Farming Simulator 25 säljs i 2 miljoner exemplar på en vecka
Varav hälften är en extra licens för att starta en dedikerad server
Blir inget köp förens man kan köpa 2 licenser till priset av en.
Seriöst, måste man ha en hel extra spellicens för att köra en dedikerad server? 🤨
Vad gör man egentligen i det här spelet? Bondgårdar, så klart, men vad är liksom end game? Kan man köpa mer mark, nya verktyg och fläskigare traktorer osv eller ? I Stardew Valley tjänar man ju in cash för att spendera på 1 000 olika grejer, är det liknande gameplay loop i detta?
Vad gör man egentligen i det här spelet? Bondgårdar, så klart, men vad är liksom end game? Kan man köpa mer mark, nya verktyg och fläskigare traktorer osv eller ? I Stardew Valley tjänar man ju in cash för att spendera på 1 000 olika grejer, är det liknande gameplay loop i detta?
Olika grödor kräver olika redskap. Finns kanske inte riktigt 1000 grejer att köpa men det finns bra många olika maskiner och tillbehör. Kan odla spannmål, potatis, ris, majs, vindruvor mm. Sedan kan du syssla med djur och avverka skog.
Ja man köper mark, man kan modifiera kartan om man vill. Man utvecklar från att bara sälja i första led (tex grödorna man odlat) till hela produktkedjan.
Allt man gör kräver olika utrustning och allt finns från den simpla till den mest avancerade och trakotorer osv som klarar dra större utrustning mm.
Seriöst, måste man ha en hel extra spellicens för att köra en dedikerad server? 🤨
Jepp! Giants har påstått att det är pga piratkopiering och bla bla bla bla bla bla.... Mest tror jag att det är för att de får lite royalty för att promota en server-uthyrare och vissa köper en extra kopia för en egen dedikerad server. Vilket jag själv gjorde för FS22. Never more.
haha gött när sådant här spel går bättre än senaste dragon age
Vi gamers slutar aldrig att förvåna!
Bättre än Avatar och Star Wars också som på pappret iaf borde vara storsäljare precis som Dragon Age. Och bättre än världens första AAAA spel Skull & Bones och Sonys dunder satsning Concord. Gamers är fasen helt oberäkneliga haha
Min lillebror köpte Farming Simularor nytt & inplastat, jag ska hjälpa honom att installera och vi får "CD key invalid". Jag försöker kontakta företaget med fick aldrig nåt svar över huvud taget.
Länge sedan, men jag vet inte. Det var ju det där med första intrycket...
Jag har ångrat mig. AIn har gått från 2 hjärnceller till 1
Huuur är det ens möjligt? 😂
486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)
Olika grödor kräver olika redskap. Finns kanske inte riktigt 1000 grejer att köpa men det finns bra många olika maskiner och tillbehör. Kan odla spannmål, potatis, ris, majs, vindruvor mm. Sedan kan du syssla med djur och avverka skog.
Ja man köper mark, man kan modifiera kartan om man vill. Man utvecklar från att bara sälja i första led (tex grödorna man odlat) till hela produktkedjan.
Allt man gör kräver olika utrustning och allt finns från den simpla till den mest avancerade och trakotorer osv som klarar dra större utrustning mm.
Ah, fattar. Tack för svar! Borde ta en titt på det här nångång, men blir kanske först nästa årgång
Bättre än Avatar och Star Wars också som på pappret iaf borde vara storsäljare precis som Dragon Age. Och bättre än världens första AAAA spel Skull & Bones och Sonys dunder satsning Concord. Gamers är fasen helt oberäkneliga haha
Mja, "farming"-genren har väl varit riktigt stor ganska länge nu, tycker jag. Det är väl trevligt att det finns alternativ till en massa pangpang, androgyna alver och smurf-aliens.
Jag har ångrat mig. AIn har gått från 2 hjärnceller till 1
Då är det isåfall user error. Funkar klockrent tillsammans med GPS
Då är det isåfall user error. Funkar klockrent tillsammans med GPS
Ja, det funkar bättre när de väl kommer fram... om de kommer fram...
För är det user error när AIn vägrar loopa 50% av gångerna, trots att det är till samma ställe? Eller "no field found" med weeder, men inte cultivator? Eller tar varenda små-väg den hittar på väg från A till B istället för den stora vägen?
Och sen har vi ju detta ställe....
Min lillebror köpte Farming Simularor nytt & inplastat, jag ska hjälpa honom att installera och vi får "CD key invalid". Jag försöker kontakta företaget med fick aldrig nåt svar över huvud taget.
Länge sedan, men jag vet inte. Det var ju det där med första intrycket...
Är det en Giants licens eller en Steam licens ni köpt? Ena registreras och laddas ned på spelets hemsida och andra från Steam som vanligt. Man får inte med båda i ett
i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070
För är det user error när AIn vägrar loopa 50% av gångerna, trots att det är till samma ställe? Eller "no field found" med weeder, men inte cultivator? Eller tar varenda små-väg den hittar på väg från A till B istället för den stora vägen?
Haha. Fastnat där 100 ggr.
Löste sig om man får den att köra andra hållet. (Höger på kartan)
När man skall mot norr.
Men hoppas dom fixar lite med AI och inte bara lägger till andra grejer.
Många saker inte AI kan. Ex plocka straw och swathing.
Och ibland köra 50m och unloada.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Haha, det där stället ja. Är nog med exakt det där i videon till min recension. AI:n vägrar bete sig där och med weedern. Annars har den betett sig rätt bra för min del. Gillar hur den följer åkergränserna sådär gulligt. Finns ju buggar, men är fan inget jämfört med FS22.
I am the black wizards.
Det som irriterar mig med att säga åt AIn att köra punkt A till punkt B är att den inte hittar enkla saker.
Jag brukar köra till närmaste "stora" väg och starta AIn därifrån, sen istället för att köra in i min farm så säger jag åt den att stanna på vägen utanför entrén. Stor väg hela vägen, några korsningar men inget som den inte borde klara. "I'm afraid I can't let you do that, Dave." Sen någon gång så säger jag screw it, kör till detta fält från mitten av min farm och den kör iväg utan problem.
Jag finner inte någon konsistens i det hela, tror det är mest störande. Jag hade kört två traktorer till affären för att hämta mina nya köp. Traktor 1 tar nya släpet och AI'n kör perfa dit jag vill. Traktor 2 får exakt samma rutt, klarar inte av det. Gör rutten enklare, kan inte hitta vägen. Efter X försök ger jag upp och kör tillbaka den själv.