Diskutera – Vilket spel har du lagt mest tid på i år?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Death Stranding!

Coolt! Det är ett riktigt bra spel. Kanske bland de roligaste (inte skrattmässigt) jag har kört. Hoppas du har mycket kul. Minst lika mycket som jag hade. Funderar på Director´s Cut.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Workers and Resources - ca 200h
Final Fantasy 7 Rebirth - ca 175h

Medlem

Final Fantasy VII Rebirth ohotad etta. Ca 140 timmar

Medlem

Baldur's Gate III
Starship Troopers: Extermination

Har inte koll på timmarna men de spelen toppar för min del i år.

International
Man of Mystery

1) Generation Zero
2) Elden RIng
3) Ghost of Tsushima

Åsså en hel del Cyberpunk2077 på GOG

Lite oklart på exakt antal timmar i år men.. det är nog en hel del

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Path OF exile 2, Astro bot, erdtree och rebirth.

Medlem

Balatro med god marginal. Tror det ligger på runt 250 timmar nu. En bit ifrån tvåan, Like a Dragon (RGG7, har inte hunnit till Infinite Wealth än) på ca 90.

Medlem

Cod blops 6 utan tvekan. Världens bästa spel!

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Diablo 4 eller Dragon Age Veilguard. Eller Cyberpunk.

Medlem

Empire total war, ligger mellan 1500 och 1600 timmar på det. Sedan har jag nog uppåt 2000+ på Microsoft Flight simulator samt 800-900-1000 timmar på Skyrim.

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skrivet av alex_ceci:

Första gången med Planescape eller? Hur är det att spela idag?

Njae, köpte och spelade igenom det vid release 1999. Detta var första genomspelningen på 20 år eller så, dock. Alltså, Planescape: Torment är grisbra. Det är mycket mer text- och dialogtungt än de flesta andra rollspel, och väldigt lite fokus på strider. Det är ett mer filosofiskt och groteskt tema i jämförelse med kontemporära spel som Baldur's Gate, Fallout, Icewind Dale m fl. Det är skitbra, nämnde jag det?

Om det är otroligt bra för DIG, är en annan femma. Beror på vilken toleransnivå du har för lite äldre spel, samt om du gillar eller åtminstone har lite koll på D&D 2nd edition. Om du inte har några problem med mycket läsning och är van att spela lite äldre spel så är det absolut värt att köra igenom, för det är ett av de mest välskrivna spelen som gjorts. Jag personligen tycker inte att det borde vara ett spel som är svårt att "komma in i" för någon som är lite van vid RPG, men jag är ju uppväxt med den tidens gamla crpg så allt beror ju på vad man är van vid.

Jag skrev en medlemsrecension på Planescape i höstas, där jag utvecklade mina tankar lite mer. Månadens recension enligt Inet blev det till och med, skryt skryt!

Medlem

Elite Dangerous och sen borde det bli antingen world of warships eller Baldurs Gate 3.

Medlem
  1. StarField

2. Forza Motorsport

3. Fortnite

Medlem

rimworld har jag nog flest timmar i, i år. vi lirar fortf det coop här å där. (rättning, det var fallout new vegas som vann i antal timmar!)

signatur

//monster

Medlem

394h cod
43h dragons dogma 2
37h starfield

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

rimworld har jag nog flest timmar i, i år. vi lirar fortf det coop här å där. (rättning, det var fallout new vegas som vann i antal timmar!)

Var tvungen att googla spelet, namnet lät lite sådär🫣😮.. men hoppla det finns visst en mod som heter rimjobworld till spelet😂😂😂😂🫣

Medlem

Hmm ja, har flackat runt mellan en hel del spel, men det måste väl vara Stellar Blade, eller möjligen Sid Meiers Pirates! (2004) som kniper titeln av mest spelat under 2024.

Medlem

V Rising och Kingdom Come Deliverence har ca 200 timmar var…

Medlem

Går ju inte att säga exakt men NHL 25, Black Ops 6, EA WRC och Hell Let Loose är bra kandidater. Även Mass Effect trilogin har fått sig en genomspelning som jag gör återkommande och det tar ju ett tag.

Medlem

Farming Simulator 22

Medlem

Hunt: Showdown! Såpass mycket att det hamnade på både första OCH andra plats.
Misstänker att PS5-patchen i augusti skapade detta fenomen.

Medlem

Har ganska jämn fördelning mellan:
Destiny 2 (lade ner det efter sista expansionen som var en mycket värdig avslutning på berättelsen).
Final Fantasy 14
Elden Ring
Lords of the fallen (andra spelet)
Last Epoch
Remnant 2

Medlem

Metaphor Re Fantazio 45 minuter:)

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Absolut Factorio Space Age
Sen 21 Okt tills nu och fortfarande inte klar med allt

Medlem
Skrivet av krislevin:

Coolt! Det är ett riktigt bra spel. Kanske bland de roligaste (inte skrattmässigt) jag har kört. Hoppas du har mycket kul. Minst lika mycket som jag hade. Funderar på Director´s Cut.

Jag spelade Director's Cut på PS5! Och jag hade väldigt kul med det! Otroligt spel! Ser mycket fram emot uppföljaren nu!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Njae, köpte och spelade igenom det vid release 1999. Detta var första genomspelningen på 20 år eller så, dock. Alltså, Planescape: Torment är grisbra. Det är mycket mer text- och dialogtungt än de flesta andra rollspel, och väldigt lite fokus på strider. Det är ett mer filosofiskt och groteskt tema i jämförelse med kontemporära spel som Baldur's Gate, Fallout, Icewind Dale m fl. Det är skitbra, nämnde jag det?

Om det är otroligt bra för DIG, är en annan femma. Beror på vilken toleransnivå du har för lite äldre spel, samt om du gillar eller åtminstone har lite koll på D&D 2nd edition. Om du inte har några problem med mycket läsning och är van att spela lite äldre spel så är det absolut värt att köra igenom, för det är ett av de mest välskrivna spelen som gjorts. Jag personligen tycker inte att det borde vara ett spel som är svårt att "komma in i" för någon som är lite van vid RPG, men jag är ju uppväxt med den tidens gamla crpg så allt beror ju på vad man är van vid.

Jag skrev en medlemsrecension på Planescape i höstas, där jag utvecklade mina tankar lite mer. Månadens recension enligt Inet blev det till och med, skryt skryt!

Tack för ett trevligt och uttömmande svar! Uppskattar det. Spelade nyligen igenom första Baldur's Gate, också Beamdogs version, och tyckte att det var för LITE prat, så det kunde nog passa mig med Planescape. Det jag kanske kommer tröttna på stundtals skulle däremot vara att allt ska kännas så eklektiskt, flummigt och överpretto hela tiden. Inte alls så "jord"nära som en vanlig jävla fantasivärld. Men kanske görs det rätt, även för mig!

Schysst recension också, riktigt kul skrivet. Fick lite vibbar från Svenska PC Gamer back in the days i hur du skriver. Blev nostalgisk ^^

Medlem

På Xbox har jag nog lagt några timmar på Baldurs Gate 3. N64 SM64. Ps2 sagan om konungens återkomst. Pc vanilla wow

Skrivet av alex_ceci:

Tack för ett trevligt och uttömmande svar! Uppskattar det. Spelade nyligen igenom första Baldur's Gate, också Beamdogs version, och tyckte att det var för LITE prat, så det kunde nog passa mig med Planescape. Det jag kanske kommer tröttna på stundtals skulle däremot vara att allt ska kännas så eklektiskt, flummigt och överpretto hela tiden. Inte alls så "jord"nära som en vanlig jävla fantasivärld. Men kanske görs det rätt, även för mig!

Schysst recension också, riktigt kul skrivet. Fick lite vibbar från Svenska PC Gamer back in the days i hur du skriver. Blev nostalgisk ^^

Tack, vad roligt att du gillade texten.

Ja, men det låter ju onekligen som att du borde gilla Planescape, då. Tips från coachen: investera i charisma, WIS och INT. Det är knappt inget fokus på strider och de få som finns kan dina party members lösa. Behåll bronssfären och lita inte på någon eller något, för allt är inte vad det verkar. Have fun! 🔥🔥

Blev som tidigare år mycket AoE 2 DE. Svårt att släppa perfektion

Medlem

1. Fallout new vegas, oklart exakt hur många timmar
2. Kingdom come: deliverance, kommit en bit in, cirka 45h
3. Noita, ett par snabbar rundor då och då sen ragequit adderas till cirka 40h

Spelar mest småstunder på kvällar så blir inte så långa sessioner längre. 90% spelat på steamdeck.

Skriv svar