Hunt: Showdowns stora uppdatering får både ris och ros
Med 1500+ timmar i Hunt så känner jag tyvärr att det går mer och mer mot att bli en battleground shooter som alla andra i mängden.
Det som gjorde att hunt stack ut var begränsad ammo, långsamma vapen med lång reload där man behövde spela tyst och planerat.
Allt var en avvägning med om jag gör detta hur mycket låter det och är det värt att jag gör det.
Ett spel där alla skott räknades och där man valde att fly från barnan för att behålla sin hunter för att återkomma starkare nästa gång.
Nu är spelet något som mer och mer tar in semi auto och full auto vapen, med hög damage, stort mag och där alla vapen har alla ammo typer (det som gjorde vissa vapen unika) du kan även återfå dina healthbars som brunnit ut på många sätt nu även innom uppdragen så det är inte längre möjligt att räkna ut hur många gånger man måste döda ett team för att vara säker på att de är borta.
det finns även så kallade burn traits som låter dig få tillbaka dina hunters gång efter gång... dvs att alla springer runt med max lvl hunters med maxade traits och behöver inte bry sig om dom lever eller dör..
det vill säga allt som gjorde spelet unikt fasas mer och mer ut med nya patchar som gör att spelet liknar mer och mer en "elakare" call of duty ...
trist.. Hunt var något unikt och jag hoppas fortfarande på att det kanske hamnar där igen någon dag.
Med 1500+ timmar i Hunt så känner jag tyvärr att det går mer och mer mot att bli en battleground shooter som alla andra i mängden.
Det som gjorde att hunt stack ut var begränsad ammo, långsamma vapen med lång reload där man behövde spela tyst och planerat.
Allt var en avvägning med om jag gör detta hur mycket låter det och är det värt att jag gör det.
Ett spel där alla skott räknades och där man valde att fly från barnan för att behålla sin hunter för att återkomma starkare nästa gång.
Nu är spelet något som mer och mer tar in semi auto och full auto vapen, med hög damage, stort mag och där alla vapen har alla ammo typer (det som gjorde vissa vapen unika) du kan även återfå dina healthbars som brunnit ut på många sätt nu även innom uppdragen så det är inte längre möjligt att räkna ut hur många gånger man måste döda ett team för att vara säker på att de är borta.
det finns även så kallade burn traits som låter dig få tillbaka dina hunters gång efter gång... dvs att alla springer runt med max lvl hunters med maxade traits och behöver inte bry sig om dom lever eller dör..
det vill säga allt som gjorde spelet unikt fasas mer och mer ut med nya patchar som gör att spelet liknar mer och mer en "elakare" call of duty ...
trist.. Hunt var något unikt och jag hoppas fortfarande på att det kanske hamnar där igen någon dag.
Att man sneglar på Call of duty i vissa fall är inte så konstigt när man inser att General Managern (David Fifield) för Hunt Showdown kommer just from Activision/Raven Software.
Ja.. Det ordnar sig snart ska ni se!
Jag är inte heller något fan av det nya UI:t men det räcker så. Jag svor lite för mig själv och knöt näven i fickan och gick vidare.
Tycker det är otroligt synd att community reviewbombade spelet för det kan (läs kommer) ha större påverkan av att lyckas som spel snarare än ett par designval som enkelt kan rättas till om folk bara kan vara lite konstruktiva och mänskliga.
Crytek har slitit ARSLET av sig och lyckats uppdatera spelmotorn och fört Hunt in i nutiden utan att ta extra betalt. Den nya kartan är ett mästerverk. Har aldrig sett något liknande. Sen alla små subtila förändringar så som uppdaterad ljudmotor, bullet drop, nya vapen, ny boss, centered crosshair, justeringar till traits och nya traits.
Vi ska inte glömma att Crytek just i skrivande stund anpassar de gamla kartorna till den nya motorn. Spela och njut och tänk till ett extra varv innan man tar för snabba slutsatser!
Det var det! Tjolahej!
Jag upplever inte skillnaden som så stor faktiskt.
Att de ändrat vapenträdet är ju gammalt nu, sen har inte alla vapen alla typer av ammo, men du behöver inte låsa upp dom längre. Så har du en Conversion kan du köpa alla ammotyper direkt.
Jag stör mig på UI med, men det kom en uppdatering på Youtube dag 2 med förändringar de redan jobbar på. Kommer bli fint detta 👌🏻
Ja.. Det ordnar sig snart ska ni se!
Jag är inte heller något fan av det nya UI:t men det räcker så. Jag svor lite för mig själv och knöt näven i fickan och gick vidare.
Tycker det är otroligt synd att community reviewbombade spelet för det kan (läs kommer) ha större påverkan av att lyckas som spel snarare än ett par designval som enkelt kan rättas till om folk bara kan vara lite konstruktiva och mänskliga.
Crytek har slitit ARSLET av sig och lyckats uppdatera spelmotorn och fört Hunt in i nutiden utan att ta extra betalt. Den nya kartan är ett mästerverk. Har aldrig sett något liknande. Sen alla små subtila förändringar så som uppdaterad ljudmotor, bullet drop, nya vapen, ny boss, centered crosshair, justeringar till traits och nya traits.
Vi ska inte glömma att Crytek just i skrivande stund anpassar de gamla kartorna till den nya motorn. Spela och njut och tänk till ett extra varv innan man tar för snabba slutsatser!
Det var det! Tjolahej!
Kan bara hålla med! Kartan är grymt bra designad, snygg och dessutom gratis. Kan inte tänka på en enda studio eller spel som gör/ger så mycket gratis. Fenomenalt!
Älskar nya Hunt!
Jag vet inte varför du ser på det så. 95% of alla vapen som används är fortfarande segt skjutande singelskott vapen. Och visst, du kan ta en Dolch eller en Avtomat, men då snackar vi verkligen om begränsat med ammo. Ammotyper är fortfarande begränsade till vissa vapen, tror faktiskt inte de ändrat något vad gäller det i den här uppdateringen. Enda skillnaden är att man inte behöver låsa upp ammotyperna för varje vapen, utan de är upplåsta direkt från rank 1.
Att man skulle kunna springa omkring utan att bry sig om att dö stämmer inte heller. Visst finns Death Cheat, men den är verkligen sällsynt. Det är ju i princip bara Meatheads som tappar den traiten, och det känns som dropraten på just Death Cheat är minimal. Att detta finns i spelet är inget som påverkar särskilt mycket. 99.9% av spelare kommer inte att ha traiten.
Healthbars går att få tillbaka på många sätt numera, det stämmer, men jag förstår inte hur det påverkar något? Om du sänker en spelare eller två i ett lag, och resten flyr för att sedan få tillbaka sina healthbars - det känns ju inte som det är direkt avgörande. Det är ju inte som att detta händer mitt i en strid, utan något de för springa i väg och göra. Vart på det mest sannolikt är ju ändå att de lämnar matchen.
Personligen ser jag ingenting i de senare uppdateringarna som skulle dra spelet mot en mer "Call of Duty"-aktig spelstil. Förutom då de nya menyerna och UI (🤢), men inget som påverkar spelet i sig.