Tips på utmaningar - "giveaway" till syskonbarn

Medlem
Tips på utmaningar - "giveaway" till syskonbarn

Hallååååå FZ:iter.

Sitter och klurar på idéer inför ett litet lan jag ska hålla för alla mina syskonbarn (5st mellan 10-17 år) nu nästa helg.

Jag tänkte att de under lanet ska få lite utmaningar som de ska klara av (gärna tillsammans) och när de klarat av alla så får de en överraskning - gamingprylar till var och en som de kan välja lite själva, upp till värdet av en Xbox One Series X eller Playstation 5.

Är helt blankt med utmaningar, så skulle gärna få lite inspo om nån har några idéer. Funderar på att ta en memmo med nån skoj b-kändis som berättar om det, men ska planera och få ihop det nu i veckan på nåt bra sätt. Om jag inte kommer på utmaningar så kör jag en skattjakt eller rebus eller nå skoj.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

5-kamp?

Klipp cirklar i en kartong och be dem kasta in bollar osv? Ja, du vet nog.

Googla ”5-kamp hemma”

Jag fick upp den här, 13 st lekar:
https://plej.se/blogg/femkamp-lekar
______

Du kan också köra Kahoot! (frågesport).

Det finns mängder med färdiga spel/ämnen (Public Kahoot) såsom musik/film/spel/böcker/geografi quiz och allt som behövs är en TV/PROJEKTOR/SKÄRM att hosta det på… sen har varje spelare sin egna mobil att delta med.

Du kan förstås skapa egna quiz med, men räkna med att det kan ta 2-6 timmar att få det bra.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tack för lite inspo! Kollar på lite grejor. Kör en memmo med en kändis som ska berätta vad de får när de väl klarat uppdragen! Ska bli kul att se deras reaktion Det blir nog bra!

Skrivet av Hanzo:

5-kamp?

Klipp cirklar i en kartong och be dem kasta in bollar osv? Ja, du vet nog.

Googla ”5-kamp hemma”

Jag fick upp den här, 13 st lekar:
https://plej.se/blogg/femkamp-lekar
______

Du kan också köra Kahoot! (frågesport).

https://m.youtube.com/watch?v=V4FQ-j91waA&pp=ygUYU2V0dXAga2Fo...

Det finns mängder med färdiga spel/ämnen (Public Kahoot) såsom musik/film/spel/böcker/geografi quiz och allt som behövs är en TV/PROJEKTOR/SKÄRM att hosta det på… sen har varje spelare sin egna mobil att delta med.

Du kan förstås skapa egna quiz med, men räkna med att det kan ta 2-6 timmar att få det bra.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Kanske göra lite egna achivements i olika spel?
Typ
skjut tio björnar i rdr2
Få 10 kills i samma match k fortnite
Osv
Kan vara ett bra sätt att få dom att spela olika spel också och inte fastna i samma

Medlem

Vill du att de ska vara IRL utmaningar som ett avbrott i lirandet eller vill du att de ska vara i spel?
Annars har båda Minecraft och Garry's Mod många välgjorda pusselkartor man kan vara flera på. Finns även en hel del kompetenta escape room spel för flera spelare. Annars är idén som @bjornfobi kom med väldigt bra. På nätet finns flera bingokort för olika spel du kan använda dig av eller inspireras av.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Vill du att de ska vara IRL utmaningar som ett avbrott i lirandet eller vill du att de ska vara i spel?
Annars har båda Minecraft och Garry's Mod många välgjorda pusselkartor man kan vara flera på. Finns även en hel del kompetenta escape room spel för flera spelare. Annars är idén som @bjornfobi kom med väldigt bra. På nätet finns flera bingokort för olika spel du kan använda dig av eller inspireras av.

Är öppen för en mix. Tänker att de kan teama upp och klara av alla uppdrag på "en lista". En del IRL, andra inte. Bra med lite rörelse också! Bra där med Minecraft/Garry's mod. Roblox har ju också en del maps kan jag tänka mig, men tror inte de lirar just det.

Ska klura på det hela veckan och ha så de har lite avbrott / skoj saker att göra fre-sön


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

1
Skriv svar