Snabbkollen – Ska du spela Dragon Age: The Veilguard?

Robot
Snabbkollen – Ska du spela Dragon Age: The Veilguard?
Releasehästryttare

Nej men blir kolla på en lets play från en CC som gillar spelen mer än mig!

Finns så mycket andra bra spel nu så har ingen brådska direkt. T.ex. Metaphor

Releasehästryttare
Skrivet av Bävern.Bäversson:

Finns så mycket andra bra spel nu så har ingen brådska direkt. T.ex. Metaphor

Sitter och lyssnar på deras OST i bakgrunden nu, grymt bra, förmodligen bästa i år!

Geeks Gaming

Njae inte direkt. Har lite andra spel att köra först och det finns en överhängande risk att det drar ut på tiden med tanke på att de spelen är bla metaphor! Sen kommer ju (förhoppningsvis) stalker 2 också inom kort.

Skit i debatten med sommar/vintertid, vi behöver fler timmar på dygnet 😫

Medlem

Absolut inte.

Medlem

Det verkar inget vidare just nu så det får snällt vänta tills det har kommit patchar, mods och landat i reakorgarna.

signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

60 sekunders sammanfattning

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har fullt upp med Kingdom Come Deliverance och Cyberpunk. Sen blir det den årliga genomspelningen av Nox. I'm good.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Ser ut som ett barnspel det tilltalar inte mig. Finns så många andra bra spel idag så jag har fullt upp!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det verkar inget vidare just nu så det får snällt vänta tills det har kommit patchar, mods och landat i reakorgarna.

Digital Foundry tokhyllar det rent tekniskt på PC i alla fall. Det bästa skicket ett PC-spel har varit i vid release på en väldigt lång tid. ”Simply brilliant!” och i en ”very polished state”.

Dragon Age: The Veilguard - Simply Brilliant On PC - DF Tech Review: https://youtu.be/OjawnIC81nE?si=wmJwx7uIkpjmoPt7

Medlem

Lär Prova EA Play Pro för att se det, då vi kör streams via Discord där polarna vill se en lida av bad writing som tyvärr Bioware har lidit av länge. Av det man har fått se, vägen Bioware har valt med detta spel, och all influens från Sweet Baby Inc vars huvudfokus är forcerat DEI med cringe dialog är man orolig.

Redaktör
Ponny

Ställer mig i det avvaktande hörnet. Kanske t.o.m. nej-hörnet. Det tilltalar inte mig, men det är klart: om jag nån gång får tummen ur och spelar DA1, 2, 3 hade det känts logiskt att även testa fyran. Men! Har definitivt inte bråttom dit.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Blir garanterat ett köp, av allt jag läst så verkar det pricka in många saker som lockar med DA spelen rent personligen.

Medlem

Blir ett senare köp när det finns lite tid att lägga på den här typen av spel. Tycker att karaktärsdesignen är lite skum men stör mig inte på det så mycket som andra verkar göra. Miljöerna ser ju riktigt jäkla fina ut. Combat verkar lite sådär men egentligen inte gillat combat i något dragon age tidigare heller oavsett utformning. Verkar ju vara lite samma som Guardians of the galaxy med cooldowns. Inte superkul, inte värdelöst.

Medlem

Nedräkningen har börjat. Har laddat upp med att läsa novellsamling och lyssna på podcast. Kan bli en sen kväll imorgon.

Medlem

Gillar världen de byggt upp och även om kvalitén har varierat mellan de tidigare spelen så har jag gillat huvudstoryn, så kommer nog spela det för att få en fortsättning på den. Blir dock att vänta ett tag och troligtvis köp på nån rea i framtiden.

Medlem

Spelet lockar inte särskilt mycket då det verkar avvika från vad jag gillade med DA 1 och 2 både spelmässigt och grafiskt. Hoppar över detta men hoppas det ger de som gillar det många timmar av nöje.

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Nej. Jag gillade Origins för att det var mer som ett klassiskt RPG och den dystra stämningen, det var annorlunda. Sen gick det utför.
Veilguard kan lika gärna tillhöra ett helt annat IP av det jag sett.

signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Tror jag avstår med tanke på FZ review och EA verkar själva sätta sista spiken i kistan ->
https://www.youtube.com/watch?v=LDRVdfzHXDI
Sen är jag väl lite mer kräsen med tanke på min backlog numera

Flakmonkey

Avvaktar, inte för att jag tror det är dåligt på något sätt, men det finns gott om annat att ta sig igenom först

Medlem
Skrivet av Balunan:

Digital Foundry tokhyllar det rent tekniskt på PC i alla fall. Det bästa skicket ett PC-spel har varit i vid release på en väldigt lång tid. ”Simply brilliant!” och i en ”very polished state”.

Dragon Age: The Veilguard - Simply Brilliant On PC - DF Tech Review: https://youtu.be/OjawnIC81nE?si=wmJwx7uIkpjmoPt7

Det är inte intrycket jag fått av allt jag sett hittills, så blir till att vänta.

signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Helt ointresserad. Inte varit något större fan av Bioware sedan typ Baldur's Gate 2. De tappade mig helt när de började med 3D-spel. Har gott om mer högprioriterade spel att ta mig an.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är inte intrycket jag fått av allt jag sett hittills, så blir till att vänta.

Bara för att vara på den säkra sidan men du vet att det handlar om den tekniska kvaliteten, inte story, spelmekaniskt eller något sådant?

Medlem

Avvaktar till det kommer till EA Play/GamePass och testar det då.

Medlem

Faktiskt inte. Jag är fortfarande upptagen med Baldurs Gate 3.

Medlem

Nej.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Rico01:

Bara för att vara på den säkra sidan men du vet att det handlar om den tekniska kvaliteten, inte story, spelmekaniskt eller något sådant?

Ens egna uppfattning från att inte ens ha testat spelet stämmer nog bättre än DF:s långa video där de i timmar har analyserat spelet bildruta för bildruta. De hittar dessutom säkert bara på.

Medlem

Jag kommer lira, har förbeställt. Var skeptisk efter första trailern men efter dom visat mer ser det rätt kul ut, är knappast någon GOTY-kandidat men tror inte det blir dåligt, och jag vill gärna se säcken knytas ihop efter inquisition.

123
Skriv svar