Sämsta spelet du spelat igenom?
Min barndomskompis hade Dogs of War till Atari ST. Grymt bra spel 🤩
Det fräcka är att det fortfarande håller pga svårighetsgraden. Bara ta hem en polare på coop-spelkväll framför tvn med några bärs. Det blir inte böttre än så 😊
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Var lite nyfiken på hur den samlade bilden såg ut, så jag adderade alla spel i ett dokument och gjorde en snabb infographic ovan (sorry att den blev rörig)
Källan är min sammanställning i Google Docs. Tog ut nästan alla spel som nämndes i tråden i negativ bemärkelse, oavsett om man nämnde ett eller flera, så när som på ett par stycken som jag inte uppfattade som underbyggda.
<Uppladdad bildlänk>
Var lite nyfiken på hur den samlade bilden såg ut, så jag adderade alla spel i ett dokument och gjorde en snabb infographic ovan (sorry att den blev rörig)
Källan är min sammanställning i Google Docs. Tog ut nästan alla spel som nämndes i tråden i negativ bemärkelse, oavsett om man nämnde ett eller flera, så när som på ett par stycken som jag inte uppfattade som underbyggda.
Snyggt ändå! Tror dock en omröstning hade funkat som bättre grund för en sammanställning, det var ett par spel som nämndes i tråden som jag hoppade över att nämna just av den anledningen, och även spel som en del nämnde som fick mig att tänka "just det, det hade jag förträngt!". ^^
C&C4 ställer jag mig liksom bakom till 200% även om jag inte nämnde det i mitt inlägg, plågade mig också igenom skiten.
Sen finns det många spel där spelserien borde gjort att jag skulle spela det längre, men där det tog emot för mycket. Dawn of War 3 är ett lysande exempel. Kom nog halvvägs innan jag begravde det så långt ner i mina digitala vrår jag kunde.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Kul! Kommer du ihåg vilka ändringar dom gjorde för att spelet blev bättre? Ja, får nog titta mer på moddar när det kommer till TW Rome, endast kört officiella versionen.
Nja, det var rätt länge sen nu. Men det var iaf spelbart. Vid release var det sjuka prestandaproblem och det kunde ta flera minuter att vänta på sin turn. Sen tillkom väl en del content kan jag tänka. Men moddar jag brukar fokusera på är AI-förbättringar, variation på trupper, samt lite gameplay fixes. Finns ofta färdiga paket som innehåller en rad moddar, t.ex. Radious Total War Mod.
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Kom på att jag måste nämna Line of Sight: Vietnam. Vilket dåligt spel alltså, även för 2004 års standard... taktiskt shooter och stealth utan någon form av fungerande taktiskhet eller stealth. Och då hade ändå Splinter Cell (2003) Rainbow Six 1-3 (1998 - 2003) banat vägen för den typen av spel.
Snyggt ändå! Tror dock en omröstning hade funkat som bättre grund för en sammanställning, det var ett par spel som nämndes i tråden som jag hoppade över att nämna just av den anledningen, och även spel som en del nämnde som fick mig att tänka "just det, det hade jag förträngt!". ^^
C&C4 ställer jag mig liksom bakom till 200% även om jag inte nämnde det i mitt inlägg, plågade mig också igenom skiten.
Sen finns det många spel där spelserien borde gjort att jag skulle spela det längre, men där det tog emot för mycket. Dawn of War 3 är ett lysande exempel. Kom nog halvvägs innan jag begravde det så långt ner i mina digitala vrår jag kunde.
Tack! Ja, jag hade tänkt skriva att det var mer en kul grej än något statistiskt bevisat Jag delade just din känsla "what, hur kan det spelet nämnas i detta sammanhang?" av missa spel och ville försöka få fram mer om spelen som nämndes. Frågeställningen och svaren är ganska intressanta i sig, för de flesta verkar överens om att ett genomuselt spel spelar man inte genom utan avinstallerar och hoppar vidare till nästa. Då är det intressant att se vilka spel som klarar av den gallringen
Jag börjar närma mig slutet av Metroid: Prime.
Det är egentligen ett rätt OK spel, men jag har lagt ner det många gånger då jag inte känt varför man ens ska ner på den planeten och krångla. De första 3-4 timmarna fattar jag inte ens varför man inte bara kan ta skeppet och åka till en roligare planet?
Jag gillar heller inte att man behöver springa fram och tillbaka helt vilsen tills kartan berättar att du ska faktiskt inte ens leta på den här sidan av planeten.
Spelet är bättre med en walkthrough tycker jag. Nu ska jag hämta Phazon Suit eller vad den hette. Sen resterande artefakter och slutbossarna.
Spelmekaniskt och ljudmässigt är spelet bra, om än motståndet i form av trash mobs och bossar inte är så roligt. Sen kom det plötsligt jobbiga pirater som kan faktiskt kan ha ihjäl mig. Väldigt obalanserat motstånd kan jag tycka.
I större delen av spelet är man vilse i en värld av trash mobs och otillfredsställande plattforming. Efter några timmar springer jag hellre förbi fienderna än slåss. Jag har inte spelat 2D-metroid så mycket, men där var åtminstone både fienderna och plattformandet bättre.
Spelet har en riktigt cool tematisk och animerad huvudmeny med bra musik och så. Det är nog det ställe jag uppskattar mest i spelet.
Spelet förtjänar 2 av 5 FZ i min bok.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Jag börjar närma mig slutet av Metroid: Prime.
Det är egentligen ett rätt OK spel, men jag har lagt ner det många gånger då jag inte känt varför man ens ska ner på den planeten och krångla. De första 3-4 timmarna fattar jag inte ens varför man inte bara kan ta skeppet och åka till en roligare planet?
Jag gillar heller inte att man behöver springa fram och tillbaka helt vilsen tills kartan berättar att du ska faktiskt inte ens leta på den här sidan av planeten.
Spelet är bättre med en walkthrough tycker jag. Nu ska jag hämta Phazon Suit eller vad den hette. Sen resterande artefakter och slutbossarna.
Spelmekaniskt och ljudmässigt är spelet bra, om än motståndet i form av trash mobs och bossar inte är så roligt. Sen kom det plötsligt jobbiga pirater som kan faktiskt kan ha ihjäl mig. Väldigt obalanserat motstånd kan jag tycka.
I större delen av spelet är man vilse i en värld av trash mobs och otillfredsställande plattforming. Efter några timmar springer jag hellre förbi fienderna än slåss. Jag har inte spelat 2D-metroid så mycket, men där var åtminstone både fienderna och plattformandet bättre.
Spelet har en riktigt cool tematisk och animerad huvudmeny med bra musik och så. Det är nog det ställe jag uppskattar mest i spelet.
Spelet förtjänar 2 av 5 FZ i min bok.
Håller faktiskt med dig lite! Jag kom till sista(?!) Området innan jag tröttnade. Och la ifrån mig spelet och nu glömt bort större delen av spelet.
Dread var många gånger roligare igenom!
Rastaration @ PSN & Twitch