Xbox-feedback önskas (från utvecklare som inte är på Xbox)
Jag tror det största problemet är att Game Pass sänkt spelförsäljningen så pass mycket att många inte vågar bekosta Xbox-versioner.
Många japanska utvecklare verkar ju dra sig för att göra Xbox-versioner tills man får en GP-deal som gör att man är garanterad vinst om man portar sitt spel.
Senast är det Square som säger att man skulle vilja göra en Xbox-version av FF16 men samtidigt verkar tveka. Är det ett sätt att säga till MS att de vill ha "lite" pengar?
Även indie-utvecklare har sagt att det är väldigt svårt att tjäna pengar på Xbox för de flesta Indiespel om man inte har en GP-deal.
lol? Sluta tvinga på utvecklare krav om att spelen måste funka på den handikappade versionen av konsolen?
För sent för det, Series S säljs med löftet att den spelar alla spel som X gör. De lär öppna upp sig för rättsliga problem om de på bred front ändrar på det nu.
H-How can she slap, kupo!?
För sent för det, Series S säljs med löftet att den spelar alla spel som X gör. De lär öppna upp sig för rättsliga problem om de på bred front ändrar på det nu.
Series S säljer dessutom bättre än X så en stor andel skulle bli drabbade och potentiellt väldigt missnöjda.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
Jag tror det största problemet är att Game Pass sänkt spelförsäljningen så pass mycket att många inte vågar bekosta Xbox-versioner.
Många japanska utvecklare verkar ju dra sig för att göra Xbox-versioner tills man får en GP-deal som gör att man är garanterad vinst om man portar sitt spel.
Senast är det Square som säger att man skulle vilja göra en Xbox-version av FF16 men samtidigt verkar tveka. Är det ett sätt att säga till MS att de vill ha "lite" pengar?
Även indie-utvecklare har sagt att det är väldigt svårt att tjäna pengar på Xbox för de flesta Indiespel om man inte har en GP-deal.
Life of P släpptes på GP på releasedagen och sålde mer än Star Wars Outlaws
Life of P släpptes på GP på releasedagen och sålde mer än Star Wars Outlaws
På Xbox?
lol? Sluta tvinga på utvecklare krav om att spelen måste funka på den handikappade versionen av konsolen?
Alla problem kan lösas genom molnet. Ladda ner mer minne via molnet. Klicka länken brevid gratis snoppförlängning för mer minne.
Även fast man ogillade med xbox hur det utvecklades så trodde man väll inte att dom skulle bli så tafatta som dom nu verkar ha blivigt.
Tycker i det skedde Xbox är i nu när det kommer till spel är bättre än 2013-2020 eran.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Jag önskar mest av allt att både Sony och Microsoft ger oss hall effect joysticks. Börjar känns SJUKT scamigt när det dräller av billiga tredjeparts kontroller som har det plus metall som inte skrapar av sig oc faller rätt ner i dosan. Ja, sjukt trött på detta stickdrift elände som vi ju vet varför dem inte fixar...
Spännande hur något som ändå borde ses som positivt: att ett stort företag vill ha feedback för hur dom ska bättre dig. Leder till mestadels negativa kommentarer här.
Microsoft Tax Evasion Simulator?
Games for Windows Live 2?
Ersätt dollarn med Microsoft Coins och handla allt via Windows Store?
Bing 2: The Search for Explorer?
Windows 96?
Kinect #2 Toilet Edition?
Microsoft Cloud Pacemaker
Köp Epic och ersätt Unrealengine med Excel?
Xbox Series Power Point?
Köp upp Sony och be Bungie göra Concord 2?
Sluta tvinga mig att gå igenom fem miljarder id@xbox indie@xbox dev@microsoft för att sen få ett ai-svar. Det var förr, säkert sämre nu.
Svarar här istället för på deras sida för har glömt min Skype lmao
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Spännande hur något som ändå borde ses som positivt: att ett stort företag vill ha feedback för hur dom ska bättre dig. Leder till mestadels negativa kommentarer här.
Microsoft verkar ju ha svårt för att ens få sina egna studios att producera konsekvent bra spel. Kanske borde fokusera på det först.
Kan de inte bara ta sig en titt på sin egna historia. 360 eran ex. Den konsolen gick som på räls och kändes som MS gjorde allting rätt där och fick spelare att faktiskt investera i konsolen.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Folket här på fz lever på negativt ganska uppenbart by now (oavsett vad det än handlar om eller när man än gör det så är det alltid bra med feedback)