Fallout 4:s "next-gen"-uppdatering är släppt
Spelet uppdaterat på alla plattformar, mest på PS5 och Xbox Series.
Har dom uppdaterat storyn till något som inte stinker som ett par nysketna blöjor?
Ja storyn är självklart helt omgjord och nu bättre än Lord of the Rings trilogin.
Trodde de skulle fixa så att spelet inte kraschar hela tiden, men inte
Hann spela 5 minuter igår innan det kraschade. Blev refund.
En del nytt innehåll i uppdateringen så som nya vapen och quests, men att påstå att det är en "next gen" uppdatering är väl att ta i. Jag trodde att uppdateringen skulle komma med högupplösta texturer och stöd för dlss o.sv. Men inget alls på den fronten, förutom stöd för widescreen.
Spelet kraschar aldrig för mig, har ni provat att installera om det/stänga av mods?
Men fö' fan pöjkar! Låt det gå 6 månader, sedan kan ni testa! Alphan släpptes idag . 😆😆😆😆😆
Men fö' fan pöjkar! Låt det gå 6 månader, sedan kan ni testa! Alphan släpptes idag . 😆😆😆😆😆
Nästan som att man börjar känna igen Bethesda-släpp vid det här laget... 😒 eller gjorde för ett decennium sedan eller så.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Haha, I'm getting too old for this.
I am the black wizards.
Undrar bara varför en av DLC nu är "otillgänglig" och även "inte går att köpa". Är ganska säker på att jag hade samtliga DLC... : /
Vilket dlc? 😬
Vilket dlc? 😬
Automatron.
Men nu är det helt plötsligt tillbaka. Som "gratis".
Och istället är nu alla de övriga DLC helt borta...!
Men till PS5 finns samtliga som gratis".
Steam-spelarna (och Xbox?) ska kanske vara glada att de inte får en "ny" version.
Ännu en dag i det digitala paradiset. Eller limbot kanske.. ;D
Har du RTX kort så stäng av weapon debris i options. Hade CTD helt random var 5 minut ungefär och detta fixade det.
Det gör man i launchern alltså.
Har dom uppdaterat storyn till något som inte stinker som ett par nysketna blöjor?
Tyvärr inte
Men uppvärmningen inför London
Automatron.
Men nu är det helt plötsligt tillbaka. Som "gratis".
Och istället är nu alla de övriga DLC helt borta...!
Men till PS5 finns samtliga som gratis".
Steam-spelarna (och Xbox?) ska kanske vara glada att de inte får en "ny" version.
Ännu en dag i det digitala paradiset. Eller limbot kanske.. ;D
Hos mig är inget gratis. Går inte ens att köpa dom. PS5.
00:00:02:42
Har aldrig spelat det men av videon ser det inte ut som att de uppdaterat grafiken.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Har aldrig spelat det men av videon ser det inte ut som att de uppdaterat grafiken.
Inte? Såg skillnad direkt när jag öppnade videon...
Kan hålla med om att man förväntade sig mer dock.
Och framför allt är det ju stor skillnad på framerate.
Hos mig är inget gratis. Går inte ens att köpa dom. PS5.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Tror jag hade DLC från specialversionen på disc.
Men har du dem till PS4 antingen via säsongspass eller köpt separat så kanske det går att "köpa" dem igen för att aktivera de uppgraderade verionerna till gratis. Och sen "köpa" allihop igen.
Det fick jag göra till sist iallafall efter att ha sök i butiken och kolla på alla alternativa versioner. Otroligt rörigt ibland även i vanliga fall. Men detta var en ny höjdpunkt.
Det är visserligen en polerad version. Vet inte om de ens kallar den remaster?
Och Bethesdas spel ser ju alltid minst 10 år gamla ut ändå.
Så mindre förbättringar som uppskalningar och annat som typiskt kommer bort på video kanske tvättas ur en del på YT.
PS+ versionen av Fallout 4 som sedan tidigare ingår i abonnemanget har endast en fri uppdatering för PS5 om man tidigare köpt det för PS4. PS5 versionen kostar just nu 219:- men enligt Bethesda är det någon typ av miss som de ska se över.
https://x.com/BethesdaStudios/status/1783579767616250321
Trist att uppdateringen verkar vara sparsmakad. Med tanke på hur lång tid den har legat och puttrat så hade jag förväntat mig mer.
Håller med, hade förväntat att man jobbade lite mer med att få upp bättre texturer osv.
Visst är det trevligt med högre upplösning men 60 fps har vi haft ett tag på Xbox series konsolerna med FPS boost.
Håller med, hade förväntat att man jobbade lite mer med att få upp bättre texturer osv.
Visst är det trevligt med högre upplösning men 60 fps har vi haft ett tag på Xbox series konsolerna med FPS boost.
Dock med avstängda achievements då va?
Officiella texture pack med 4k-texturer som finns till PC lär de väl bakat in också va?
Inte hunnit testa än själv.
Samma här, har inte spelat nya uppdateringen men i denna videon säger han också att det inte uppdaterats grafiskt typ alls. Tyvärr. Så vet inte om jag känner mig så pepp ens efter serien att ge mig i kasst med denna.
Trodde dom skulle fixa ultrawide (3840x1080 har jag) men icke. Jag kan inte spela längre än introt och när det är dags att namnge din karaktär kan jag inte ens klicka där. Så jag kommer inte vidare efter introt då jag måste just namnge. Texten ligger utanför min bildskärm...
"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.
Äntligen. Har väntat nåt år på denna uppdatering. Vet inte om jag ska lira på PlayStation 5 eller Steam dock..
Är det bara jag här som uppskattade storyn i FallOut 4..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Har du RTX kort så stäng av weapon debris i options. Hade CTD helt random var 5 minut ungefär och detta fixade det.
Det gör man i launchern alltså.
So much this^^