Medlem
Max Mustard

Tänkte recensera spelet Max Mustard.

Max Mustard är ett linjärt "3d plattformsspel" där man samlar mynt och räddar mudpuffs från den onda skurken.
Det är en simpel story som är typiskt genren.

Gameplay

Spelet är klassiskt 3d plattformare där man styr Max Mustard, hoppar och samlar mynt och räddar "mud putts" som sitter instängda i burar.
Det är klassiskt likt Mario med fiender man hoppar på och block man kan slå sönder eller hoppa på osv.
Vissa banor får man själv interagera i med att man slår ett block som skickar ett vapen/tillbehör till spelaren.

Banorna varierar mellan olika typer där vissa banor förekommer med låg gravitation, eller bland molnen där man studsar högt på moln-plattformar eller i rymden med låg gravitation.
Mellan banorna sitter man i Max Mustard minibussen. Där har man överblick över en klassisk "världskarta" som man flyttar en liten Max mellan banorna. Det finns även en shop där man kan köpa uppgraderingar för guldmynten man samlar.

Spelet är bra, är man ett plattforms-fan kanske tom mycket bra.
Banorna är varierande men jag skulle föredra att det likt Mario spelen var ett mer fast tema mellan världarna.
Spelet är inte jättelångt det innehåller 40-banor på 4 "världar" så det är väll därför det inte skiljer nått.

Är man plattforms-veteran så ser jag inte spelet som speciellt svårt, utan mer av det lättare laget.
Man kan dock återkomma och förlänga totala speltiden med att försöka samla in alla mudputts och mynt för att köpa alla upgrades om man vill 100% spelet.

Summering

Jag ger spelet en stark 3, det är ett välgjort och roligt spel från liten studio trots allt, och gillar man plattformsspel kan jag se att man gillar det än mer och komma tillbaka till. Ett perfekt komplement till PSVR2 användarna som blev snuvade på AstroBot
Det jag hade önskat förutom fler banor hade varit så fall att mer banor innefattade att man som spelare skulle hjälpa Max.
så man fick använda verktyget samtidigt som man styr Max, detta förekom några (alldeles för)få ggr och hade velat se mer av det, då det kändes mer utmanande.

Max Mustard
3
Bra
+
Roliga banor
+
Man får interagera som spelare...
-
...Men för lite
Det här betyder betygen på FZ
  • Plattformar:Quest, PSVR2, PCVR

• Release:2024

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska erkänna att jag först trodde att det handlade om att hamburgerkedjan Max hade släppt en egen senap…

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Ska erkänna att jag först trodde att det handlade om att hamburgerkedjan Max hade släppt en egen senap…

Samma här…

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Tänkte att nån kommer tro det direkt jag tröck skicka inlägg på recensionen 😄

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Fragtjuv

Bra skrivit! Det var kul att läsa då jag inte kände till det alls.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

1
Skriv svar