Indiana Jones får riktigt höga betyg
Spelmässigt så verkar det riktigt skoj. Ur ett tekniskt perspektiv så är det riktigt imponerande. Och för att vara Indiana Jones så verkar det leva upp till filmerna. De höga betygen förvånar mig inte ett dugg.
Rekommenderar Digital Foundry's djupdykning, för den som vill gotta ner sig i den tekniska biten så här på kvällskvisten.
Känns inte riktigt som min typ av spel, då jag e rätt dålig på pusselspel med min dåliga tålmodighet. Inte att det är svårt spel, men jag stänger av det innan jag klarat det om det inte är iallafall goa strider o så, då blir det ibland at det hamnar i backlog-limbo i åratal
O det känns ju surt ifall man köper det för 800 spänn o när man väl klarat det så kostar det en hundring några år senare.
Men! Jäkla roligt för alla Indiana-fans att det ändå verkar va troget till filmerna och att det ändå är en legend som Troy Baker som är i rampljuset. Bara det gör nästan att spelet hoppar en 0.5 i betyg
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Låter som en konspiration...
Installerar det nu. Ska bli spännande att se hur det är. Är fortfarande smått Indy-traumatiserad från när jag som ett litet barn såg den där prellen i Temple of Doom gräva ut hjärtat ur den där stackarns bröstkorg, men det ska nog gå bra det här.
Edit: Märkte precis att Alex Jones har på sig en NASA t-shirt. Ironin är stark 😅
Ser väldigt mycket fram emot att spela det här på måndag. Som den den story-first gamer man är ska det bli intressant att se om det är en värdig uppföljare till Fate of Atlantis. Verkar ju vara något annat än Uncharted och Tomb Rider som jag inte har speciellt mycket för så förhoppningarna är stora.
Är nästan 5 timmar in i spelet, og huffamig så positivt överraskad jag är 😊 Det är ett AA-spel som sniffar på AAA-stämpeln, men hittills vet spelet sin plats och försöker inte bita av mer än det klarar av. Svårt att släppa kontrollern, men klockan börjar närma sig 3:00, så måste nog dra ett sträck där för i natt. Blir helt klart mer i morgon!
Köpa efter vad "kritikerna" tycker är som att köpa grisen i säcken.
Märkligt hur det blivit så. Förr kändes spelkritiker bättre förankrade med spelarna. Eller så har jag blivit gammal.
Är nästan 5 timmar in i spelet, og huffamig så positivt överraskad jag är 😊 Det är ett AA-spel som sniffar på AAA-stämpeln, men hittills vet spelet sin plats och försöker inte bita av mer än det klarar av. Svårt att släppa kontrollern, men klockan börjar närma sig 3:00, så måste nog dra ett sträck där för i natt. Blir helt klart mer i morgon!
Hmmm det är väl ett AAA spel? Men det kanske känns som AA?
Inte om man gör det på rätt sätt. Men man måste ha lite koll på om recensenten ifråga har samma smak som en själv annars kan det ju bli lite fel. Tycker det är mycket mer riskabelt att lyssna på pöbeln då den oftast har fel om allt här i livet.
Tycker det ser helt underbart och mysigt ut (t.ex. djungeln), speciellt efter Digital Foundrys analys. Blev lite förvånad att de tog många scener från första filmen, trodde det skulle vara mer "fristående", men det gör inget. Har längtat efter ett äventyrspel sedan Uncharted och Tomb Raider. Fullkomligt älskar dessa typer av spel.
Men fan vad många pessimister det är i tråden som har taggarna utåt. Ser detta spel på något sätt ut att klassas som dåligt, med tanke på den dryga inställningen vissa har? Strunta i en sekund vad kritikerna säger, vad säger magkänslan er när ni tittar på videorna? Min magkänsla säger att det osar kvalité rakt igenom, men att fiende A.I:n måste patchas, då de verkar vara lite korkade just nu.
Annars har jag fullt upp med Persona 3, men kommer sätta tänderna i detta spel när chansen ges. Funderar på om jag ska titta igenom filmerna (sjukt längesen) innan spelet 🤔
Och därför bildar man sig egen uppfattning och köper efter egen känsla.
Förstår inte den här besattheten av att få bekräftelse från främmande människor på internet och diverse spelsidor.
Köp om DU vill eller köp inte om DU inte vill.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Men fan vad många pessimister det är i tråden som har taggarna utåt. Ser detta spel på något sätt ut att klassas som dåligt, med tanke på den dryga inställningen vissa har? Strunta i en sekund vad kritikerna säger, vad säger magkänslan er när ni tittar på videorna? Min magkänsla säger att det osar kvalité rakt igenom, men att fiende A.I:n måste patchas, då de verkar vara lite korkade just nu.
Kan ju gissningsvis ha att göra med att det bara finns på pc/Xbox än så länge. Finns många konsollkrigare här i världen tyvärr.
Har inte varit ett dugg sugen på detta tycker det ser sådär ut och har varit negativ mot att det inte är tredje person men efter alla positiva omdömen blir det fan ett köp ändå ser till och med fram emot att spela Indy Jonas nu Dock annat som ska spelas först så det får vänta!
Hmmm det är väl ett AAA spel? Men det kanske känns som AA?
Jag vet inte vad de marknadsför spelet som, men det är uppenbart ett typiskt AA-spel som flirtar lite med AAA när man ser på produktionsvärdet och skalan. Spelet har inte haft en AAA-budget av spelet att döma, men det kanske räcker med att spelet är hög profil och ges ut av Microsoft?
Men begreppet är väl lite skevt nu för tiden när man kallar spel som GTA och Last of Us 2 för AAA. Det är en enorm klyfta mellan dessa spelen och Indy.
Edit: Lite omformuleringar.
Förstår inte den här besattheten av att få bekräftelse från främmande människor på internet och diverse spelsidor.
Exakt. Hade jag enbart gått efter vad andra tycker så hade jag missat en hel del spel som folk har sågat. Minns inte vilket spel (via GP), var något år sedan, tyckte verkligen om det. Tänkte att jag skulle kolla vad andra tyckte efteråt och blev förvånad över hur många som tyckte att spelet var skit haha.
Ser jag ett spel som ser tillräckligt intressant ut så spelar jag det. Fokuserar mig inte allt för mycket på betygen de fick. Ser vissa undvika spel bara pga att deras favorit youtuber eller spelsida gav ett svalt betyg, som om deras åsikt är universal, istället för att åtminstone bilda sig en egen uppfattning vid en rea längre fram.
Jag bryr mig inte så mycket vad kritiker säger jag går efter mina egna ögon och det har funkat bra hittills. Hade jag lyssnat på vad dom säger så hade jag nog missat många spel jag anser varit bra. Spel som Star wars outlaws och Dragon age veilguard hade man nog inte köpt med tanke på hur mycket skit dom fick =). Men sen förstår jag också att det är en pengar fråga och att man inte vill köpa grisen i säcken.
För att folket nu för tiden är svaga individer, låter andra tänka för dem själva.. Är så med allt nu för tiden tyvärr