Medlem

Vi har inte fått någon portning av Wii U-klassikern Xenoblade Chronicles X så kanske har de sparat den nu till sluttampen också? Eller väntar de kanske till Switch 2 för den? Då kan de fortfarande säga att serien är tillgänglig på Switch-familjen av konsoler.

Medlem

Förutom att prata om "nya" Zelda-spel på kommande Directen, kanske de även kommer prata om den stundande live-action Zelda-filmen, vilket skulle vara väldigt roligt och spännande! Vågar ni hoppas på det?

Medlem

En Gamecube-klassiker och ett 3DS-spel ska vara på gång till Switch. Kan det äntligen vara F-Zero GX HD? Men vad kan 3DS-spelet vara? Vad tror ni?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/gPJv8XKmxDY

Förutom att prata om "nya" Zelda-spel på kommande Directen, kanske de även kommer prata om den stundande live-action Zelda-filmen, vilket skulle vara väldigt roligt och spännande! Vågar ni hoppas på det?

Tror att det är lite tidigt för filmen. Den ska väll släppas andra halvan 2025?
Inför Mariofilmen så gjorde dom ju en enskild Direct ett halvår innan för den. Kan tänka mig ett liknande upplägg.

Spännande med Dragons Quest uppdateringen från Square tidigare. Tyvärr så är jag inte så intresserad av 3-remake. Däremot hoppas jag stort på att få mer information om Dragon Quest XII: The Flames of Fate snart och som enligt mig är stor kandidat till year 1 titel på Switch 2

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Tror att det är lite tidigt för filmen. Den ska väll släppas andra halvan 2025?
Inför Mariofilmen så gjorde dom ju en enskild Direct ett halvår innan för den. Kan tänka mig ett liknande upplägg.

Spännande med Dragons Quest uppdateringen från Square tidigare. Tyvärr så är jag inte så intresserad av 3-remake. Däremot hoppas jag stort på att få mer information om Dragon Quest XII: The Flames of Fate snart och som enligt mig är stor kandidat till year 1 titel på Switch 2

Mja, kanske, men den var ändå animerad men nu tror jag de kan vilja presentera lite om den tidigare och avslöja vilka som har i alla fall de största rollerna. Så de kan undvika rykteskvarnar och spekulationer i media. De verkar ändå bygga lite Zelda-hype nu med Legot och annat så visar de upp WW+TP eller något sådant och filmen kan det nog ge positiv effekt även om den är mer än sex månader bort.

Medlem

Verkar som ryktet om "F-Zero GX HD" får ny fart iom att Zippo "bekräftar" det som "F-Zero GX Recharged" och påstår att det kommer leverera:

Game looks absolutely stunning. Will run in a very smooth 1080p/60 FPS.

-Has a fully featured online mode, as well as the usual 4 player shenanigans.

-Will feature the addition of a casual mode, perfect for newcomers who are brand new to F-Zero.

-Game has been finished for well over a year, as is Nintendo tradition, they just sit on things until they feel like releasing them.

Om det sistnämnda stämmer är det nog stor sannolikhet vi kommer få se det på nästa Nintendo Direct!

Medlem

Det har gått rykten om "Dragon Quest III HD-2D" senaste dagarna, men nu verkar ny information värd namnet leta sig ut! Det verkar som det inte bara är tredje spelet utan hela första trilogin som omarbetas i retrodoftande 2D-HD-stilen!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/D7a4XRwjZMY

<Uppladdad bildlänk>

Det har gått rykten om "Dragon Quest III HD-2D" senaste dagarna, men nu verkar ny information värd namnet leta sig ut! Det verkar som det inte bara är tredje spelet utan hela första trilogin som omarbetas i retrodoftande 2D-HD-stilen!

Om det är påtal om en samling kommer jag explodera av glädje.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om det är påtal om en samling kommer jag explodera av glädje.

Så tolkade jag det i alla fall, att de skulle lanseras som en trilogi. Ihop. Men kan ju vara att de också säljs var för sig, men har svårt att tro det. Vi lär veta mer om ett par veckor eller så.

Medlem

Verkar som det blir mycket Jrpg i nästa Direct

123
Skriv svar