Vad i he..vete đĄhar hĂ€nt med rewards systemet??
Oh the irony, jag orkade inte leta upp om det fanns fler utan tog bara den senaste. đ
Finns bara 2. 2 OLIKA problem.
Microsoft och andra aktörer har en förmÄga att ge upp system efter behag. Jag lÀste nÄgonstans att detta system hade utnyttjats och man skulle lÀgga ned det. Trist utveckling för spelare som tar det pÄ allvar. Hoppas det inte orsakar fler bekymmer i framtiden.
Hur utnyttjade de detta system? LÀggas ned fÄr man hoppas att det inte hÀnder.
Jag vet inte vad du vill fÄ ut av alla dina upprepningar och svammel Guld men det kÀnns som du gör dig en björntjÀnst genom att hÄlla pÄ och inte Àr direkt tydlig kÀnns mer som en arg man som skriker mot himlen speciellt nÀr du gÄr till personangrepp.
Rikta frustrationen mot MS istÀllet eller bara ta en promenad nÀr nÀr det kokar över som vÀrst för hÀr blir ingen klokare.
ââââââââââââââââââââââââââ
Det Àr möjligt att komma upp i 1000 kr present kort under ett Är.
PS. Det Àr mindre Àn 3kr per dag finns absolut inget som skulle kunna tvinga mig till anvÀnda min fritid till att göra saker Ät MS och definitivt inte för korvören som nÄgon nÀmde tidigare. Det motsvarar 1timmes arbete i mÄnaden med en mÄnads lön pÄ strax över 14300kr sÄ hoppas jobbet du behöver göra tar mycket mindre tid Àn 60minuter i mÄnaden för annars blir du grundlurad.
SÀker pÄ att du inte klarade uppdragen? Jag kollade pÄ ett annat konto och dÀr finns dom kvar och det stÄr att dom försvinner 7:e Oktober. Uppdraden för Oktober kommer ju inte direkt nÀr mÄnaden börjar utan vi fÄr vÀnta till pÄ mÄndag.
Hmm.. đ Kanske. Men jag Ă€r sĂ€ker pĂ„ att för mig förnyades det tisdagen som var.
Förra mÄnaden 2 sista veckorna försvann poÀngen och kom tillbaka nÀsta dag. SÄ nÄtt jÀkla mysko Àr det.
Hmm.. đ Kanske. Men jag Ă€r sĂ€ker pĂ„ att för mig förnyades det tisdagen som var.
Förra mÄnaden 2 sista veckorna försvann poÀngen och kom tillbaka nÀsta dag. SÄ nÄtt jÀkla mysko Àr det.
Jo, det kan vara lite buggigt ibland. Men som sagt sÄ stÄr det 7:e oktober, sÄ tror inte det Àr nÄgon fara. Om du inte kan se dom sÄ har du förmodligen klarat dom, jag gjorde det sjÀlv bara hÀromdagen sÄ dom syns inte för mig nu.
Jo, det kan vara lite buggigt ibland. Men som sagt sÄ stÄr det 7:e oktober, sÄ tror inte det Àr nÄgon fara. Om du inte kan se dom sÄ har du förmodligen klarat dom, jag gjorde det sjÀlv bara hÀromdagen sÄ dom syns inte för mig nu.
Ok fĂ„ se om det förnyas den 7đ
Jag vet inte vad du vill fÄ ut av alla dina upprepningar och svammel Guld men det kÀnns som du gör dig en björntjÀnst genom att hÄlla pÄ och inte Àr direkt tydlig kÀnns mer som en arg man som skriker mot himlen speciellt nÀr du gÄr till personangrepp.
Rikta frustrationen mot MS istÀllet eller bara ta en promenad nÀr nÀr det kokar över som vÀrst för hÀr blir ingen klokare.
ââââââââââââââââââââââââââ
PS. Det Àr mindre Àn 3kr per dag finns absolut inget som skulle kunna tvinga mig till anvÀnda min fritid till att göra saker Ät MS och definitivt inte för korvören som nÄgon nÀmde tidigare. Det motsvarar 1timmes arbete i mÄnaden med en mÄnads lön pÄ strax över 14300kr sÄ hoppas jobbet du behöver göra tar mycket mindre tid Àn 60minuter i mÄnaden för annars blir du grundlurad.
Upprepningar och svammel? đ Detta Ă€r 2 bloggen om rewards problem. Och det har varit 2 helt olika problem. Och det var Hipshot som gjorde en personangrepp mot mig och dĂ„ kallade jag honom korkad.
Hur utnyttjade de detta system? LÀggas ned fÄr man hoppas att det inte hÀnder.
Hittar inte exakt den artikeln jag lÀste för nÄgon mÄnad sedan, men jag tror denna berör samma sak:
https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/microsoft-xbox-rew...
Hittar inte exakt den artikeln jag lÀste för nÄgon mÄnad sedan, men jag tror denna berör samma sak:
StÀmmer att appen försvann men programmet lever fortfarande, man hittar bara uppdragen pÄ en annan plats. Sen kommer det alltid finnas dom som missbrukar och anvÀnder flera konton och bottar, men Microsoft verkar vara ganska bra pÄ att upptÀcka sÄnt.
DĂ€r har du fett fel. LĂ€s min kommentar till Broder tuck.
NÀr man vet alla sÀtt och hur man effektivt samlar poÀng varje dag dÄ gÄr det snabbt.
Det Àr möjligt att komma upp i 1000 kr present kort under ett Är.
TrĂ„kigt Ă€r det om 100 500 1000 rewards poĂ€ng insamladet tas bort dĂ„ kommer det ta lĂ€ngre tid att komma upp till 60 kr present kortet och Ă€ven ta lĂ€ngre tid att komma upp till 1000 kr present kortet med đą
Med respekt för att du kanske inte Àr sÄ gammal och tjÀnar egna pengar, men 1000 Àr en ungefÀrlig dagslön för de flesta. Ifall du ens funderar pÄ hur du ska fÄ ihop dina..."dailys" eller vad man nu gör för brödsmulorna frÄn MS Àr ju lÀtt skrÀmmande. Spela och ha kul istÀllet, och tiden du la pÄ att skrapa ihop och ens fundera pÄ elÀndet kan du investera i tankar om hur du ocksÄ ska kunna tjÀna en normal dagslön.
Jag kommer ihÄg en tid i min ungdom dÄ jag la tid pÄ att fÄ ett piratat spel att fungera, istÀllet för att det jag borde gjort, att lÀgga tiden pÄ att skaffa ett jobb (eller utbildning till ett) och bara köpa det. Man kan bli sÄ "fast" i en tanke att man ibland missar det sjÀlvklara alternativet som finns rakt framför ögonen,
SÄ du förstÄr inte att folk inte har samma ekonomiska förutsÀttningar som du har? Eller andra prioriteringar och intressen Àn dig?
Kommer in och klankar ner pÄ att en person gör nÄgot för att spara pengar, det Àr rÀtt magstarkt det. Du verkar inte vara en vidare sympatisk mÀnniska.
Vilka prioriteringar och intressen Àr det? Ligga pÄ soffan och spela istÀllet för att jobba och ligga pÄ soffan och spela? I Sverige finns det i princip ingenting som heter "samma ekonomiska förutsÀttningar"...den enda som hindrar dina "ekonomiska förutsÀttningar Àr du sjÀlv. Du kan ju utbilda dig till vad du vill, en lyx som Àr fÄ förunnat. Jag hade kanske haft lite större förstÄelse ifall det hÀr hade gÀllt ett enstaka tillfÀlle, men ska man prata om en sÄdan skitsumma utslaget över ett helt Är sÄ Àr risken vÀldigt stor att man har helt fel prioriteringar för sig sjÀlv.
Ta det frÄn nÄgon som vet.
Utöver det sÄ Àr det sjÀlvfallet kasst ifall MS hÄller pÄ att strular med sÄdant frÄn sin sida, men det kan du sÀkert fÄ hjÀlp med ifall du pratar med deras kundtjÀnst.
Med respekt för att du kanske inte Àr sÄ gammal och tjÀnar egna pengar, men 1000 Àr en ungefÀrlig dagslön för de flesta. Ifall du ens funderar pÄ hur du ska fÄ ihop dina..."dailys" eller vad man nu gör för brödsmulorna frÄn MS Àr ju lÀtt skrÀmmande. Spela och ha kul istÀllet, och tiden du la pÄ att skrapa ihop och ens fundera pÄ elÀndet kan du investera i tankar om hur du ocksÄ ska kunna tjÀna en normal dagslön.
Jag kommer ihÄg en tid i min ungdom dÄ jag la tid pÄ att fÄ ett piratat spel att fungera, istÀllet för att det jag borde gjort, att lÀgga tiden pÄ att skaffa ett jobb (eller utbildning till ett) och bara köpa det. Man kan bli sÄ "fast" i en tanke att man ibland missar det sjÀlvklara alternativet som finns rakt framför ögonen,
Vilka prioriteringar och intressen Àr det? Ligga pÄ soffan och spela istÀllet för att jobba och ligga pÄ soffan och spela? I Sverige finns det i princip ingenting som heter "samma ekonomiska förutsÀttningar"...den enda som hindrar dina "ekonomiska förutsÀttningar Àr du sjÀlv. Du kan ju utbilda dig till vad du vill, en lyx som Àr fÄ förunnat. Jag hade kanske haft lite större förstÄelse ifall det hÀr hade gÀllt ett enstaka tillfÀlle, men ska man prata om en sÄdan skitsumma utslaget över ett helt Är sÄ Àr risken vÀldigt stor att man har helt fel prioriteringar för sig sjÀlv.
Utöver det sÄ Àr det sjÀlvfallet kasst ifall MS hÄller pÄ att strular med sÄdant frÄn sin sida, men det kan du sÀkert fÄ hjÀlp med ifall du pratar med deras kundtjÀnst.
Jisses Àr du seriös? Har du hört om folk som Àr förtidspensionerade, sjukskrivna, mental diagnos och dylikt? Kanske Àr ett sÀtt för vissa o ha mÄl och mening. Sköt er sjÀlva eller svara pÄ hans frÄga. Finns massvis som jagar achivements i spel som man kan argumentera för Àr Ànnu mer vÀrdelöst om du frÄgar mÀnniskor som inte spelar.
Tack för lÀnken. Ska gÄ in och kolla in den.
StÀmmer att appen försvann men programmet lever fortfarande, man hittar bara uppdragen pÄ en annan plats. Sen kommer det alltid finnas dom som missbrukar och anvÀnder flera konton och bottar, men Microsoft verkar vara ganska bra pÄ att upptÀcka sÄnt.
Ja jag upptÀckte att uppdragen pÄ mobilen i xbox appen flyttat upp till övre delen av skÀrmen. Men pÄ xboxen Àr uppdragen fortfarande pÄ samma stÀlle.
Jag Ă€r faktiskt inte sĂ€rskilt fattig. Tycker bara det Ă€r kul att samla rewards poĂ€ng. Lite som en tvĂ„ngshandlingđ€Ż Och det tar inte speciellt mycket av ens tid att göra dessa dagliga uppdrag heller.
Ja jag upptÀckte att uppdragen pÄ mobilen i xbox appen flyttat upp till övre delen av skÀrmen. Men pÄ xboxen Àr uppdragen fortfarande pÄ samma stÀlle.
Du har nog rÀtt, dom uppdragen fanns nog aldrig i appen. Men den hade andra uppdrag man kunde göra, t.ex. att man skulle göra en viss grej i ett specifikt spel eller kort man kunde trycka pÄ som gav poÀng men allt det Àr borta nu.
AlltsÄ dom hÀr rewards poÀngen Àr ju ingenting som har en stor pÄverkan pÄ min ekonomi, jag ser det bara som en rolig bonus. Grejerna man behöver göra kan vara sÄ enkla som att öppna Xbox-appen pÄ telefonen eller checka in pÄ Bing och det jobbigaste Àr vÀl att ta en achievement varje dag, men jag tycker det Àr kul att ha ett spel som jag kan Äterkomma till varje dag och plocka en achievement. Körde nyligen igenom Crash Bandicoot 1 pÄ det sÀttet och nu kör jag tvÄan.
Efter att jag införskaffat ett PS5 sÄ löste jag in mina poÀng mot ett presentkort pÄ Amazon och fick en Dualsense i princip gratis och det kÀndes ju kanon. MÄnga anvÀnder det Àven till att fÄ Game Pass "gratis".
Anledningen till att det hÀnde var för att det var meningen att sep-mÄnadens rewards skulle pÄgÄ fram till den 7/10. MÄnga var nÀra sitt 1000 mÄl men tog det lungt dÄ de tÀnkte att de hade flera dagar till pÄ sig att samla. Helt plötsligt försvann dem och MS fick förmodligen mycket skit sÄ att de Àndrade om det. Den nya mÄnaden startar nu pÄ tisdag.
PS: Jag har en bra Ärsinkomst trots att jag jobbar 75% och samlar poÀng sjÀlv. Det Àr en kul grej som inte tar sÄ lÄng tid, för att fÄ billigare spel, förlÀnga mitt GP utan extra kostnad. Har t.ex. förlÀngt mitt GP med 4 mÄnader bara via rewards den senaste tiden. Vissa har samlat sÄ mÄnga poÀng genom Ären att de har kunnat fÄ ut en XSX.
Hur vet du att personen ligger pÄ soffan och spelar? VÀldigt konstigt att anta nÄgot sÄdant frÄn ett forum.
Personen ifrÄga kanske Àr mycket mer "framgÄngsrik" Àn vad du Àr. Eller inte, fan vet jag.
Jisses Àr du seriös? Har du hört om folk som Àr förtidspensionerade, sjukskrivna, mental diagnos och dylikt? Kanske Àr ett sÀtt för vissa o ha mÄl och mening. Sköt er sjÀlva eller svara pÄ hans frÄga. Finns massvis som jagar achivements i spel som man kan argumentera för Àr Ànnu mer vÀrdelöst om du frÄgar mÀnniskor som inte spelar.
Och sjÀlvklart sÄ riktar jag mig inte mot den del av befolkningen som av olika anledningar Àr oförmögna att arbeta eller studera, utan den jag utgÄr ifrÄn Àr den större delen av befolkningen (likt mig sjÀlv nÀr jag var ung) som inte kan hitta viljan, motivationen, ambitionen, kunskapen eller bara nÄgon som jag ge en en spark i arslet i rÀtt riktning..."Har du hört om folk som" passar in pÄ den beskrivningen? Runda 1000:- om Äret Àr sÄdan struntsumma att man kan göra nÀstan vad som helst för att skrapa ihop den.
Ifall uppdragen/achievements Àr nÄgot man fÄr automatiskt medan man har kul sÄ Àr jag helt ok med det. För mig lÀt det mest som "dailys" eller nÄgon annan typ av grind...nÄgot man kan komma pÄ sig sjÀlv med att göra nÀstan mot sin vilja bara för att "mÄste ju fÄ ihop till [thing]. Jag kan inte ens rÀkna hur mÄnga gÄnger jag önskat att jag hittat beslutsamheten att ta tag i mig sjÀlv nÀr jag var yngre, men istÀllet för att göra det sÄ anpassade jag mig till att aldrig ha rÄd, att aldrig ha ett mÄl...nÀr jag hör nÄgon tala sÄ engagerat om "1000 spÀnn om Äret" tÀnker jag helt enkelt pÄ mig sjÀlv för 30 Àr sedan.
Du har nog rÀtt, dom uppdragen fanns nog aldrig i appen. Men den hade andra uppdrag man kunde göra, t.ex. att man skulle göra en viss grej i ett specifikt spel eller kort man kunde trycka pÄ som gav poÀng men allt det Àr borta nu.
AlltsÄ dom hÀr rewards poÀngen Àr ju ingenting som har en stor pÄverkan pÄ min ekonomi, jag ser det bara som en rolig bonus. Grejerna man behöver göra kan vara sÄ enkla som att öppna Xbox-appen pÄ telefonen eller checka in pÄ Bing och det jobbigaste Àr vÀl att ta en achievement varje dag, men jag tycker det Àr kul att ha ett spel som jag kan Äterkomma till varje dag och plocka en achievement. Körde nyligen igenom Crash Bandicoot 1 pÄ det sÀttet och nu kör jag tvÄan.
Efter att jag införskaffat ett PS5 sÄ löste jag in mina poÀng mot ett presentkort pÄ Amazon och fick en Dualsense i princip gratis och det kÀndes ju kanon. MÄnga anvÀnder det Àven till att fÄ Game Pass "gratis".
Nej de Àr inte borta fast uppdragen har flyttats upp till övre skÀrmen i xbox appen i mobilen. Allt Àr exakt likadant fortfarande som förut. Iallafall för mig.
Anledningen till att det hÀnde var för att det var meningen att sep-mÄnadens rewards skulle pÄgÄ fram till den 7/10. MÄnga var nÀra sitt 1000 mÄl men tog det lungt dÄ de tÀnkte att de hade flera dagar till pÄ sig att samla. Helt plötsligt försvann dem och MS fick förmodligen mycket skit sÄ att de Àndrade om det. Den nya mÄnaden startar nu pÄ tisdag.
PS: Jag har en bra Ärsinkomst trots att jag jobbar 75% och samlar poÀng sjÀlv. Det Àr en kul grej som inte tar sÄ lÄng tid, för att fÄ billigare spel, förlÀnga mitt GP utan extra kostnad. Har t.ex. förlÀngt mitt GP med 4 mÄnader bara via rewards den senaste tiden. Vissa har samlat sÄ mÄnga poÀng genom Ären att de har kunnat fÄ ut en XSX.
Tack gode gud att du kom in och bekrĂ€fta att detta problemet verkligen var sannđJag Ă€r inte ensam. Jag svammlar inteđ
Jag Ă€r faktiskt inte sĂ€rskilt fattig. Tycker bara det Ă€r kul att samla rewards poĂ€ng. Lite som en tvĂ„ngshandlingđ€Ż Och det tar inte speciellt mycket av ens tid att göra dessa dagliga uppdrag heller.
Jag Àr medveten om att det inte var du som nÀmnde begrÀnsad ekonomi eller vad formuleringen var, och som jag sa, sÄ lÀnge det Àr nÄgot man ÀndÄ gör sÄ ser jag inget fel med det personligen Jag har samlat pÄ mig ett och annat achievement i mina dagar jag med, fast Àn sÄ lÀnge inte med tyngd pÄ ekonomi, och det lÄter lite som en skrÀmmande "drivkraft", sÄ att sÀga, dÄ sÄnt dÀr samlande lÀtt kan kÀnnas som en tvÄngshandling som du sÀger.
KÀnner lite likadan med flera spel jag spelar idag...utan pengar som belöning. Fortnites battle pass Àr bland de bÀsta jag sett, dÄ man varje sÀsong kan "tjÀna" ihop till nÀsta mÄnads pass...det Àr inte ens svÄrt, och man har kul samtidigt pÄ resan mot lvl 100. DÀremot blir det irriterande maniskt nÀr man börjar lÀgga ohÀlsosamt mycket tid till lvl 200 för att fÄ alla de dÀr extra skinnen i olika fÀrgvariationer. Jag har mÀrkt hos mig sjÀlv att jag inte har lika roligt, men ÀndÄ kÀnner ett stygn av "men jag ska bara pusha lite till Àr nÀsta lvl".
Diablo IV ger samma kÀnsla av olika anledningar. Det var kul att ta upp det igen och köra till ca 60-80, men efter det blir det bara ett tradigt upprepande med samma spec, dÀr man bara jagar saker som Àr liiiiite bÀttre, eller som har de perfekta statsen sÄ man kan masterworka dem, bara fÄ fler paragons, levla glypherna. En evig loop av upprepningar utan att nÄgot nytt egentligen tillförs annat Àn att man blir starkare sÄ att man kan fortsÀtta samma loop pÄ högra svÄrighetsgrad...och upprepa.
Det dÀr ekorrhjulet kÀnns hyfsat fördummande nÀr man vÀl lyckas ta ett steg tillbaka och se vad man faktiskt hÄller pÄ med, och kÀnna efter vad det egentligen ger en...och vad det inte ger en.
Nej de Àr inte borta fast uppdragen har flyttats upp till övre skÀrmen i xbox appen i mobilen. Allt Àr exakt likadant fortfarande som förut. Iallafall för mig.
Du missförstÄr mig, jag snackar om appen som visas i den hÀr videon. Du kanske Àr ganska ny, men det brukade finnas fler sÀtt att samla poÀng.
Hur vet du att personen ligger pÄ soffan och spelar? VÀldigt konstigt att anta nÄgot sÄdant frÄn ett forum.
Personen ifrÄga kanske Àr mycket mer "framgÄngsrik" Àn vad du Àr. Eller inte, fan vet jag.
Du kan vila lugnt, min kommentar vÀnde sig enbart till "soffliggare", inga andra.
Ligger man ner pĂ„ en soffa och spelar dĂ„ blir det ju bara obekvĂ€mt och reaktions förmĂ„gan försĂ€mras i spelen. Sitta rakryggad dĂ„ Ă€r man kvick och snabb i spelenđź
Du missförstÄr mig, jag snackar om appen som visas i den hÀr videon. Du kanske Àr ganska ny, men det brukade finnas fler sÀtt att samla poÀng.
Ok. Vi kanske missförstÄr varandra lite. Men i sjÀlva xbox appen som man har installerat pÄ mobilen sÄ har sjÀlva reward poÀng listan flyttat upp till övre skÀrmen.
Ja videon du visade Àr ett Är gammalt. Nu ser det inte likadant ut lÀngre. Det har tagits bort en hel del uppdrag ja. Jag minns nÀr det var mer olika uppdrag som till exempelvis var det ett dÀr man skulle försöka göra 10 volter med en bil frÄn en ramp för att lÄsa upp poÀng i GTA 4 som var svÄrt att göra minns jag.
Det var i olika spel man skulle göra olika uppdrag pÄ varje mÄnad. Det kunde vara simpla grejer som att Äk med en bil 300 kilometer för att lÄsa upp poÀng eller slÄ sönder 30 trÀ tunnor för att lÄsa upp poÀng.
Det var roligare att samla poÀng dÄ mot nu. Jag skulle vilja ha tillbaka det sÀttet att samla poÀng pÄ.
Upprepningar och svammel? đ Detta Ă€r 2 bloggen om rewards problem. Och det har varit 2 helt olika problem. Och det var Hipshot som gjorde en personangrepp mot mig och dĂ„ kallade jag honom korkad.
Jag minns inte detta, var det i denna trÄden om bonussystemet eller nÄgon av de andra? Jag vet att alias typ kallade mig det i den dÀr massivetrÄden, men jag tror han lÀmnade forumet sedan...
Men det gör ÀndÄ inget, det Àr ju rÀtt, jag sitter ibland hÀr och kÀnner att nÄgot Àr fel sÄ.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ibland gör de Àndringar, ibland buggar en funktion i veckor.
Tex âpusselbitarnaâ man kunde samla försvann plötsligt, kom tillbaka efter mĂ„nader.
Eller att samla poÀng för nyhetsartiklar.
Kört rewards ett tag, inte riktigt vÀrt det egentligen lÀngre sÄ fimpar det nog.
Egentligen fungerar rewardssystemet ganska dĂ„ligt som belöning eftersom de jĂ€mt förĂ€ndrar och försĂ€mrar skapar det nog mer osĂ€mja Ă€n âfan va bra ms Ă€râ, det sistnĂ€mna Ă€r nog som jag antar att det egentligen Ă€r vad de hoppades med systemet.
NÀr man vant sig vid att fÄ en viss belöning för ett beteende och belöningen förÀndras, Àr det inte konstigt att mÄnga reagerar negativt, precis sÄ alla belöningar i form av pengar/prylar fungerar och det Àr bevisat att den hÀr typen av belöning Àr en ganska kass motivator i lÀngden och sÀrskilt om du tar bort den bestÄr inte beteendet och mÄnga blir bittra.
Jag minns inte detta, var det i denna trÄden om bonussystemet eller nÄgon av de andra? Jag vet att alias typ kallade mig det i den dÀr massivetrÄden, men jag tror han lÀmnade forumet sedan...
Men det gör ÀndÄ inget, det Àr ju rÀtt, jag sitter ibland hÀr och kÀnner att nÄgot Àr fel sÄ.
NÀ vet du vad. Vi glömmer denna blogg och allt skrivet i den för att jag upptÀckte en grej.
Jag gjorde snabbt en extra profil pÄ xboxen och sÄg att rewards listan faktiskt förnyas den 7 denna mÄnad precis som pÄskmust nÀmde.
Men det stÀmmer ju iallafall att rewards poÀngen spökade och försvann och sedan kom tillbaka förra mÄnaden de 2 sista veckorna.
Jag mÄste ha fÄtt nÄtt hjÀrnslÀpp i början pÄ denna veckan sÄ att jag glömde att jag redan hade lÄst upp de sista reward poÀngen för september mÄnaden.
Men det kan vara sÄ hÀr med att den nya reward listan rÄkade lÀggas till för tidigt pÄ senaste tisdagen den 1 oktober och sedan togs listan bort dagen efter nÀr felet upptÀcktes. SÄ nÄtt galet kan det vara ÀndÄ med rewards poÀng listorna.
Detta rÀckte vÀl dÄ för att bli lite förvirrad.
Det har ju faktiskt möblerats om lite i xbox appen till mobilen dÀr de har flyttat reward listan upp till övre delen av skÀrmen. SÄ detta kan ha pÄverkat reward listan till sjÀlva xbox konsolen sÄ att listan buggade ur pÄ nÄtt vis.
Ibland gör de Àndringar, ibland buggar en funktion i veckor.
Tex âpusselbitarnaâ man kunde samla försvann plötsligt, kom tillbaka efter mĂ„nader.
Eller att samla poÀng för nyhetsartiklar.
Kört rewards ett tag, inte riktigt vÀrt det egentligen lÀngre sÄ fimpar det nog.
Egentligen fungerar rewardssystemet ganska dĂ„ligt som belöning eftersom de jĂ€mt förĂ€ndrar och försĂ€mrar skapar det nog mer osĂ€mja Ă€n âfan va bra ms Ă€râ, det sistnĂ€mna Ă€r nog som jag antar att det egentligen Ă€r vad de hoppades med systemet.
NÀr man vant sig vid att fÄ en viss belöning för ett beteende och belöningen förÀndras, Àr det inte konstigt att mÄnga reagerar negativt, precis sÄ alla belöningar i form av pengar/prylar fungerar och det Àr bevisat att den hÀr typen av belöning Àr en ganska kass motivator i lÀngden och sÀrskilt om du tar bort den bestÄr inte beteendet och mÄnga blir bittra.
Men nu kommer ju reward listan förnyas pĂ„ tisdag den 8 oktober â€ïž Allt blir som vanligt igenđ