Diskutera – Vad mumsar och klunkar du när du spelar?

Medlem

Alltför upptagen med att spela för att äta. Men det händer att jag reser mig från soffan och går till köket och dricker något då och då, vanligtvis apelsinsaft, speciellt vid långa laddningstider eller dylikt.

Medlem

Kör enbart kaffe när jag lirar. Förr i tiden satt jag med en talrik i handen och käkade medans jag surfade.

Medlem

På sin höjd Coca Cola Zero. Att äta kommer aldrig på tal, jobbigt nog att hålla tangentbordet rent från damm och vanligt handklägg!!!

Medlem

Nåt kraftigt rödvin om det är helg och nån bira, spelar cod som bäst efter några glas sen går det fort neråt så det gäller att balansera intaget noga. Till det brukar jag nypa en påse polly.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Fernet och släggöl!
Brukar komma undan med positiv k/d

Du balanserar på en knivsägg 🙂

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Fanta Zero eller alkoholfri öl. Sällan snacks.
Helst starköl när man lirar med polare dock, men det är sällan bakfyllan är värt det nuförtiden.

Medlem

Dillchips med dilldip! Oslagbar kombo som passar alla spel, gärna tillsammans med lite cola.

Medlem

Vanligtvis vatten om något intas alls. Är det fredag och något lugnt spel kanske det blir en wirre.

Medlem

Dricker generellt alldeles för mycket öl (tyvärr) och så även när jag spelar. Nu med småbarn blir det mest spelande på sena kvällar så då har jag intalat mig själv att jag kan unna mig. Sen blir det antingen chips eller vingummin. Flott på mus eller handkontroll bekommer mig inte jättemycket faktiskt

KoP
Medlem

Kan dricka en Cola Zero. Äter aldrig när jag spelar, har inte behovet och så blir det bara snusk på handkontrollen.

Medlem

Möjligtvis kaffe på morgonen eller läsk + jordnötter på en fredag/helg som intas via ett glas så jag inte behöver röra dom. Inget som smular eller fettar av sig kommer nära datorbordet! Hatar när det blir kladd på grejorna!

Killen på grillen tittade konstigt på mig idag när jag bad om en gaffel till mina pommes

Medlem

Dricka: pepsi max med limeklyftor, old fashioned eller en El Diablo.

Äta: polly eller nån mörk choklad.

Om jag känner mig frusen eller hängig blir det te med nån mjuk kaka, gärna dammsugare 😋

Medlem

Polly, Plopp, godispersikor, kinder maxi. Monster Ultra white.

Till film är det ostbollar, går fan inte att spela när man äter dom.

Medlem

Kaffe är ju det göttigaste men funkar inget vidare eftersom jag oftast brukar spela sent på kvällen när familjen somnat. Inget får jag svara då^^.

Snax är ju annars ett big NONO tycker jag. Minns att jag hade en kompis över under Wii-tiden och vi åt ostbollar och spelade. Handkontrollens stickor är fortfarande gula!

Medlem

Tuggar fragga.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Riskera kladd i handkontrollen? Nej tack. Men te, vatten och en och annan läsk har ju runnit ner.

Precis, inget kladd med kontrollerna. Dricker mest vatten vid snusbyten.

Medlem

Jag spelar enbart enspelar-spel så jag kan pausa när jag vill och ta en liten godis/ fika/ dryckes-paus. Det är viktigt att fylla på energin och gör spelstunden till en så positiv tid som möjligt. Favoriten är salta balkar, godisnappar, vingummin och Djungelvrål

signatur

War, War never changes...

phi
Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Precis, inget kladd med kontrollerna. Dricker mest vatten vid snusbyten.

Gamer lifehack; ätpinnar.

Medlem

Min kopp te är alltid med.

signatur

Well I ain't evil. I'm just good looking.

Medlem

Ni som äter chips samtidigt som ni spelar borde fan buntas ihop å slås ihjäl.......

(Ja jag skämtar)

(Eller?)

Medlem

Möe snus, vit monster och så fort det går att inhandla, litervis med julmust rätt in bara. Äta det något så är det allt ifrån choklad till lösgodis eller en bytta Ben & Jerry.

Medlem

alldeles för mycket Pepsi max men också väldigt mycket Loka Päron.
Också kan det bli någon öl när jag kör hunt showdown med the boys.

Äter aldrig något eftersom jag hatar kladdiga/smutsiga kontroller. Kan väl dricka kaffe eller te till, det funkar. Inget mer spännande än så, man är ju ingen barbar med doritos-fingrar liksom

Medlem

Dricker kaffe och det kan även hända att en och annan Zeunerts julmust slinker ner såhär års

Käkade mycket godis och snacks förr även under spelandet men försöker dra ner på det så nu håller jag mig mest till kaffe.

Annars snusar jag också som besatt.

Medlem

Vatten, vatten, vatten, ibland någon enstaka öl. Aldrig något med socker. Ibland salta kex.
Alla åren av LAN:ande med liter efter lite med cola, godis och micropizza satte sina spår och utrotade min troligen redan sparsmakade tarmflora. Nu är man gammal och väldigt limiterad i vad som går att moffa utan hårda repressalier.

Medlem

En helkokt falukorv och kokvattnet i ett stort glas med sugrör.

Medlem

varierar mellan frukt o godis o chips o nötter. Dricker allt från kranvatten till en rom o cola 😀
Börjat käka nötter o popcorn mer än chips o dricler bara zero sen ett par år tillbaka. Så håller mig lagom men börjat fundera på och förbättra det o se om ja kan gå ner mer i vikt o samtidigt kunna livsnjuta 😅
Pro tip för tangentbord cleanup är sprittvättlapåar 70% eller så. Torkar bort chips fettet riktigt bra!

Mat som fungerar bra vid datorn är saker som inte kladdar för mycket och att man skurit upp det i förväg.
Har kommit fram att civ 6 är riktigt trevligt o lira medan man käkar då man behöver bara musen o det är svårt att bli stressad o riskera att välta ut ett glas eller så när mam spelar det.
Snacks morötter är sjukt nice o äta då dem är sådär lagom torra 😁

Daz
Medlem

Jag dricker KALLT!!! kranvatten när jag spelar. Något enstaka sällsynt tillfälle har det slunkit ned en kopp te också vid spelandet (Om sambon är sugen på te och frågar om jag också vill ha en kopp).

Äter gör jag vid matbordet tillsammans med sambon och barnen.
Skulle aldrig få för mig att äta när jag sitter och spelar. Gillar inte grisiga tangentbord, möss, handkontroller.

Medlem

Kaffe eller kallt kranvatten, på helgen kan jag lyxa till det med pepsi max 🤣

signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Äter inget när jag spelar men blir jag törstig dricks det vatten, kolsyrat vatten eller kaffe. Ramlösa hallon/äpple är lite av en favorit nu.

Skriv svar