutting edge-grafik.
Nej, jag tror nog mer på AA2.
Filmen tar upp två saker: Hur fantastisk grafiken och motorn är, samt hur smidigt allt ska vara. Lite orolig blir man ju. De verkar gilla skuggor, ansikten, och annat. Men spelkänslan då? Gamla OFP var ju inte snyggt men bäst ändå... kanske rentav för att man fokuserade på annat än just cutting edge-grafik.
Nej, jag tror nog mer på AA2.
AA2 står mer för Americas Army 2.
ArmA2 brukar kallas för ArmA2.
Snyggt, hoppas på en bra optimering så att det flyter bra!
Ser inte ut som att de satsat på realismen när man ser gubbarna springa så hastigt och orealistiskt snabbt. Hoppas det blir bra.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
En sak med OFP2 är att dom fortfarande har det där "press a button and choose command" till sina enheter.. Skulle det inte gå att ändra den funktion till röststyrd. Typ säga "Command: Attack" samtidigt som man siktar åt det hållet/target så blir det en markör där.. De visade just en popup menu med command som man ger i BF2 typ.
Det skulle underlätta iaf och man slipper sitta o leta commands med musen hela tiden.
Musen låser sig ju och man sitter där o letar i subkategorier efter rätt command.
Enklare att utföra en voice-activate: "Command: Alpha! Go stealth!"
"Command: Beta! Halt!/Stop!"
Osv.. så lipper man det där leta subcategory och bli skjuten samtidgt som man sitter där i popup menyn.
Detta spel kan bli ett mästerverk! Jag funderar över en PS3 version eller en PC version... Orkar inte uppgradera datorn just nu. Men FPS på PS3 går bara inte. Omöjligt!
Så det blir väl testa demo först och sen avgöra om det blir till PC eller inte. Kanske får köra med låga inställningar!
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
CM sa att vi skulle bli "blown away" av videon, tyvärr blev det de motsatta för mig, ser ut som en Battlefield: BC kopia. Utöver gameplayet så ser texturerna, modellerna, animationerna, gräset "som poppar upp", "skalan" och hela "atmosfären" dåliga ut.
Edit: får se om de släpper något bättre imorgon.
CM sa att vi skulle bli "blown away" av videon, tyvärr blev det de motsatta för mig, ser ut som en Battlefield: BC kopia. Utöver gameplayet så ser texturerna, modellerna, animationerna, gräset "som poppar upp", "skalan" och hela "atmosfären" dåliga ut.
Jag håller med, det var inte så jäkla mind blowing direkt.
Men får väll se hur den färdiga produkten ser ut.
Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa
Grafiken ser... si sådär ut. Snygga skuggor och sånt, men att gräset bara ritas upp till 15m bort eller så, lite polygoner på modellerna, alla "häftiga" spårljus från karbiner, etc.
Vi kan redan här sluta jämföra spelet med ArmA2. Det är ju uppenbart från den här videon att Codemasters inte är ute efter att återskapa OFP eller konkurrera med ArmA2. Det är BF2-spelarna de är ute efter. Väldigt mycket konsol/action-känsla i spelet som mer liknar CoD4 än en taktisk shooter i mina ögon, och hela spelet skriker "Våldsbantat med laxermedel för att kunna köras på en 360 i 60fps."
Såg ju ut att vara ett skapligt trevligt interface däremot, bra färgsättning/färgmättnad, en editor som från det lilla man såg ser bra ut, och AIn såg ju ut att försöka använda sig av växelvis framryckning.
ser faktist bättre ut än vad jag förväntat mig
jag älskar realismen i ofp och arma, men det har alltid fattats det där lilla extra man ser i en scriptad bana i Cod4 till exempel och det verkar verkligen som ofp2 har fått till det nu och
det lilla man såg så tyder jag att AI:n verkar rätt hyffsad jämnfört med ofp och arma, dem rör på sig, står inte bara stilla och skjuter och dem verkar kunna ta dynamiskt skydd, och allt verkar mer kaotiskt vilket man förväntar sig i en nära fire fight, vilket ofp eller arma aldrig har kunnat ge, alltid känts så stelt när man har en strid i en stad tillexempel
stelt är inte bra
grafiken är helt underbar, dem har tillverkat bra modeller till gubbarna, vilket är jävligt viktigt, tänk er tillbaks till ofp, visst det är ett gammalt spel, men efter några år släppte moddarna uppdaterade modeller och det gjorde en jävligt stor förbättring för spelkänslan
så det verkar som ofp2 har fått det bästa av dem två världarna, förhoppningsvisst en realistiskt simulator kombinerad med fps call of duty liknande strider, bara dem släpper en mission editior, för det är bara att erskänna, mission editorn i arma och ofp är helt underbar, och är nog nästan enda orsaken till att jag fortfarande spelar dem spelen
jag ser fram emot både arma 2 och ofp 2, bryr mig ej vilket som är bäst, bara något av dem står upp mot förväntingarna