Läsarnas årets spel – Astro Bot vinner klart

Robot
Läsarnas årets spel – Astro Bot vinner klart
Medlem

Hallå, var är Concord?! Vet att jag röstade på det! Inget annat spel har underhållit mig så mycket i år som det. Kanske av fel anledningar, men ändå

Medlem

Ge oss fler siffror (efter top 10)!

Skrivet av Atilaa:

Hallå, var är Concord?! Vet att jag röstade på det! Inget annat spel har underhållit mig så mycket i år som det. Kanske av fel anledningar, men ändå

De kanske tolkade det som en trollröst.

Medlem

Jag förstod inte hur Astro bot kunde bli nominerat till, eller vinna, årets spel på Game Awards men köpte de efteråt när de var på rea för att se vad all hype handlade om och jag måste säga att det utan tvekan var värt alla utmärkelser och vinster det har fått. Jäklar vad kul jag har med det!

Medlem

Ni glömde ta med THE FINALS

Medlem

Kul att Dragon Age kom in på top 20!

Medlem

Kul o se Indiana så högt. Klarade precis ut det. Mycket välförtjänt 2a plats!

Redaktör
Skrivet av Ismo:

Ni glömde ta med THE FINALS

Nej, det var "ni" som glömde det. Det här är helt läsarnas grej: ni nominerar och röstar.

signatur
Redaktör
Skrivet av jabba777:

Ge oss fler siffror (efter top 10)!

0-2,9 procent.

signatur

Härligt att se Astro Bot på så många GOTY-listor världen över! 💖
Det är en bra signal till Sony att fler av den här typen av spel också behövs, inte bara filmiska spel eller hero shooters.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av stephan900:

Kul att Dragon Age kom in på top 20!

Helt sjukt att årets sämsta spel kom med.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Suck. Sony har köpt FZ:s läsare OCKSÅ.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

De kanske tolkade det som en trollröst.

Är ju spelet som var mest underhållande att följa hela 2024. En sådan anklagelse! Och den kommer från självaste konstapel Lind, FZs största källartroll

It's not a lake, it's an ocean

Ännu en välförtjänt seger!

Kul också att se Indiana Jones så högt. Det har verkligen svingat sig in i många spelares hjärtan.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Helt sjukt att årets sämsta spel kom med.

Det får stå för dig.
Jag har dock väldigt skoj när jag spelar det.😃

Edit: Det sjuka hade varit om Dragon Age hade kommit på en annan plats, givet hur många röster det och alla andra spel fick.

Skrivet av Atilaa:

Är ju spelet som var mest underhållande att följa hela 2024. En sådan anklagelse! Och den kommer från självaste konstapel Lind, FZs största källartroll

Ouf, ett sådant påhopp! 😱

Medlem

Spännande att Veilguard vann över Stellar Blade.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av Hanzo:

Spännande att Veilguard vann över Stellar Blade.

Vänta bara tills kulturkrigarna får nys om detta...

Medlem

Veilguard fick 2/5 av Mikael Berg och recensionen fick över 1000 kommentarer:
https://www.fz.se/recension/298906-dragon-age-the-veilguard

Stellar Blade fick 4/5 av Jonas Vågström, och recensionen fick strax över 200 kommentarer. https://www.fz.se/recension/297234-stellar-blade

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nej, det var "ni" som glömde det. Det här är helt läsarnas grej: ni nominerar och röstar.

Precis det jag menade! Fler behöver testa årets FPS

Skrivet av Hanzo:

Veilguards recension fick 2/5 av Mikael Berg och recensionen fick över 1000 kommentarer:
https://www.fz.se/recension/298906-dragon-age-the-veilguard

Stellar Blade fick 4/5 av Jonas Vågström, och recensionen fick strax över 200 kommentarer. https://www.fz.se/recension/297234-stellar-blade

Den enda logiska slutsatsen vi kan dra av detta är att det är en konspiration!

Medlem

Astro Bot är ett av historiens bästa 3D-plattformare, förmodligen det bästa plattformsspelet sedan Banjo-Kazooie. Otroligt slipat och välgjort, på alla sätt och vis, samt supercharmigt.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Astro Bot är ett av historiens bästa 3D-plattformare, förmodligen det bästa plattformsspelet sedan Banjo-Kazooie. Otroligt slipat och välgjort, på alla sätt och vis, samt supercharmigt.

Säkert en fantastisk 3D-plattformare om man aldrig spelat 3D-plattformare förr. 👍

Medlem

Det dröjde mindre än ett inlägg.

Skrivet av kebbe:

Säkert en fantastisk 3D-plattformare om man aldrig spelat 3D-plattformare förr. 👍

Även om man spelat ALLA plattformare i genom tiderna, så är det ett fantastiskt plattformsspel. Det är svårt att säga något annat om man vill bli tagen på allvar. Det kanske inte är för dig, men ett väldigt bra plattformsspel är det.

Medlem

Paper Mario på 43:e plats. Och Silent Hill 2 remaken på plats 10? Jesus Christ.

Medlem

Rebirth var helt klart bäst detta året med råge. Blir kul med pc release runt hörnet kommer nog bli det spelet påsidan om wow Classic som. Jag kommer spendera mest tid på kommande året.

Medlem

Astro Bot som är helt Playstation-exklusivt? Det var oväntat. Och oklart hur man ska utläsa. Att de flesta som är benägna att rösta på FZ äger en PS5:a?

Till nästa år hade det varit intressant att se en lista uppdelat per plattform istället. Förstår idén att ha det plattformslöst eftersom mycket (kanske det mesta?) släpps på flera/alla plattformar idag, men det här kändes för mig lite oklart vem listan är till för. Hade varit mer intressant för mig att se vilka de bästa spelen till PC respektive Switch är, för det är de plattformarna jag råkar ha. Sen är det ju toppen att kunna se vilka spel som är bäst till andra system, om man är sugen på att köpa ny hårdvara.

Testpilot

Vi behöver fler weebs här på FZ

123
Skriv svar