Warhammer 40K: Space Marine 2 - Filer från Epic-klienten behövs på Steam för crossplay

Robot
Warhammer 40K: Space Marine 2 - Filer från Epic-klienten behövs på Steam för crossplay
Medlem

Finns det verkligen inget smidigare sätt?... Ska vara helt ärlig, har mer än en gång tappat bort spel bland alla klienter ^^

Medlem

Crossplay... mellan Steam och Epic store? What? Det är ju för bövelen exakt samma plattform (PC).

Medlem

Vad spelar detta för roll? Snacka om i-lands problem.

Medlem

Då sparade man ett par hundralappar för spelhösten. 👍

Medlem

Bara Steam är redan en klient för mycket.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Crossplay... mellan Steam och Epic store? What? Det är ju för bövelen exakt samma plattform (PC).

Håller med..var det dessutom inte DRM-fritt? Så man borde kunna ladda ned spelet från deras hemsida eller nåt.

Medlem

Epic clienten installeras inte utan epic online service vilket är en helt annan sak

Medlem

Refunded. Fan till och med microsoft och steam klarar x-play utan extra klient.

Avstängd

Att de använder den där tjänsten på steam handlar nog om en större teknisk fråga, än bara själva Space marine 2.

55% reviewbombat för det här är överdrivet.

Medlem

Detta steamkrameri förstår jag inte... Strävar folk efter ett totalt monopol av Steam på Pc-marknaden. Rimligare att köpa av en butik som inte tar 30% av pengarna om man kan.

Medlem
Skrivet av JompaSmash:

Detta steamkrameri förstår jag inte... Strävar folk efter ett totalt monopol av Steam på Pc-marknaden. Rimligare att köpa av en butik som inte tar 30% av pengarna om man kan.

Nej, men att behöva flera klienter för ett spel är bullshit.

Medlem
Skrivet av JompaSmash:

Är det Steam som tvingar Epic-spelarna att installera lite Valve-spyware för multiplayer?

Medlem

Om vi åsidosätter ev. Valverunk och att man generellt ogillar flera klienter så fattar jag inte riktigt reaktionen här. Det är INTE Epic Games-launchern, utan ”Epic Online Services” som är en tjänst för att möjliggöra cross platform multiplayer, istället för att utvecklarna själva ska skapa en sådan tjänst, om jag förstått det rätt.

Det handlar alltså om att spara pengar. Men det här kan lika gärna bita utvecklarna i röven för att det känns otrevligt att få Epic-tjänster installerade. Man vet ju liksom hur avskytt det varumärket är.

signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av JompaSmash:

Steam användare gråter så fort dom måste installera nåt som inte är steam.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av kebbe:

Är det Steam som tvingar Epic-spelarna att installera lite Valve-spyware för multiplayer?

Kan du utveckla? Vart har du läst att berörd tjänst är spyware?

signatur

Medlem
Skrivet av pastapapa:

EGS är rent spyware, har ingen aning om Epic Online Services samlar in lika mycket data men associationen med Epic gör att jag inte vill ha någonting med det att göra. Frågan förblir densamma, på vilket sätt är det Steamkrameri att konsumenter som medvetet valt bort Epic får lite Epic-slask intvingat på sina system? Hur svårt ska det vara att från Epics sida respektera användarnas val?

Medlem

Stackars PC-spelare har det inte lätt alltså.

Medlem
Skrivet av JompaSmash:

Så du strävar efter ett Epicmonopol? För med det resonemanget är det exakt vad som händer. Bara för gräset är på andra sidan stängslet betyder det inte att hundar inte skiter där.

signatur

I drank what?

Medlem

Kommer ihåg på den tiden spelen inte hade egna multiplayer-matchmotor, utan man fick installera Gamespy för att hitta servrar eller så installerades det när man tryckte på multiplayer.

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Skrivet av kebbe:

EGS är rent spyware, har ingen aning om Epic Online Services samlar in lika mycket data men associationen med Epic gör att jag inte vill ha någonting med det att göra. Frågan förblir densamma, på vilket sätt är det Steamkrameri att konsumenter som medvetet valt bort Epic får lite Epic-slask intvingat på sina system? Hur svårt ska det vara att från Epics sida respektera användarnas val?

Här är en youtube snubbe som förklarar!
https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ&pp=ygULcmljayBhc3RsZXk%3D

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kan tycka att det är trams att slänga ur sig saker utan någon substans. Jag har inget intresse i varken spelet eller att vara någon advokat för Epic (även om det kanske verkar så), men vad jag förstått så är Epic Online Services en FRIVILLIG installationsfil om man vill spela multiplayer (och möjliggöra crossplay, det går även att avinstallera annars och fortsätta spela) - detta har UTVECKLAREN Saber bestämt, inte Epic. Det är Saber som har valt att använda Epics tjänst istället för att utveckla sin egen.

https://www.thegamer.com/warhammer-40000-space-marine-2-revie...

Jag byter gärna ståndpunkt om jag uppfattat det fel, men till dess tycker jag det är synd att ett till synes bra spel ska slaktas pga felaktig information.

signatur

Medlem

Så det är därför jag sett betyget rasa. Intressant. Folk är fan bra patetiska, speciellt gamers. Jag undrar varför det är så?
EGS är riktigt bra och köper mina flesta spel där nu. Inte alla.
Bättre priser, man får 5% på sina köp i en plånbok, massa gratisspel, man får vouchers under reor och utvecklarna får mer pengar från köp. Som butik kan jag inte klaga på den.

Skrivet av deezel:

Refunded. Fan till och med microsoft och steam klarar x-play utan extra klient.

Tur att du inte behöver det då.

Skrivet av pastapapa:

Skrivet av kebbe:

Folk skrek om det som fan typ 2019. Inte så mycket längre

Skrivet av Mirage:

Så du strävar efter ett Epicmonopol? För med det resonemanget är det exakt vad som händer. Bara för gräset är på andra sidan stängslet betyder det inte att hundar inte skiter där.

På vilket sätt är det att sträva efter ett Epic monopol?

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Kan tycka att det är trams att slänga ur sig saker utan någon substans. Jag har inget intresse i varken spelet eller att vara någon advokat för Epic (även om det kanske verkar så), men vad jag förstått så är Epic Online Services en FRIVILLIG installationsfil om man vill spela multiplayer (och möjliggöra crossplay, det går även att avinstallera annars och fortsätta spela) - detta har UTVECKLAREN Saber bestämt, inte Epic. Det är Saber som har valt att använda Epics tjänst istället för att utveckla sin egen.

https://www.thegamer.com/warhammer-40000-space-marine-2-revie...

Jag byter gärna ståndpunkt om jag uppfattat det fel, men till dess tycker jag det är synd att ett till synes bra spel ska slaktas pga felaktig information.

Kommentaren du citerade var inget påstående, det var en fråga riktad till någon som menade att det var "Steamkrameri" när användare på Steam tvingas installera Epics skräp och har invändningar. Epic-användare märker ingenting, det kommer inte upp någon "Steam services"-installation när de installerar Space Marine II. Så kallat "Steamkrameri" skulle snare vara om användare av Steam försvarade en sådan installation mot Epic-användarnas vilja, det här handlar alltså om Epic-apologeter som ursäktar att Epic vill sprida sin mjukvara som en trojan.

Skrivet av Bulletblues:

Så det är därför jag sett betyget rasa. Intressant. Folk är fan bra patetiska, speciellt gamers. Jag undrar varför det är så?
EGS är riktigt bra och köper mina flesta spel där nu. Inte alla.
Bättre priser, man får 5% på sina köp i en plånbok, massa gratisspel, man får vouchers under reor och utvecklarna får mer pengar från köp. Som butik kan jag inte klaga på den.

Folk skrek om det som fan typ 2019. Inte så mycket längre

Kul att du gillar Epic, sägs om att alla gör sina egna val utan att de olika butikerna försöker tvinga sig in i folks system då så är alla nöjda. För övrigt ligger auktoriserad försäljning av Space Marine 2 på drygt 500kr för en Steam-nyckel medan det kostar 700kr på Epic, väldans vad mycket billigare Epics 12% gjorde priset där.

För att svara på din fråga om "Varför är det så": Spel är en lyxprodukt och konsumenter har högre krav på valfrihet, tillgänglighet och egenskaper hos sådana.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Kommentaren du citerade var inget påstående, det var en fråga riktad till någon som menade att det var "Steamkrameri" när användare på Steam tvingas installera Epics skräp och har invändningar. Epic-användare märker ingenting, det kommer inte upp någon "Steam services"-installation när de installerar Space Marine II. Så kallat "Steamkrameri" skulle snare vara om användare av Steam försvarade en sådan installation mot Epic-användarnas vilja, det här handlar alltså om Epic-apologeter som ursäktar att Epic vill sprida sin mjukvara som en trojan.

Din kommentar låter som lite steamkrameri också.

Jag kommer ihåg hur irriterad jag var på Steam när det kom och man var tvungen att ha det på datorn för att spela CS och Half-Life 2.

Eller nu låter jag som en Epic-apologet kanske...

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Tur att du inte behöver det då.

Ja, visst är det hemskt med valfrihet?

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Din kommentar låter som lite steamkrameri också.

Jag kommer ihåg hur irriterad jag var på Steam när det kom och man var tvungen att ha det på datorn för att spela CS och Half-Life 2.

Eller nu låter jag som en Epic-apologet kanske...

Då tar vi det igen: Är det Steam som tvingar på sin mjukvara på Epic-användarna när dessa installerar sitt EGS-köpta exemplar av Space Marine II?

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Då tar vi det igen: Är det Steam som tvingar på sin mjukvara på Epic-användarna när dessa installerar sitt EGS-köpta exemplar av Space Marine II?

Poängen var ju att nog fan tvingade de en installera steam från första början, för spela HL2 ville man ju.

Releasehästryttare
Skrivet av marsipanbröd:

Poängen var ju att nog fan tvingade de mig installera steam från första början, för spela HL2 ville man ju.

Men om du vill spela Epics spel så måste du väl ha deras klient?

Avstängd
Skrivet av Devan:

Men om du vill spela Epics spel så måste du väl ha deras klient?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTZJRxgj...

Ibland måste man krångla med t ex Ubisoft eller EA, både från Epic och Steam.

Om man kunde köpa och spela CS2 på Epic, så skulle det väl inte vara helt otänkbart av steam att ha något liknande upplägg.

12
Skriv svar