Xbox Game Pass - Oktober 2024 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober 2024 - Part 1

Ny månad, dags för första omgången spel till Xbox Game Pass! Det blir Kung Fu-bankande med Sifu, mer fighting med Mad Streets och kortbaserad skräck med Inscryption.
MLB The Show 24 och Open Roads, som redan finns i Ultimate, ansluter till Standard.

Tokyo Game Show har gått av stapeln sedan förra omgången och förde med sig lite extra tillskott med japanska förtecken till Game Pass.

Förra månadens spel:
Xbox Game Pass - September 2024 - Part 1
Xbox Game Pass - September 2024 - Part 2

Nya titlar:

Sifu (2 okt, konsol+PC+cloud)

Mad Streets (7 okt, konsol+PC+cloud)

Inscryption (10 okt, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 okt: Dyson Sphere Program, Everspace 2, From Space, F1 Manager 23, Scorn.

Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Inscryption är en riktigt pärla!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag gillar verkligen både Gamepass och PS+ för sina spelbibliotek. Men den stora nackdelen är att så många spel som jag är intresserade av lämnar samtidigt inom loppet av ett par månader på tjänsterna...

Jag brukar i regel ta ett spel i taget och ta min tid, kände att det alltid fanns tid då intresserade spel försvann i ett "långsammare" tempo, men på senaste tiden så har jag börjat starta upp flera olika spel samtidigt för att de ska eller ev. lämna. Gotham Knights (lämnar 15/10 ) och Disco Elysium på PS5:an (misstänker att denna lär försvinna snart). Startade Yakuza: Ishin för det kanske försvinner snart, och nu ska istället Scorn försvinna...(skulle inte bli förvånad om den hamnar på PS+ extra) Klarade ut Lies of P förra veckan för att jag trodde den skulle lämna i slutet av sep, men icke haha. Köttade samtidigt igenom HFW innan den lämnade.

Men det börjar bli lite tröttsamt med det här höga tempot...och önskar att man fick reda på när spel lämnar så fort de når katalogerna, så att man kan planera och priotera spelen. 😓

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bullen86:

Jag gillar verkligen både Gamepass och PS+ för sina spelbibliotek. Men den stora nackdelen är att så många spel som jag är intresserade av lämnar samtidigt inom loppet av ett par månader på tjänsterna...

Jag brukar i regel ta ett spel i taget och ta min tid, kände att det alltid fanns tid då intresserade spel försvann i ett "långsammare" tempo, men på senaste tiden så har jag börjat starta upp flera olika spel samtidigt för att de ska eller ev. lämna. Gotham Knights (lämnar 15/10 ) och Disco Elysium på PS5:an (misstänker att denna lär försvinna snart). Startade Yakuza: Ishin för det kanske försvinner snart, och nu ska istället Scorn försvinna...Klarade ut Lies of P förra veckan för att jag trodde den skulle lämna i slutet av sep, men icke haha. Köttade samtidigt igenom HFW innan den lämnade.

Men det börjar bli lite tröttsamt med det här höga tempot...och önskar att man fick reda på när spel lämnar så fort de når katalogerna, så att man kan planera och priotera spelen. 😓

Defintivt den största nackdelen. Det är supersvårt att förutsäga när spel kommer att lämna även om man utgår från den vanligaste perioden på ett år på tjänsten. Det brukar dock vara minimum i alla fall, med vissa undantag. På Game Pass stannar i alla fall first party spel permanent, det är ju en klar fördel i planerandet.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Defintivt den största nackdelen. Det är supersvårt att förutsäga när spel kommer att lämna även om man utgår från den vanligaste perioden på ett år på tjänsten. Det brukar dock vara minimum i alla fall, med vissa undantag. På Game Pass stannar i alla fall first party spel permanent, det är ju en klar fördel i planerandet.

Ja, det är en klar fördel med förstapartspelen. Sonys spel vet man ju inte längre om de kommer vara kvar.

Men måste säga att 2 veckors förvarningen som Xbox kör med, är för alldeles kort tid. Skulle ett lång spel lämna, t.ex. Persona 3, så är det stort sätt kört för en när man är upptagen med jobbet om dagarna. Sony kör med en månads förvarning och jag hann klara och ta min tid med HFW+dlc på ca 3,5 veckor efter att ha lagt 100% fokus på det och då struntat i andra rutiner som jag normalt brukar göra (bl.a titta på serier och spela annat). Ingen chans att jag hade klarat det på 2 veckor.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bullen86:

Ja, det är en klar fördel med förstapartspelen. Sonys spel vet man ju inte längre om de kommer vara kvar.

Men måste säga att 2 veckors förvarningen som Xbox kör med, är för alldeles kort tid. Skulle ett lång spel lämna, t.ex. Persona 3, så är det stort sätt kört för en när man är upptagen med jobbet om dagarna. Sony kör med en månads förvarning och jag hann klara och ta min tid med HFW+dlc på ca 3,5 veckor efter att ha lagt 100% fokus på det och då struntat i andra rutiner som jag normalt brukar göra (bl.a titta på serier och spela annat). Ingen chans att jag hade klarat det på 2 veckor.

Japp, två veckor är alldeles för kort varsel.


signatur

Jump in.

Medlem

Inscryption ska testas.

Medlem

Sagt upp gamepass. Blir påställning igen när indy spelet kommer i jul

Medlem

Testade Sifu nu, det verkar ju stört bra!

Medlem

Kanon, har hoppats på att Sifu skulle komma till GP. Kanske dags att spela klart Trials of Mana också. Gillade demot men köpte aldrig. Har dock ett GP uppbehåll nu till årskiftet mycket som ska hinna spelas 😅

1
Skriv svar