Remasters av Warcraft 1 och 2 släpps... nyss
Riktigt taggad på det här! Övriga surgubbar som alltid ska lipa över att det var bättre förr hit och dit kan ju dra något sunkigt över sig
Ja helt klart, ingen ska väl få kritisera Blizzard? 🥰 Don't you guys have phones?
OnT tycker jag WC1-"remastern" såg rent bedrövlig ut. Det fanns halvdassiga Warcraft-kloner för 20-25 år sedan och det här påminde mig väääldigt mycket om en sådan snarare än någonting annat. WC2 såg väl okej ut, antar jag. Varken mer eller mindre. WC3 Reforged har jag inte direkt brytt mig om efter det svala mottagandet, kanske är värt att plocka upp någon gång.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Riktigt taggad på det här! Övriga surgubbar som alltid ska lipa över att det var bättre förr hit och dit kan ju dra något sunkigt över sig
Kan inget annat än att hålla med.
Orka sura över sånt här liksom:
Det är helt klart en remaster
Definitivt inget som tyder på att detta håller samma nivå som en programmering 1 kurs i gymnasiet när man kollar hur man inte ska rita 2D-spel...
Nämen ojdå... Skall vi leka "Hitta enheterna de glömde remastra" - leken?
Kan inget annat än att hålla med.
Orka sura över sånt här liksom:
https://i.imgur.com/6VFghqR.png
Det är helt klart en remaster
https://i.imgur.com/dCEBBMK.png
Definitivt inget som tyder på att detta håller samma nivå som en programmering 1 kurs i gymnasiet när man kollar hur man inte ska rita 2D-spel...
https://i.imgur.com/gBvgCC5.png
Nämen ojdå... Skall vi leka "Hitta enheterna de glömde remastra" - leken?
Ser inte ens vad det är du vill visa i de markerade områdena? Men hur som helst så ser jag det som en klar förbättring, dem gamla spelen är för mig helt ospelbara pga hur illa de åldrats.
Ja helt klart, ingen ska väl få kritisera Blizzard? 🥰 Don't you guys have phones?
OnT tycker jag WC1-"remastern" såg rent bedrövlig ut. Det fanns halvdassiga Warcraft-kloner för 20-25 år sedan och det här påminde mig väääldigt mycket om en sådan snarare än någonting annat. WC2 såg väl okej ut, antar jag. Varken mer eller mindre. WC3 Reforged har jag inte direkt brytt mig om efter det svala mottagandet, kanske är värt att plocka upp någon gång.
Blizz ska kritiseras, tro mig när jag säger att jag har ett riktigt love-hate relationship till blizz men det räcker deras namn nämns så ska det alltid klagas på allt oavsett vad lol.
Tycker dom kunde ha ansträngt sig lite mer ändå, ser så där ut, spelar heller wc2 remaken i reforged. Med det sagr blir det dock nog ändå ett köp av nostalgiska skäl. Kul ändå att det faktiskt gjordes en remake.
Köp det absolut inte av denna anledning, det är ju precis vad de vill. Vi gör ett halvbra jobb, kastar in lite bloom och säljer på alla det för 50 USD.
Det enda jag kan ge blizzard är att de troligen inte alls visste hur de skall göra grafiken i en remaster av ett 2dspel.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det är inga remakes.
Det är remasters ämnade att funka på moderna system.
Och där verkar Blizzard ha lyckats.
WC2 remastered crashar när jag försöker starta spelet, så jag vet inte om jag är villig att hålla med just nu.