Snabbkollen – Ska du spela Dragon Age: The Veilguard?
Finns så mycket andra bra spel nu så har ingen brådska direkt. T.ex. Metaphor
Sitter och lyssnar på deras OST i bakgrunden nu, grymt bra, förmodligen bästa i år!
Njae inte direkt. Har lite andra spel att köra först och det finns en överhängande risk att det drar ut på tiden med tanke på att de spelen är bla metaphor! Sen kommer ju (förhoppningsvis) stalker 2 också inom kort.
Skit i debatten med sommar/vintertid, vi behöver fler timmar på dygnet 😫
Det verkar inget vidare just nu så det får snällt vänta tills det har kommit patchar, mods och landat i reakorgarna.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
60 sekunders sammanfattning
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Det verkar inget vidare just nu så det får snällt vänta tills det har kommit patchar, mods och landat i reakorgarna.
Digital Foundry tokhyllar det rent tekniskt på PC i alla fall. Det bästa skicket ett PC-spel har varit i vid release på en väldigt lång tid. ”Simply brilliant!” och i en ”very polished state”.
Dragon Age: The Veilguard - Simply Brilliant On PC - DF Tech Review: https://youtu.be/OjawnIC81nE?si=wmJwx7uIkpjmoPt7
Lär Prova EA Play Pro för att se det, då vi kör streams via Discord där polarna vill se en lida av bad writing som tyvärr Bioware har lidit av länge. Av det man har fått se, vägen Bioware har valt med detta spel, och all influens från Sweet Baby Inc vars huvudfokus är forcerat DEI med cringe dialog är man orolig.
Blir ett senare köp när det finns lite tid att lägga på den här typen av spel. Tycker att karaktärsdesignen är lite skum men stör mig inte på det så mycket som andra verkar göra. Miljöerna ser ju riktigt jäkla fina ut. Combat verkar lite sådär men egentligen inte gillat combat i något dragon age tidigare heller oavsett utformning. Verkar ju vara lite samma som Guardians of the galaxy med cooldowns. Inte superkul, inte värdelöst.
Nej. Jag gillade Origins för att det var mer som ett klassiskt RPG och den dystra stämningen, det var annorlunda. Sen gick det utför.
Veilguard kan lika gärna tillhöra ett helt annat IP av det jag sett.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Tror jag avstår med tanke på FZ review och EA verkar själva sätta sista spiken i kistan ->
https://www.youtube.com/watch?v=LDRVdfzHXDI
Sen är jag väl lite mer kräsen med tanke på min backlog numera
Avvaktar, inte för att jag tror det är dåligt på något sätt, men det finns gott om annat att ta sig igenom först
Digital Foundry tokhyllar det rent tekniskt på PC i alla fall. Det bästa skicket ett PC-spel har varit i vid release på en väldigt lång tid. ”Simply brilliant!” och i en ”very polished state”.
Dragon Age: The Veilguard - Simply Brilliant On PC - DF Tech Review: https://youtu.be/OjawnIC81nE?si=wmJwx7uIkpjmoPt7
Det är inte intrycket jag fått av allt jag sett hittills, så blir till att vänta.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Det är inte intrycket jag fått av allt jag sett hittills, så blir till att vänta.
Bara för att vara på den säkra sidan men du vet att det handlar om den tekniska kvaliteten, inte story, spelmekaniskt eller något sådant?
Faktiskt inte. Jag är fortfarande upptagen med Baldurs Gate 3.
Bara för att vara på den säkra sidan men du vet att det handlar om den tekniska kvaliteten, inte story, spelmekaniskt eller något sådant?
Ens egna uppfattning från att inte ens ha testat spelet stämmer nog bättre än DF:s långa video där de i timmar har analyserat spelet bildruta för bildruta. De hittar dessutom säkert bara på.